کد خبر: ۶۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷
قیمت بهار آزادی از مرز ۵ میلیون تومان گذشت
در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت سکه طرح جدید از مرز ۵ میلیون تومان گذشت و نرخ آن به ۵ میلیون و 209 هزار تومان رسید تا با رکوردهای تاریخی همراه شود. حالا سوال همه در بازار این است که نمودار قیمت سکه تا کجا بالا می رود؟
سکه تا چه قیمتی گران می شود؟
در جریان معاملات بازار آزاد تهران، قیمت سکه طرح جدید از مرز ۵ میلیون تومان گذشت و نرخ آن به ۵ میلیون و 209 هزار تومان رسید تا با رکوردهای تاریخی همراه شود. حالا سوال همه در بازار این است که نمودار قیمت سکه تا کجا بالا می رود؟
به گزارش تجارت آنلاین، در جریان معاملات بازار آزاد تهران قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید از مرز ۵ میلیون تومان گذشت و نرخ آن به ۵ میلیون و 209 هزار تومان رسید.
همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز ۴ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان معامله شد. بر این اساس نرخ هر قطعه نیم سکه ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۴۰۱ هزار تومان و هر سکه یک گرمی ۷۰۱ هزار تومان است.
هر اونس طلا  ۱۲۰۰دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۵۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان است . اما به راستی علت رکوردهای تاریخی در بازار طلا و ارز چیست؟
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در خصوص علت این رکوردشکنی معتقد است: افزایش قیمت بازار طلا و سکه در روزهای اخیر به واسطه رشد قابل توجه نرخ دلار و تقاضا برای طلای خام و آب شده است.
ابراهیم محمدولی می گوید: افراد خانه‌دار برای جلوگیری از افت ارزش سرمایه خود به سمت خرید طلای خام و آب شده روی آورده‌اند که این موضوع به شدت برای افرادی که تخصص کافی ندارند خطرآفرین خواهد بود.
وی می افزاید: در کنار عوامل تاثیرگذار بر قیمت‌ها، برخی پیش‌بینی‌ها و هیجانات نیز بر بازار طلا و سکه تاثیرگذار بوده است.
رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان اتحادیه برای سرمایه‌گذاری، طلای کم اجرت را به جای طلای آب شده پیشنهاد می‌کنند، راه تشخیص طلای کم اجرت برای افراد عادی و خانه‌دار چیست، گفت: تشخیص اجرت طلا یک کار تخصصی است و به طور کلی می‌توان گفت که النگو، کم اجرت‌ترین جزء مصنوعات طلا است.
محمد کشتی آرای هم در همین راستا در خصوص چرایی افزایش قیمت طلا و سکه در بازار طی روزهای اخیر اظهار داشت: معمولا فعل و انفعالات اقتصادی متاثر از مسائل سیاسی است؛ به همین دلیل بگو مگوهای سیاسی تاثیر خود را در بازار اقتصادی می گذارد و بازارهای مالی داخلی و خارجی نیز به این صحبت ها واکنش نشان می دهند.
وی افزود: معمولاً بازار قیمت ها را از ساعت 12 به بعد هر روز مشخص می کند ولی امروز اتفاقی که افتاد موجب شد تا قبل از ساعت 11 ظهر قیمت ها بیرون بیاید.
این فعال در بازار طلا و ارز با اعلام اینکه تقاضای شدیدی برای خرید دلار و سکه و طلا از صبح امروز به بازار وارد شده است، گفت: همین افزایش تقاضا قیمت ارز و قیمت طلا و قیمت سکه را افزایش داد.
این عضو کمیسیون تخصصی طلا و جواهر تاکید کرد که برای اولین بار رکوردهای جدید قیمتی را در بازار طلا و ارز داشتیم که قبلا حتی تصورش را هم نمی کردیم.
وی درباره حباب قیمت سکه هم گفت: حباب سکه به حداقل ممکن کاهش یافته است؛ دیروز سکه تا 370 هزار تومان حباب داشت ولی تا این لحظه حباب سکه از بین رفته و حدود 80 هزار تومان است.
کشتی آرای تصریح کرد: در خصوص طلای آب شده و طلای خام طی روزهای اخیر فشار تقاضا زیاد و روی سکه کم شده است.
این فعال در بازار طلا و جواهر در خصوص وضعیت خرید و فروش طلا زینتی در بازار نیز گفت: تقاضا برای طلای زینتی به حد صفر رسیده و به شدت کاهش یافته است و ادامه این وضعیت صنعت طلاسازی را به صفر می رساند.
با رکوردشکنی امروز قیمت سکه حالا بسیاری از خود می پرسند پایان قصه سکه در بازار ایران کجاست و نمودار قیمت سکه تا چه سقفی بالا می رود؟
کلید پاسخ این سوال را به طور سنتی باید در نرخ ارز دید. فعالان بازار معتقدند تا روزی که دلار بر طبل افزایش قیمت می کوبد سکه هم پا به پایش در بازار گران می شود و به این زودی نباید منتظر کاهش قیمت سکه بود.
بر این اساس با توجه به پیش بینی افزایش قیمت دلار در روزهای آینده به نظر می رسد این روزها اوضاع سکه بازان حسابی سکه است و برخلاف مردم عادی آنها بیش از همه از این رکوردشکنی خوشحال هستند. هر چند همه می دانند دود این رکوردشکنی ها به چشم همه خواهد رفت!



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار