کد خبر: ۶۶۶۱۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
کورش شرفشاهي
k.sharafshahi@gmail.com

کارشکني، کينه توزي و رفتارهاي غير منطقي ترامپ تبعات سنگيني براي ايالات متحده آمريکا داشته است. امروزه به دليل رفتارهاي نادرست ترامپ در عرصه‌هاي سياسي و اقتصادي، آمريکا درانزوا قرار گرفته و از جايگاه خود در حال نزول است. مقابله با چين ، روسيه، اتحاديه اروپا،‌ کشورهاي آفريقايي و آسيايي باعث شده تا جهان به دنبال اتخاذ سياست بدون آمريکا باشد. اما بي شک جمهوري اسلامي‌ايران در بي ارزش شدن نقش آمريکا در جهان جايگاه والايي دارد هرگاه که آمريکا با ايران پنجه انداخته، ناچار به احترام بوده و اگر سعي در تحميل نظرات و ديدگاههاي خود داشته، در نهايت به غير از شرمندگي حاصلي نداشته است.
اما جديدترين مساله‌اي که باعث شکست آمريکا درعرصه جهان شد، راي دادگاه لاهه به اعتراض ايران بود. دادگاه لاهه در پي شکايت ايران نسبت به خروج آمريکا از برجام، حکمي‌به نفع جمهوري اسلامي‌ايران داد و آمريکا را ملزم کرد تا صدور حکم نهايي نسبت به توافق برجام پايبند بماند و تحريمها جديدي را نيز اعمال نکند. اين حکم آمريکا را در بن بست سياسي قرار داده است.
اگر ترامپ به حکم دادگاه لاهه احترام بگذارد، امضاي خودش را درخروج از برجام بي ارزش کرده و اگر حکم دادگاه بين المللي را ناديده بگيرد، بي توجهي به قوانين بين المللي را به جرايم گذشته اش افزوده است. امروزه آمريکا در آچمز سياسي قرار دارد و اين آشي است که ترامپ براي کدخدا پخته است. بي شک رفتارهاي ترامپ در سالهاي اخير آبروي آمريکا را زير سوال برده و در صورتي که اين رفتارهاي آمريکا اصلاح نشود نه تنها ديگر نمي‌تواند ادعاي کدخدايي داشته باشد بلکه در اندازه رعيت نزول جايگاه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار