کد خبر: ۶۶۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷
معاون وزیر نیرو خبر داد
معاون وزیر نیرو اعلام کرد: پیشنهاد افزایش تعرفه آب برای مشترکان پر مصرف از سوی وزارت نیرو به هیات دولت داده شد و اخیرا نیز بر اساس شنیده‌ها این طرح به تصویب رسیده است.
تصویب افزایش قیمت آب برای مشترکان پر مصرف
معاون وزیر نیرو اعلام کرد: پیشنهاد افزایش تعرفه آب برای مشترکان پر مصرف از سوی وزارت نیرو به هیات دولت داده شد و اخیرا نیز بر اساس شنیده‌ها این طرح به تصویب رسیده است.
عباس سروش در خصوص آخرین وضعیت افزایش تعرفه آب برای مشترکان پر مصرف گفت: در حال حاضر این مسئله در هیات دولت تصویب شده و در حال حاضر باید وارد مرحله اجرا شود که پیش‌بینی می‌شود نهایتا تا یک ماه آینده این طرح ابلاغ و اجرایی شود.
وی با تاکید بر این مسئله که در حال حاضر این طرح در دستور کار قرار دارد، اظهار کرد: از مدت‌ها پیش یک جدول برنامه‌ای برای میزان مصرف مشترکان در نظر گرفته و قرار شد بر اساس آن به مشترکانی که زیر الگو، مصرف دارند در پرداخت هزینه‌ها ارفاق شود. همچنین در استان‌هایی که مشترکان بیش از الگو مصرف می‌کنند بها به صورت پلکانی از آنها اخذ شود.
به گفته سروش، البته تا کنون نیز بهای آب به صورت پلکانی بوده اما منظور این است که افراد پر مصرف که الگوی مصرف را پشت سر می‌گذارند قیمت‌های بیشتری از آنها اخذ شود اما باید گفت که باز هم تمام این اعداد زیر قیمت واقعی آب است.
وی با تاکید بر این مسئله که این امر با هدف کسب درآمد نیست و عمده‌ترین هدف اجرای این طرح عوامل کنترلی در مصرف آب است، تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس قرار نیست که قیمت تمام شده از مشترکان پر مصرف اتخاذ شود بلکه قرار است قیمت آب به صورت پلکانی از مشترکان اخذ شود. بدین معنا که طبق تعریف الگوی مصرف در هر استان پس از گذر از الگوی مصرف اضافه مصرف از مشترک به صورت اضافه‌تر محاسبه شود.
معاون وزیر نیرو افزود: این مسئله در بین استان‌ها متفاوت است اما باید گفت که عدد در نظر گرفته شده برای امسال زیاد نیست و تنها به منظور عوامل بازدارنده در مصرف آب این طرح اجرایی می‌شود اما برای سال آینده قطعا تصمیم‌های دیگری خواهیم گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: