کد خبر: ۶۶۵۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷
زلزله دلار دامن بورس را هم گرفت
معامله گران بورس تهران هم‌زمان با سقوط آزاد نرخ‌ها در بازار ارز و سکه، امروز شاهد شکل‌گیری صف‌‌های فروش‌ به نسبت پایدار در اغلب نمادهای معاملاتی بازار و سهم‌های پیشرو بود.
سقوط آزاد شاخص کل بورس تهران
معامله گران بورس تهران هم‌زمان با سقوط آزاد نرخ‌ها در بازار ارز و سکه، امروز شاهد شکل‌گیری صف‌‌های فروش‌ به نسبت پایدار در اغلب نمادهای معاملاتی بازار و سهم‌های پیشرو بود.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز سه شنبه 10 مهرماه 97 با کاهش 7220 واحدی به رقم 188 هزار و 259 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 957 واحدی عدد 33 هزار و 49  واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 7476 واحدی به رقم  202 هزار و 320 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 5398 واحدی به رقم 139 هزار و 986 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 14002 واحدی عدد  368 هزار و 725 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 75 واحدی بر روی رقم 2 هزار و 165 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با 275 واحد ، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 70 واحد و بانک تجارت با 65 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان با 625 واحد، تاپیکو با 523 واحد و پالایش نفت بندر عباس با 516 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک هزار و 457 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 5 میلیارد و 285 میلیون  سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 202 هزار و 788 نوبت داد و ستد بود.
براساس این گزارش امروز بازار سهام هم‌زمان با سقوط آزاد نرخ انواع ارز و سکه طلا در بازار آزاد شاهد شکل‌گیری صف فروش‌های به نسبت پایدار در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو بازار بود، هر چند حقوقی‌ها با آرامش خاصی به دنبال جمع‌آوری سهام از بازار بودند، اما روند حرکتی قیمت‌ها در تابلوی معاملات تالار شیشه‌ای نشان می‌دهد، بازار سهام از این پس تلاش می‌کند تا فارغ از جو روانی بازار ارز، واقعیت‌های سودآوری شرکت‌ها و همچنین آخرین وضعیت اقتصاد کلان کشور را در اولویت استراتژی‌ سرمایه‌گذاری خود قرار دهد.
قدر مسلم، آنچه که در وضعیت بد اقتصادی امروز بر اغلب صنایع  کشور حکم‌فرما شده، رکود فزاینده در کنار قدرت خرید پایین و همچنین ناتوانی از فروش کالا از سوی تولیدکنندگان داخلی است،‌ وضعیتی که نشان می‌دهد جدای از شناسایی درآمد اتفاقی از محل تسعیر ارز، برای چند صنعت خاص، عملکرد سه ماهه سوم بسیاری از شرکت‌ها را تحت‌تأثیر وضعیت بد اقتصادی قرار خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار