کد خبر: ۶۶۲۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۱
رئیس جمهور آمریکا تهدیدهایش علیه ایران را تکرار کرد؛
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، به تشریح مسائل اصلی مدنظر دولت تحت کنترلش پرداخت.
حمله ترامپ به اوپک از تریبون سازمان ملل

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، به تشریح مسائل اصلی مدنظر دولت تحت کنترلش پرداخت.
ترامپ در سخنانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل با تشریح آنچه دستاورهای اقتصادی دولتش خواند، گفت: می خواهم درباره تهدیدات جهانی صحبت کنم. امروز در سازمان ملل درباره پیشرفت ها صحب می کنم. در طول ۲ سال اخیر دولت من به بیشترین موفقیت دست یافت.

ترامپ گفت: به پیشرفت اقتصادی دست یافتیم. به ساختن دیوار مرزی پرداختیم و امنیت مرزی را به دست آوردیم. بودجه نظامی خود را به ۷۶۰ میلیادرد دلار رساندیم. ارتش آمریکا از زمان حضور من قویتر شده است. از مردم آمریکا و جهان حمایت می کنیم.

وی در ادامه افزود: همه ما دارای فرهنگ و تاریخ منحصر به فرد هستیم و علائق مشترک ما را به هم پیوند می دهد. آمریکا به همکاری بیشتر بها می دهد و نیز به صلح جهانی. واشنگتن از شما می خواهد تا به حاکمیت ما احترام بگذارید. روابط نزدیکی به بسیاری از کشورهای حاضر در این سالن داریم.

ترامپ گفت: با کره شمالی مذاکره کردیم تا به سمت صلح حرکت کنیم. در ماه ژوئن به سنگاپور رفتم و با رهبر کره شمالی گفتگو کردیم. باید به سمت خلع سلاح هسته ای در این منطقه حرکت کنیم. دیگر موشک پرانی ندارند؛ آنها دارند تأسیسات موشکی خود را برمی چینند. مابقی قهرمانان ما به کشور بازگشتند.

وی افزود: در ارتباط با کره شمالی به دستاوردهایی رسیدیم که پیش از این قابل تصور نبود. از رئیس کیم ممنونم. اما تحریم‌ها تا تکمیل شدن خلع سلاح هسته‌ای این کشور برقرار خواهد بود.

وی یادآور شد: کشورهای خلیج فارس مرکزی را برای مبارزه با تروریسم ایجاد کردند و در راه مبارزه با تروریسم مسئولیت بیشتری را برعهده گرفته اند. عربستان، امارات و قطر در حال پایان دادن به جنگ در یمن هستند. به همین دلیل ما داریم با شورای همکاری خلیج فارس همکاری می کنیم تا یک اتحادیه منطقه ای در آنجا ایجاد کنیم. با کمک نظامیان ما و همکاری بسیاری از شما می گویم که قاتلان خونخوار داعش قلمرو خود در عراق و سوریه را از دست داده اند.

وی افزود: هدف ما باید کاهش تنش در منطقه باشد. در این راستا از سازمان ملل می خواهیم تا فرایند صلح متوقف شود. اگر سلاح شیمیائی از طرف اسد استفاده شود؛ ما واکنش نشان می دهیم.

ترامپ مدعی شد: رهبران ایران به دنبال مرگ و نابودی هستند؛ به حاکمیت کشورها احترام نمی گذارند؛ آنها می خواهند آشوب را به خاورمیانه گسترش دهند. مردم ایران ناراحتند که دولت آن ها بخش زیادی از اقتصاد را برعهده گرفته اند تا در منطقه به جنگ بپردازند. مردم ایران نیز از این موضوع خشمگین هستند. به همین دلیل آمریکا را از توافق هسته ای خارج کردم. برجام یک موهبت بادآورده برای ایران بود. پس از توافق، بودجه ایران ۴۰ در صد بیشتر شد. ایران تأمین مالی تروریست ها را به دست گرفت. واشنگتن کمپینی را برای قطع دست ایران به منابع مالی آغاز کرده است. تحریم های جدید از ۵ ماه نوامبر آغاز می شود و بعد از آن نیز ادامه می یابد. ما فروش نفت آنها را کم خواهیم کرد.

وی در ادامه مدعی شد: به کشورهائی که مرگ بر آمریکا گفته و اسرائیل را تهدید می کند؛ نمی گذاریم به سلاح های خطرناک دست یابد. بسیاری از کشورهای منطقه از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام حمایت کرده‌اند. از همه ملت‌ها می‌خواهیم تا ایران را منزوی کنند.

وی گفت: در خاورمیانه تصمیم گرفتیم پایتخت هر کشوری را بنا به خواست خود به رسمیت بشناسیم. پایتخت اسرائیل را به اورشلیم آوردیم. گروگان دگم های قدیمی و افکار اشتباه نخواهیم بود. نه تنها در مسائل صلح که در موضوعات اقتصادی نیز این موضوع وجود دارد.

ترامپ گفت: تجارت باید عادلانه باشد. ده ها سال اجازه دادیم که کالاها از سراسر جهان به کشور ما سرازیر شوند؛ اما برخی کشور ها از بازبودن بازارهای ما سوء استفاده کردند؛ یارانه به تولیدکنندگان خود دادند و علیه ما فعالیت کردند. لذا دوباره درباره توافقات بد مذاکره می کنیم.

وی گفت: نظام تجارت جهانی نیاز به تغییر دارد. کشورهایی که به سازمان تجارت جهانی وارد شدند؛ برخی قوانین آن را به آسانی نقض می کنند. کشورهائی که از «دامپینگ» برای پایین آوردن قیمت کالاهای خود استفاده کرده و سرقت مالکیت معنوی می کنند؛ به ما ضرر می زنند. در دو دهه اخیر ۱۳ تریلیون دلار کسری تراز تجاری داریم.

وی افزود: ۲۰۰ میلیارد دلار بر کالاهای چینی تعرفه وضع کردیم و لی با نهایت احترام به رئیس جمهور «شی» گفتم که این موضوع را قبول ندارم.

ترامپ در ادامه یادآور شد: پیشتر درباره شورای حقوق بشر هشدار دادم. انتقاد از آمریکا و دوستان آمریکا در این شورا به انجام می رسید. سفیر ما دستور کار اصلاحی برای ان را اعلام کرد؛ اما چون کاری انجام نشد از آن بیرون رفتیم و دیگر باز نمی گردیم تا اصلاحات لازم انجام دهیم. برای ICC هیچ مشروعیتی قائل نیستیم. حق حاکیت امریکا تسلیم این دادگاه نمی شود. ما دکترین میهن دوستی را انتخاب می کنیم.

وی افزود: انرژی و امنیت برای ما و متحدان ما باید محفوظ بماند. ما آماده صادرات منابع نفتی هستیم. اویک دارد به جهان آسیب می رساند. ما از بسیاری از این کشورها رایگان حمایت می کنیم؛ اما آن ها قیمت نفت را بالا می برند. آن ها باید در این راستا به ما کمک کنند؛ دیگر این قیمت های بالا را تحمل نمی کنیم. از خط لوله بالتیک توسط لهستان حمایت می کنیم تا به روسیه نیاز نداشته باشند. آلمان نیز به این روال ادامه دهد به انرژی روسیه نیازمند می شود.

ترامپ گفت: امریکا از همکاری با کشورهای منطقه و سراسر جهان که اینطور رفتار کنند؛ استقبال می کند. با کشورهای آمریکای لاتین درباره مهاجرت های اخیر همکاری می کنیم. قاچاق انسان غیرانسانی و بیرحمانه است. تنها با حفاظت از مرزها و نابودی گروه های تبهکار می توانیم این سد را بشکنیم. ایالات متحده در چارچوب منافع ملی خود از سایرین نیز می خواهد که به حاکمیت ما احترام بگذارند. باید به مردم کمک کنیم که در کشورهای خود مانده و آن را بسازند.

وی مدعی شد: شاهد تراژدی انسانی در ونزوئلا هستیم. بیش از ۲ میلیون نفر از درد و رنج این رژیم سوسیالیست فرار کرده اند؛ کوبا نیز از این حکومت حمایت می کند. هرجا سوسیالیسم و کمونیسم بوده به فساد کشیده شده است؛ همه مردم جهان باید با این تفکر مبارزه کنند. تحریم های جدیدی علیه ونزوئلا را اعلام کردیم تا نزدیکان مادورو را هدف قرار دهیم.

رییس جمهوری امریکا در ادامه گفت: ما بزرگترین تأمین کننده مالی سازمان ملل هستیم اما کسی به ما کمک نمی کند. در آینده تنها به کسانی کمک می کنیم که به ما احترام می گذارند و دوست ما هستند. از سایر کشورها می خواهیم تا سهم منصفانه ای را برای این سازمان بپردازند. ما بیش از ۲۵ درصد بودجه صلحبانی این سازمان را نمی پردازیم تا سایرین هم در این خصوص کمک کنند. باید به دنبال صلح باشیم.

وی گفت: هند کشوری آزاد با بیش از یک میلیارد نفر تلاش کرده است تا میلیون ها نفر را از فقر خارج کند و این کار را انجام داده است. عربستان و ولیعهد آن در تلاش برای پیشرفت اقتصادی است. در اسرائیل تلاش می شود ایده های پیشرفت دنبال شود. کشورهای زیادی می خواهند رؤیای خودشان را به پیروز برسانند.

وی افزود: در امریکا به آزادی و حاکمیت قانون و آزادی اعتقاد داریم. ما از آزادی حمایت می کنیم. همه افراد نیز کشورهای خود را دوست دارند. ما نیز وطن خود را دوست داریم. هدف ما پاک کردن ارزش ها نیست، بلکه می خواهیم کشورهای خودمان را غنی تر کرده و جهان را امن تر کنیم.

رییس جمهوری امریکا در پایان گفت: باید از استقلال خود پیش از هر چیزی حمایت کنیم؛ سپس راه های همکاری جدی را پیش روی خود می بینیم. بگذاریم صلح و آزادی را به جای تحکم استوار سازیم.
تر و امن‌تر شده است.»‌

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار