کد خبر: ۶۶۲۸۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱
یک منبع آگاه خبر داد؛
یک منبع آگاه در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده یا آقای آخوندی شخصاً استعفا می‌دهد یا رئیس جمهور وی را برکنار خواهد کرد.
«آخوندی» بر سر دوراهی
یک منبع آگاه در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: هفته آینده یا آقای آخوندی شخصاً استعفا می‌دهد یا رئیس جمهور وی را برکنار خواهد کرد.
یک منبع آگاه در کمیسیون عمران مجلس که خواست نامش فاش نشود، در گفت‌وگو با مهر اظهار داشت: هفته آینده پیش از آنکه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس مطرح شود، وی از سوی رئیس جمهور برکنار شده و یا شخصاً استعفا می‌دهد.
این منبع آگاه افزود: همزمان، لایحه تفکیک وزارت راه و شهرسازی و درخواست تشکیل «وزارت مسکن» به مجلس ارائه خواهد شد و پس از آن، دولت دو وزیر به مجلس معرفی می‌کند.
آخوندی که رکورددار استیضاح ناموفق است است سال 92 توسط حسن روحانی برای تصدی وزارت راه و شهرسازی به مجلس معرفی شد و در نهایت توانست با کسب ۱۵۹ رای از ۲۸۴ رای ماخوذه تصدی وزارت مزبور را بدست بیاورد.
اولین بار در سه شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴، جلسه استیضاح عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد و نهایتاً استیضاح وزیر راه و شهرسازی با ۷۲ رأی موافق، ۱۷۵ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۵۲ رأی مأخوذه، رأی نیاورده و عباس آخوندی بعنوان وزیر راه و شهرسازی ابقاء گردید.
در ۱ اسفند ۱۳۹۵ و یک سال بعد از روی کار آمدن مجلس دهم آخوندی مجدداً استیضاح و به مجلس فراخوانده شد، اما مجدداً استیضاح با ۷۴ رأی موافق، ۱۷۶ رأی مخالف و ۵ ممتنع استیضاح از مجموع ۲۵۷ نماینده حاضر در مجلس رای نیاورده و آخوندی در وزارت راه و شهرسازی ماندنی شد.
در ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ نیز جلسه استیضاح وی برگزار شد که با ۹۲ رای موافق و ۱۵۲ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۶ رای به فعالیتش در دولت ادامه داد و در این سمت ابقا گردید.
حالا باید دید هفته آینده برای آخوندی چه اتفاقی خواهد افتاد و آیا طلسم این وزیر با برکناری یا استعفا و در نهایت شاید با استیضاح خواهد شکست یا نه؟!.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار