کد خبر: ۶۶۴۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
جلوی بیرانوند را نمی‌گیرم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه جلوی پیشرفت علیرضا بیرانوند را نمی‌گیرد، گفت: آدام همتی به برخی آقایان یاد داد بیهوده اظهار نظر نکنند و بهتر است گاهی ساکت شوند!
نقشه برانکو ایوانکوویچ برای شکست السد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با بیان اینکه جلوی پیشرفت علیرضا بیرانوند را نمی‌گیرد، گفت: آدام همتی به برخی آقایان یاد داد بیهوده اظهار نظر نکنند و بهتر است گاهی ساکت شوند!

خبرگزاری مهر: برانکو ایوانکوویچ بار دیگر توانست همراه با پرسپولیس به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. تیمی که پس از تساوی بدون گل مقابل استقلال در دربی پایتخت به مصاف السد قطر در دوحه می رود.

سرمربی کروات پرسپولیس در حالی باید در بازی رفت نیمه نهایی تیمش را هدایت کند که به دلیل اخراج در بازی قبل با الدحیل نمی تواند کنار زمین حضور داشته باشد. برانکو همچون کمال کامیابی نیا و محمد انصاری دو بازیکن سرخپوش از دیدار با السد محروم است. او باید تیمش را از روی صندلی های ورزشگاه مدرن خلیفه شهر دوحه در غیاب محرومان و همچنین حسین ماهینی که مصدوم شده است هدایت کند.

سرمربی سرخپوشان پایتخت پیش از سفر به قطر با پرسپولیس برای بازی با السد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر، به سئوالات مختلفی درباره شرایط تیمش و همچنین وضعیت تیم ملی فوتبال برای جام ملتهای آسیا پاسخ داد.

برانکو که مشکلات ارزی کشور روی پرداختی های باشگاه پرسپولیس به وی نیز تاثیر گذاشته‌است گفت: نمی دانم تا چه زمانی می توانم صبور باشم و با این مشکلات کنار بیایم ولی صبر من هم حدی دارد. 

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران که مدعی است تیم تحت امرش یکی از بهترین نتایج فوتبالی ایران در تاریخ جام ملت های آسیا گرفته است انتظار دارد شاگردان کارلوس کی روش به قهرمانی در این دور از رقابت ها برسند.

او که رابطه خوبی با سرمربی تیم ملی ندارد درباره انتقاداتی که بابت خرید آدام همتی از او می شد نیز به صراحت گفت: همتی به برخی ها یاد داد سکوت کنند و لزومی ندارد در کار سایر تیم ها دخالت کنند.

مشروح صحبت های برانکو با خبرنگار مهر در ادامه می‌آید:

به همه جز خودم افتخار می‌کنم
​برانکو ایوانکوویچ در خصوص دومین حضور متوالی پرسپولیس در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا گفت: هر بار رکورد جدیدی در قامت سرمربی پرسپولیس می‌زنم، به تمام اعضای تیم غیر از خودم افتخار می‌کنم. من اینجا هستم تا این کار را انجام دهم. پس وظیفه‌ام را عملی می‌کنم و به تیمم افتخار می‌کنم. از اینکه دوبار متوالی به این مرحله رسیدیم، واقعاً خوشحالم. پتانسیل تیم بزرگ و پرطرفداری همچون پرسپولیس، حضور در بالاترین سطح آسیاست.

وی افزود: شاید درصد اندکی از حضورمان در بین چهار تیم پایانی فصل گذشته با چاشنی شانس بود اما این‌بار استحقاق کامل داشتیم تا به نیمه‌نهایی برسیم؛ جایی که فینالیست سال گذشته حضور ندارد و تیم‌های پولداری همچون العین هم از این رقابتها کنار رفته اند. 

به حضور در فینال خیلی خوشبینم
برانکو ایوانکوویچ درباره شانس حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: امسال به این اتفاق خیلی خوشبینم. همه سختی ها را به جان خریده ایم تا به فینال برسیم.

به تیمم نمره عالی می‌دهم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره عملکرد شاگردان خود در فصل جاری رقابت‌های فوتبال اظهار داشت: بازیکنانم از جان مایه می‌گذارند؛ آنها روند مثبتی را در پیش گرفته‌اند. تمام فکر و ذکرشان پرسپولیس است و برای موفقیت تیم، به حاشیه‌ها فکر نمی‌کنند. به تیمی که اتحاد کامل دارد و برای رسیدن به اهداف بزرگش تلاش می‌کند، باید نمره عالی داد.

برانکو ایوانکوویچ در ادامه تصریح کرد: کار خیلی سختی مقابل السد داریم. هربار به نیمه نهایی می‌رسیم، سخت‌ترین شرایط برای ما رقم می‌خورد. سال گذشته در آخرین لحظات متوجه شدیم محروم هستیم و مهدی طارمی را هم از دست دادیم. امسال هم محمد انصاری و کمال کامیابی‌نیا را نیز به دلیل دو اخطاره‌ بودن، نداریم. حسین ماهینی هم مصدوم است و باید فکری برای جایگزینی او کنیم.

کاپیتان تیمم مهم‌ترین بازیکن است
وی در خصوص غیبت سید جلال حسینی در تمرین شنبه گذشته سرخپوشان پایتخت ادامه داد: کاپیتان تیمم، مهم‌ترین بازیکنم است، او را دیروز نداشتم و از امروز باید در فاصله دو روز مانده تا بازی بسنجم که آیا شرایط بازی کردن دارد یا نه.

بازیکن مهمتر از من است
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره محرومیت خود از حضور در کنار زمین برای بازی رفت مقابل السد قطر افزود: خوب بود محروم نمی‌شدم اما نگران نیستم. بازیکن مهمتر از من است. کادر فنی خوبی دارم که همه‌چیز را برای انتقال به بازیکنان انجام خواهند داد.

در دربی بهتر از استقلال بودیم
برانکو ایوانکوویچ درباره تساوی بدون گل پرسپولیس و استقلال در دربی هشتاد و هشتم پایتخت گفت: طبق آمار و ارقامی که به دست آورده‌ام، باید بگویم بهتر از استقلال بازی کردیم، البته قبول دارم اگر بازی گل داشت، جذابیتش برای هوادار هم زیاد می‌شد اما فراموش نکنید این دیدار دربی است، نتیجه‌اش مشخص نیست و هر اتفاقی می‌تواند یک رخداد بزرگ در نتیجه نهایی بازی باشد. ما در دربی نشان دادیم بهترین تیم فوتبال ایران هستیم.

وی افزود: در پنج بازی گذشته شرایط بسیار سخت و فشرده‌ای را پشت سر گذاشتیم، نساجی را بردیم و بلافاصله با الدحیل بازی کردیم. سپس سپیدرود رشت را شکست دادیم و به دربی رسیدیم. در دربی هم آنطور که دوست داشتیم بازی کردیم.

در دربی نوراللهی و نعمتی را برای السد نگه داشتم
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره تعویض‌های خود در بازی با استقلال تهران گفت: طبیعی است درصدی از مغز بازیکنانم درگیر اهمیت و حساسیت دیدار مقابل السد باشد. احتمالاً در بازی با استقلال هم این اتفاق برای آنها افتاده بود. نمی‌توان خُرده‌ای از این ماجرا گرفت؛ ضمن اینکه باید بگویم نوراللهی و نعمتی را از زمین بیرون آوردم تا آنها را برای بازی با السد نگه دارم و به دلیل ضعف فنی آنها را تعویض نکردم.

استقلال با شفر پیشرفت می‌کند
برانکو ایوانکوویچ در ادامه گفتگویش با خبرنگار مهر در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شفر باز هم می‌تواند استقلال را همچون فصل گذشته به رتبه‌های بالای جدول برساند؟ اظهار داشت: دنیای حرفه‌ای ایجاب می‌کند هیچ‌گونه اظهارنظری در مورد این موضوعات که مربوط به تیم‌های دیگر می‌شود، نکنم. با این حال باید بگویم شفر مربی خیلی خوبی است و این تیم بازیکنان ممتازی را هم به خدمت گرفته است؛ باید بگویم این تیم باز هم می‌تواند توانمندی‌های خود را به رخ بکشد و پیشرفت کند؛ این تیم ایراد فنی ندارد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره شخصیت شفر تصریح کرد: او مربی قهرمانی است، نتایج خوبی در قاره‌های آفریقا و آسیا گرفته است، البته در امر نتیجه‌گیری یک تیم، مسائل دیگری هم وجود دارد.

از اول فصل گفته بودم تراکتور مدعی قهرمانی است
برانکو ایوانکوویچ درباره برد قاطع ۶ بر صفر تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان گفت: در ابتدای فصل گفته بودم تراکتورسازی یکی از مدعیان قهرمانی است. همان موقع هم گفتم استقلال و سپاهان جزو مدعیان خواهند بود.

وی در خصوص حضور کاپیتان‌های اول تا سوم تیم ملی در جمع سرخپوشان تبریزی نیز اظهارنظر کرد و افزود: مسعود شجاعی، اشکان دژاگه و احسان حاج‌صفی به تنهایی باعث شدند تا تراکتورسازی ۴۵ درصد نسبت به گذشته تقویت شود. حالا در کنار این سه بازیکن تراز اول، مهاجم خارجی خوبشان و هافبک ژاپنی تراکتور را قرار دهید تا متوجه شوید چه تیم خوبی دارد.

صبر من برای مشکلات حدی دارد
سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره عدم پرداخت مطالباتش از سوی باشگاه پرسپولیس و مشکلاتی که این باشگاه در ماه‌های اخیر برای جذب بازیکن داشته است، تصریح کرد: مشکلات ما دقیقاً همین‌طور است که می‌گویید. تمام این صحبت‌هایی که شما کردید، واقعیت است. صبر من هم حدی دارد و یک روزی به پایان می‌رسد.

برانکو ایوانکوویچ افزود: این بازیکنان هستند که تا امروز به من انگیزه می‌دهند در پرسپولیس باشم، زحمات آنها را نمی‌توانم نادیده بگیرم چرا که میل آنها به انجام کارهای گروهی بسیار بالاست. خیلی مسائل را به دلیل عملکرد خوب آنها نادیده می‌گیرم تا به موفقیت برسیم.

نسل فعلی پرسپولیس بهترین نسل است
وی در ادامه درباره عملکرد بازیکنان خود اذعان داشت: نسل فعلی بازیکنان پرسپولیس جزو بهترین‌ها هستند، آنها در لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران و لیگ قهرمانان آسیا که فرمتش تغییر کرده است، خیلی خوب عمل می‌کنند. قهرمانی در این سال‌ها خیلی سخت‌تر است.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: باید اذعان کنم پرسپولیس دارای تاریخ بسیار غنی است که در هر دوره‌ای که حضور داشته، بهترین بوده است.

در جریان مشکلات مسلمان در ذوب آهن نیستم
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه به نظر می رسد مشکلات محسن مسلمان در ذوب آهن نیز ادامه دارد و اینکه آیا همین مسائل باعث شد تا برانکو قید این بازیکن را بزند؟ تصریح کرد: من به طور دقیق نمی دانم چه اتفاقی برای مسلمان افتاده است. روی تیم خودم تمرکز دارم.

وی در ادامه با توضیحات خبرنگار مهر درباره اینکه امید نمازی سرمربی ذوب آهن اظهار داشته است مسلمان تلاش زیادی برای رسیدن به ترکیب اصلی تیم نمی کند، گفت: واقعیت این  است که بازیکن باید نهایت تلاش خود را بکند و نظر سرمربی را برای حضور در ترکیب اصلی جلب کند. در مورد مسلمان که سالهای گذشته پیراهن پرسپولیس برتن می کرد نیز این موضوع صدق می کند.

مسلمان نتوانست شرایط را تحمل کند و رفت
برانکو ایوانکوویچ در پاسخ به این سئوال که آیا مسلمان را برای جلوگیری از حاشیه های احتمالی از پرسپولیس کنار گذاشتید تا امثال آدام همتی به عنوان ذخیره طلایی خودنمایی کنند؟ تصریح کرد:  بله، همین طور است. اینجا پرسپولیس است و بازیکن باید هر روز بهتر از دیروز باشد. محسن مسلمان در یک برهه زمانی تلاش بسیار زیادی کرد و زحمات فراوانی کشید. از مسلمان بابت تمام روزهایی که برای پرسپولیس تلاش کرده بود تشکر می کنم. همان موقع گفتم اولویتم برای ترکیب اصلی پرسپولیس، بشار رسن است. چون تشخیصم این بود که مسلمان نیمکت نشین شود و بشار بازی کند. البته به هیچ وجه قصدم این نبود که مسلمان را همیشه نیمکت نشین کنم. او هم نتوانست این شرایط را تحمل کند به همین خاطر  به ذوب آهن رفت.

آدام همتی سخت ترین روزهای روانی را داشت
برانکو ایوانکوویچ در ادامه درباره حضور درخشان آدام همتی در بازی با سپیدرود رشت که او را تبدیل به تعویض طلایی پرسپولیس کرد، اظهار داشت: او نتیجه یک بازی بسیار مهم را برای ما رقم زد. آدام روزهای سخت فکری و روانی را پشت سر گذاشت تا به اینجا رسید. او به بهترین نحو پاسخ همه کسانی که از او انتقاد می کردند را داد.

همتی یاد داد بعضی ها سکوت کنند
وی درباره اینکه کارلوس کی روش پیش از این گفته بود کیفیت برانکو ایوانکوویچ را باید در انتخاب بازیکنانی نظیر آدام همتی جستجو کرد، گفت: آدام نشان داد همه انتقادات با  عملکرد مثبت نقش بر آب می‌شود و ادعای این چنینی را تکذیب کرد. او یاد داد بعضی آقایان بهتر است سکوت کنند. من هم نمی فهمم چرا این افراد در امور سایر باشگاه ها دخالت می کنند.

بهترین جام ملت های آسیا را با ایران داشتم
سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال ایران که در جام ملت های ۲۰۰۴ موفق شد با این تیم به عنوان سومی دست پیدا کند درباره رقابت های پیش روی تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت: من در شرایطی ایران را به سومی آسیا رساندم که کره جنوبی توانسته بود در جام جهانی ۲۰۰۲ مقام چهارمی را کسب کند. در آن دوره از بازی ها بدون باخت سوم شدیم. ژاپن که قهرمان شد را در بازیهای دور مقدماتی متوقف کردیم. بهترین برد تمامی ادوار جام ملت های آسیا را نیز با پیروزی ۴ بر ۳ مقابل کره جنوبی کسب کردیم. به داشتن چنین تیمی در آن برهه زمانی افتخار می کنم.

انتظار دارم ایران قهرمان جام ملت های آسیا شود
برانکو ایوانکویچ در ادامه افزود: بازیکنان ایران بهترین های آسیا هستند. توانمندی های آنها قابل قیاس با بقیه تیم ها نیست. ایران باید در جام ملت ها نتیجه بگیرد. انتظار دارم ایران قهرمان شود.

وی درباره ادعای برخی مربیان همچون امیر قلعه نویی که عنوان شده بود موفقیت در جام ملت های آسیا سخت تر از حضور در جام جهانی است، افزود: دلیل مطرح شدن چنین بحثی را نمی دانم.  به هر حال جام ملت های آسیا است و اهمیت خاص خودش را دارد.

هنوز هم باشگاه را به تیم ملی ترجیح می دهم
برانکو ایوانکوویچ درباره رد کردن دو پیشنهاد از تیم های ملی در سال گذشته و علاقه اش به ادامه کار در تیم های باشگاهی اظهار داشت: دقیقا همین طور است. فعلا باشگاه را به تیم ملی ترجیح می دهم. دوست دارم هر روز درگیر باشم و پیشرفت بازیکنانم را ببینم. می خواهم هر روز با بازیکن در ارتباط باشم. این گونه لذت فوتبال را بیشتر می چشم. به همین خاطر  اولویتم حضور در تیم های باشگاهی است.

به بیرانوند و امثال او دست می دهم و می گویم خداحافظ
سرمربی سرخپوشان پایتخت درباره احتمال لژیونر شدن علیرضا بیرانوند در نیم فصل رقابت های لیگ برتر  و اینکه آیا با جدایی اش موافقت می کند، گفت: من قطعا به بازیکنی که بخواهد پیشرفت کند و به حد بالایی برسد دست می دهم و می گویم خداحافظ. مگر من چه کسی هستم که بخواهم در مقابل پیشرفت بازیکنم بایستم. اگر بیرانوند از یک باشگاه بزرگ پیشنهاد داشته باشد قطعا به او کمک خواهم کرد. پیشنهاد مثل گنجشک نیست که شانسی روی درخت بنشیند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار