کد خبر: ۶۶۷۴۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲
حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران امروز در آستانه روز جهانی پست گفت: سرویس های جدید و قابل توجه این شرکت فردا با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی خواهد شد.

حسین نعمتی خبر داد:رونمایی از سرویس های جدید شرکت ملی پست ایران

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، حسین نعمتی مدیرعامل شرکت ملی پست ایران در نشست خبری به مناسبت روز جهانی پست گفت: براساس رسالت خدمات رسانی آحاد مردم بر سیاست های کلان ، مبنای برنامه های شرکت ملی پست بر آن بوده که افزایش حجم مبادلات پستی در منطقه پیشرفت کند و در حال حاضر هر سال 1800 تن مبادله پستی داشتیم و همچنین در پروژه جی نف که همان استفاده از آدرس استاندارد است در مباحث اجتماعی و فرهنگی توسعه خوبی داریم.

وی به افزایش درآمد ۱۱ درصدی شش ماهه نخست سال جاری نسبت به شش ماهه نخست سال گذشته اشاره کرد و گفت: عوامل مختلفی در این افزایش نقش داشته است، مانند افزایش ترافیک برخی سرویس‌ها اما درمجموع ترافیک نسبت به قبل سربه‌سر بوده ولی این افزایش درآمد با شفاف‌سازی در این حوزه به دست آمده است. همچنین رشد سرویس سفارشی ۲۴ درصد، پست ویژه ۳۵ درصد و پست عادی نیز در شش ماهه نخست امسال به نسبت شش ماهه نخست سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی گفت: در حال حاضر 52 میلیون نشانی پستی داریم که در طرح های عملیاتی در 6 ناحیه کشور به مردم خدمات رسانی ویژه داریم و در 76 شهر کشور هدفگذاری کرده ایم که کدپستی با نقاط شهری تطبیق پیدا کند.

وی گفت: همیشه مبحث بروزرسانی در دستور کار ما قرار داشته است تا مراجعه کنندگان بدون اذیت شدن بتوانند بصورت اینترنتی کدپستی خود را دریافت کنند که با مراجعه به سایت ما می توانند از سرویس های قابل توجه استفاده لازم را ببرند زیرا هدف ما ارائه خدمات مطلوب، ارزان و با دسترسی بالا است.

نعمتی افزود: همچنین سامانه هوشمند مدیریت حمل و نقل شبکه پستی از طریق موبایل ، اینترنت و بویژه فضای مجازی توفیقات خوبی را برای ما به همراه داشته است و بصورت مشخص ظرف دو یا سه روز سیر محصولات به اقصی نقاط کشور انجام می شود همچنین ما با 7 هزار فروشگاه و 30 هزار شرکت بصورت مستقیم همکاری داریم.

وی همچنین ادامه داد : در شش ماهه اول سال شرایط ما مطلوب است و از لحاظ ارسال و مرسولات پستی با رشد ترافیکی همراه شده ایم همچنین در سرویس امانات هم رشد کرده ایم و حتی در بحث غرامات هم سریعاً پاسخگوی مشتریان هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست همچنین گفت: مبادلات ما در حال انجام شدن است و با وجود اینکه مشکلات مالی پابرجاست اما با حمایت های اتحادیه جهانی پست کارمان را انجام می دهیم، البته در بحث تجارت الکترونکی هم سامانه ای راه اندازی کرده ایم و در حوزه بین الملل با استفاده از تجربیات یک شرکت ترکیه ای دنبال این هستیم تا با هماهنگی های لازم ، دوره های موردنظر در حوزه آموزش بین الملل را هم تجربه کنیم.

وی درباره اینکه شرکت ملی پست ایران سود بده یا زیان ده است هم گفت: پست در تمام نقاط دنیا با قدرت به کارش ادامه می دهد و در کشور ما با جهت گیری هایی که داشته ایم و حمایت هایی که شده است جایگاهمان را از دست نمی دهیم اما اگر در بحث مالی و زیر ساخت های فناوری به یک خدمت نوین دست پیدا کنیم ما این شرایط را در حال حاضر داریم و عملکرد ما در مجموع مثبت است.

یک شبکه ملی هستیم و در شهرها پیشرفت های بسیار خوبی داشته ایم و خدمات نوینی را به هموطنانمان ارائه داده ایم و می توانیم به طور مثال در تعامل با فروشگاه های اینترنتی حتی درآمدزایی هم داشته باشیم و در سال جدید حدود یازده درصد درآمدزا بوده ایم.

رییس هیات مدیره شرکت ملی پست ایران درباره ارسال مرسولات فرهنگی و مطبوعاتی نیز خاطر نشان کرد: این سرویس به‌دلیل مشکلاتی در گذشته، تعطیل شده بود اما با شفاف‌سازی و تعاملی که با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شده، دوباره راه‌اندازی شده است و مرسولات فرهنگی با تخفیف ۱۲ تا ۳۰ درصدی ارسال می‌شود.

وی از ارسال محصولات موسیقی و فیلم به عنوان اقدام دیگر در این حوزه یاد کرد و افزود: با سرویس «پست نوا» محصولات اصلی، موسیقی و فیلم را در کمترین زمان از انتشار آن‌ها به دست علاقمندان می‌رسانیم که در این حوزه تا ۷۰ هزار نسخه نیز توزیع شده است که در تلاشیم تا آمار توزیع این محصولات را افزایش دهیم.

نعمتی، ارسال صنایع دستی و سوغات را از دیگر خدمات ارائه شده در حوزه سرویس‌ها عنوان کرد و گفت: با توجه به قابلیت‌های نقاط مختلف کشور در حوزه صنایع دستی و سوغات، شرکت ملی پست، سازوکاری برای ارسال این محصولات در نظر گرفته است و هم‌اکنون نیز توزیع زعفران به وسیله این سرویس انجام می‌شود.

وی از برنامه پست برای ارسال صنایع دستی و سوغات در خارج از کشور خبر داد و افزود: با شرکت پست ترکیه و شرکت‌های خصوصی در حال مذاکره هستیم تا بتوانیم این سرویس را در خارج از کشور نیز فعال کنیم و البته مشکلاتی در حوزه گمرک برای ارسال این مرسولات داریم که در حال پیگیری موضوع برای حل این مشکلات هستیم.

مدیر عامل شرکت ملی پست ایران، به همکاری با برخی استارت‌آپ‌ها در حوزه پست نیز اشاره کرد و افزود: در این حوزه با استارتاپ‌هایی در شیراز و کرمانشاه برای پیک شهری همکاری داریم و برای کلان شهری مانند تهران نیز در برنامه داریم که بتوانیم با استارت‌آپ‌هایی که ظرفیت کاملی در این حوزه دارند، همکاری کنیم.

نعمتی، درباره برنامه پست برای حذف وزن‌کشی برای دریافت هزینه پستی نیز گفت: عوامل وزن و مسافت در تمام دنیا برای بسته‌های بستی اعمال می‌شود اما در بسته‌های کوچک با فراهم کردن جعبه‌های یک، دو، سه و پنج کیلویی هزینه را برمبنای میزان مسافت بسته محاسبه می‌کنند و شرکت پست نیز در آینده نزدیک ارسال مرسولات پستی را به همین شیوه طراحی و اجرا می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه شرکت ملی پست در تمام ایران نقاط ایران دارای دسترسی و امکان دریافت بسته است، تصریح کرد: برای این منظور ۱۵ هزار نفر به صورت پاره‌وقت فعالیت می‌کنند و هم‌چنین ۱۲ هزارو ۸۰۰ نفر نیروی انسانی به‌صورت مستقیم، 3000 نفر نیروی شرکتی و 6000 نفر به‌صورت قراردادی در شرکت ملی پست در حال ارائه خدمت هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: