کد خبر: ۶۶۳۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
منتظر سونامی تازه افزایش قیمت خودرو باشیم؟
اگر تا همین چند ماه قبل کسی از سانتافه 700 میلیون تومانی، توسان 550 میلیون تومانی و سوناتای 470 میلیون تومانی حرف می زد و قیمت های امروز بازار خودرو را پیش بینی می کرد همه به او می خندیدند.
شوک دلار به بازار خودروهای داخلی و وارداتی
اگر تا همین چند ماه قبل کسی از سانتافه 700 میلیون تومانی، توسان 550 میلیون تومانی و سوناتای 470 میلیون تومانی حرف می زد و قیمت های امروز بازار خودرو را پیش بینی می کرد همه به او می خندیدند. به قول یک فعال بازار قیمت هایی که حالا بیشتر به یک شوخی بی مزه شبی تر است تا واقعیتی از بازار خودروهای وارداتی در ایران.
بازاری که در ماه های اخیر بازاری آشفته و پر از اتفاق های ریز و درشت بوده است. از هک سایت ثبت سفارش گرفته تا رانت دلارهای دولتی و البته سرگردانی مشتریانی که خودرو پیش خرید کرده اند و حالا چیزی به دستشان نرسیده است.
به گزارش تجارت آنلاین، بازار خودروهای وارداتی به واسطه ممنوعیت واردات خودرو و افزایش روزانه قیمت دلار با موج افزایش قیمت خودرو مواجه است و حالا با دلار 17 هزار تومانی باید منتظر سونامی قیمت ها در آن باشیم. سونامی که قیمت ها را نجومی خواهد کرد.
این افزایش قیمت البته تنها مختص خودروهای وارداتی نخواهد بود و خودروسازان داخلی هم مجبور به افزایش قیمت محصولات خود هستند. اتفاقی که بعد از جهش نخستین قیمت دلار از مرز 4 هزار تومان اتفاق افتاد و حالا دوباره باید منتشر یک موج دیگر از گران شدن قیمت ها در بازار خودروها داخلی باشیم.
موجی که چند روزی است سبب شده تا بازار خرید و فروش خودرو در شوک افزایش قیمت دلار قرار گرفته و تمام معاملات در آن قفل شود.
به اعتقاد فعالان بازار با اوضاع قیمت دلار به هیچ عنوان معاملات به صرفه نبوده و همه منتظر تعیین و تکلیف شرایط بازار هستند تا ببینند روزهای آینده با دلار 17 هزار تومانی قرار است چه اتفاقهای تازه ای بیفتد و موج افزایش قیمت ها تا کجا بالا برود؟
در همین راستا در معاملات امروز بازار خودروهای داخلی با وجود توقف خرید و فروش ها پژو 207 اتوماتیک بالاترین رشد قیمت را به خود اختصاص داده است به نحوی که این محصول با سه میلیون افزایش با قیمت 107 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
در حال حاضر سمند ال ایکس با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 55 میلیون،پژو 405 GLX با کاهش 500 هزار تومانی با قیمت 50 میلیون و 500 هزار تومان، ساندرو اتوماتیک با ثبات قیمت 113 میلیون تومان و پژو206 تیپ 2 با افزایش 500 هزار تومانی با قیمت 60 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود.
در ادامه قیمت خودروهای داخلی و وارداتی در بازار امروز را مشاهده می کنید:

شوک دلار به بازار خودروهای داخلی و وارداتی

شوک دلار به بازار خودروهای داخلی و وارداتی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار