کد خبر: ۶۶۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸
یک پیشنهاد ویژه برای خودروسازان
موج دوباره گران شدن قیمت خودرو با اغاز مهرماه دوباره اغاز شده و در یکی دو روز گذشته گزارش ها حاکی از افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی قیمت ها به ویژه در خانواده پژو است.
استارت دوباره گرانی در بازار خودرو زده شد
موج دوباره گران شدن قیمت خودرو با اغاز مهرماه دوباره اغاز شده و در یکی دو روز گذشته گزارش ها حاکی از افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی قیمت ها به ویژه در خانواده پژو است.
بازار خرید و فروش خودرو این روزها شاهد افزایش 1 تا 3 میلیون تومانی قیمت تعدادی از خودروهای داخلی بود. به اعتقاد فعالان بازار هر روز ما شاهد تغییرات قیمتی هستیم و خبری هم از ساماندهی اوضاع نیست. البته طرح فروش مهرماه ایران خودرو هم نتوانسته  تأثیر مثبتی بر بازار داشته باشد .
در حال حاضر سمند ال ایکس با افزایش 2 میلیون تومانی با قیمت 55 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با افزایش 800 هزار تومانی با قیمت 69 میلیون و 800 هزار تومان، پژو207 اتوماتیک با ثبات قیمت 104 میلیون تومان و پژو پارس با افزایش 2 میلیون تومان با قیمت 65 میلیون تومان فروخته می‌شود.
این افزایش دوباره قیمت ها حالا حتی صدای فروشندگان را دراورده است و انان بلاتکلیفی خریداران، وفور دلالان و رکود موجود در بازار را مشکل بزرگ این روزهای بازار خودرو می دانند.
در همین راستا رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با اعلام اینکه خودروسازان می‌گویند روزانه ۱۵۰۰ خودرو تولید می‌کنند، افزود: اگر فقط خودروسازان تولید ۱۵ روز خود را در کوتاه‌مدت راهی بازار کنند بخش زیادی از نیاز بازار تأمین و آرامش در بازار حاکم خواهد شد.
سعید مؤتمنی با اشاره به اینکه بازار خودرو همچنان با بلاتکلیفی روبه‌رو است، اظهار داشت: خودروسازان باید در طرح‌های فروش خود تحویل سریع خودروها را در اولویت قرار دهند و متأسفانه با فروش‌های بلندمدت دردی از بازار خودرو دوا نمی‌شود.
وی با اعلام اینکه خودروسازان می‌گویند روزانه 1500 خودرو تولید می‌کنند، افزود: اگر فقط خودروسازان تولید 15 روز خود را در کوتاه‌مدت راهی بازار کنند بخش زیادی از نیاز مردم تأمین و آرامش در بازار حاکم خواهد شد.
رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو، گفت: فروش‌های مدت‌داری که دو شرکت ایران خودرو و سایپا آغاز کرده‌اند به هیچ عنوان روند صعودی قیمت‌ها را در بازار متوقف نخواهد کرد.
مؤتمنی با ابراز اینکه حدود 2 ماه خودروسازان عرضه محصولات خود را به بازار متوقف کرده بودند، افزود: مدیریت تقاضا در بازارِ بلاتکلیف خودرو زمان‌بر است و این معضل فقط با عرضه سریع محصولات رفع خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار