کد خبر: ۶۶۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
شاخص کل بورس از کانال 174 هزار واحد عبور کرد
معامله‌گران بورس تهران امروز با گردش 2 هزار میلیارد تومان نقدینگی مواجه شدند که عدم تغییر در نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اصلی‌ترین خبر تأثیرگذار بر بازار امروز بود، شاخص بورس تهران هم به ۱۷۴۶۱۸ واحد رسید.
زلزله تاریخی در بورس تهران
در جریان معاملات بازار سرمایه، شاخص بورس با رشد بی‌سابقه ۵۹۹۳ واحدی، به رکورد ۱۷۴ هزار و ۶۱۸ واحدی دست یافت که در تاریخ بورس بی سابقه است.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه‌شنبه سوم مهرماه ۹۷ با افزایش ۵۹۹۳ واحدی به رقم ۱۷۴ هزار و ۶۱۸ واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 1070 واحدی عدد 30 هزار و 417  واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 6547 واحدی به رقم  186 هزار و 367 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 4479 واحدی به رقم 128 هزار و 797 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 11627 واحدی عدد  347 هزار و 30 واحد را به نمایش گذاشت.
در پایان معاملات امروز بورس، در ۲۷۳ هزار و ۶۱۸ نوبت معاملاتی، ۴ میلیارد و ۹۴۳ میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش ۱۷ هزار و ۳۱۶ میلیارد تومان در بورس معامله شد و ارزش بازار به ۶۶۶ هزار و ۱۳۸ میلیارد تومان رسید
امروز بازار سهام در حالی همچنان شاهد معاملات پرحجم در نمادهای پیشرو به ویژه در گروه‌های بانکی، سرمایه‌گذاری‌ها، هلدینگ‌های پتروشیمی و گروه فلزات اساسی در کنار تجهیزاتی‌ها و شرکت‌های پیمانکاری بود که انتشار خبرهای خوب برای بازار سهام دوباره میل به جمع‌آوری سهام را در بازاری که شاهد رونمایی از دلار 16 هزار تومانی در بازار آزاد ارز است را افزایش داد.
نشست گروه 4 کشور غربی عضو شورای امنیت به علاوه آلمان با ایران در نیویورک و اعلام موافقت ضمنی برای پای‌بندی به چارچوب‌های برجام در حالی در ساعات گذشته اغلب اذهان عمومی را به خود جلب کرده که منابع خبری در وزارت نفت عدم تغییر نرخ خوراک بر مبنای دلار 3800 تومانی را برای مجتمع‌های پتروشیمی تا این لحظه تأیید کردند.
این در حالی است که موضوع فروش محصولات پتروشیمی به صنایع پایین‌دست بر اساس نرخ ارز بازار آزاد بخش عمده‌ای از واحدهای کوچک و متوسط را با تهدید بیکاری و تعطیلی موقت تولید مواجه کرده است.
به نظر می‌رسد بازار سهام در شرایطی که اقتصاد ایران با به صدا در آمدن زنگ‌های رکود بزرگ مواجه شده تلاش می‌کند تا یک بار دیگر آخرین بازدهی‌های خود را از محل تسعیر نرخ ارز و تغییر برخی سرفصل‌های حسابداری در صورت‌های مالی شرکت‌ها را پیش‌خور کرده و برای روزهای بی‌رونقی در جیب خود بگذارد.
بازاری که به یقین اغلب کارشناسان نماگر وضعیت عادی اقتصاد کشور نیست و با یک فاز تأخیر آثار رکود و افزایش هزینه‌های ثابت و متغیر شرکت‌ها نشان خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار