کد خبر: ۶۶۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳
مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی که همه ساله به منظور بررسی عملکرد و صورت های مالی بانک ، تایید سودآوری عملیات بانکی و پیشنهاد راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن برگزار می شود.

مجمع عمومی عادی سالانه بانک کشاورزی که همه ساله به منظور بررسی عملکرد و صورت های مالی بانک ، تایید سودآوری عملیات بانکی و پیشنهاد راهکارهایی برای بهبود وضعیت آن با حضور رییس و اعضای مجمع مشتمل بر نمایندگان وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت ، تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، راه و شهرسازی ، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و حسابرس و بازرس قانونی مجمع برگزار می شود، امسال نیز روز دوشنبه 16 مهر با حضور روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک برگزار و طی آن صورت های مالی منتهی به 29 اسفند  1396 این بانک تایید شد.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی، در این جلسه مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی ضمن قدردانی از حامیان بانک کشاورزی در دولت ، به ارائه دورنمای موردنظر برای بخش کشاورزی پرداخت .
وی در ادامه با تاکید بر لزوم ارتقای عملکرد بخش کشاورزی ، افزایش کمی و کیفی تولیدات و پایداری عملکرد برای افزایش توان رقابتی با کشورهای همسایه، اظهار داشت: به حمدالله با تکیه بر توان داخلی توانسته ایم از آسیب ها و چالش ها با موفقیت عبور کنیم و شاهد هیچ فقدان محسوسی در تولیدات نبوده ایم.
دکتر پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور نیز با اشاره به این مطلب که خدمت به اقشار کم درآمد و کشاورزان زحمتکش بسیار دشوار و شایان تجلیل است، از عملکرد بانک و یکایک کارکنان آن در سراسر کشور قدردانی کرد .
وی همچنین بر لزوم توجه بیش از پیش به بخش کشاورزی و حمایت مجدانه از فعالان این بخش تاکید کرد و اظهار داشت: تامین معیشت کشاورزان نقش مهمی در تضمین کیفیت و کمیت محصولات تولیدی ، تامین امنیت غذایی کشور و توسعه اقتصادی دارد و بایستی شرایطی فراهم شود تا کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز امکان استفاده از فرصت های رفاهی را داشته باشند.
بر اساس این گزارش روح اله خدارحمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی نیز در این جلسه به ارائه گزارش عملکرد بانک در سال مالی 1396 و شش ماهه اول سال 1397 پرداخت و طی آن، بر عملکرد درخشان و رشد چشمگیر منابع سپرده ای، رعایت انضباط مالی و عدم اضافه برداشت از بانک مرکزی، ساماندهی سپرده های ترجیحی و تبدیل آن ها به سپرده های با نرخ های مصوب، کنترل هزینه های مالی، رشد قابل قبول مانده تسهیلات پرداختی و عملکرد مناسب در حوزه بانکداری بین الملل تاکید کرد.
خدارحمی سیاست های کلان بانک را پیرو سیاست های محوری دولت در بخش کشاورزی شامل پایداری تولید، افزایش بهره وری و تولید دانش بنیان دانست و مبنای برنامه ریزی های عملکردی بانک را  اولویت های بخش کشاورزی از جمله توسعه مکانیزاسیون، کشت گلخانه ای، پرورش ماهی در دریا، حمایت از محصولات صادراتی و استراتژیک به ویژه حمایت از توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری برشمرد.
وی در ادامه سخنان خود روند رشد منابع بانک کشاورزی را در شبکه بانکی کشور بی نظیر اعلام کرد و اظهار داشت:  در سال 96 بالغ بر 210 هزار میلیارد ریال و در شش ماهه نخست سال 97 بیش از 110 هزار میلیارد ریال رشد منابع داشته ایم ؛ به بیان دیگر در سال 96 معادل 126 درصد و شش ماهه ابتدای سال 97 معادل 60 درصد تحقق برنامه داشته ایم و به این ترتیب منابع لازم را برای انجام ماموریت خود تجهیز کرده ایم.
خدارحمی سهم بانک کشاورزی از منابع شبکه بانکی کشور را 8.44 درصد در بین 10 بانک اعلام کرد که این بانک را در جایگاه ششم در بین ده بانک و در جایگاه دوازدهم در کل شبکه بانکی قرار می دهد.
وی سپس با بیان این مطلب که در سال 96 میزان اعتبارات پرداختی به بخش کشاورزی 16.3 درصد  رشد داشته است اظهار داشت: تا پایان شهریور سال 97 بیش از 185 هزار میلیارد ریال پرداخت داشته ایم که به این ترتیب 41.2 درصد از برنامه سال 97 محقق شده است.
وی افزود: تسهیلات پرداختی برای توسعه اشتغال پایدار روستایی تا پایان شهریور 1397 معادل 17 هزار میلیارد ریال بوده است و در سایر سرفصل های اولویت دار نظیر مکانیزاسیون، گلخانه، آبیاری تحت فشار و پرورش ماهی در قفس نیز روی خط هدف حرکت می کنیم.
خدارحمی افزایش مانده تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی از 112 هزار میلیارد ریال رشد مانده در سال 96 به 108 هزار میلیارد ریال رشد مانده در شش ماهه سال 97 را بیانگر افزایش تسهیلات پرداختی به بخش کشاورزی توسط این بانک دانست و تصریح کرد: با رعایت منابع و مصارف، کاهش توسل به منابع بانک مرکزی و انضباط مالی بیشتر توانستیم ضریب خود اتکایی مالی را به حدود عدد یک برسانیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود تعداد کارگزار های خارجی بانک کشاورزی را 95 فقره اعلام کرد و گفت: با وجود اقدامات منفی استکبار جهانی علیه ایران، این تعداد کارگزار بسیار مطلوب است و به این ترتیب بانک کشاورزی با تکیه بر سابقه درخشان، نام نیک و تجارب ارزنده خود در عرصه بانکداری بین الملل، علاوه بر عملیات بانکی خود، برای سایر بانک های کشور نیز تبادلات مالی بین المللی انجام می دهد.
خدارحمی بانک کشاورزی را بانکی پیشرو در صنعت بانکداری الکترونیک و دارای بستر قدرتمند Core Banking  دانست و اظهار داشت تعداد تراکنش های این بانک تا پایان سال 97 به بیش از 5 میلیارد تراکنش خواهد رسید.
وی همچنین روند واگذاری شرکت های تابعه در سال 96 و 97 را بسیار مطلوب ارزیابی کرد و گفت طبق برنامه ریزی انجام شده این بانک تا پایان سال 97 شرکتی برای واگذاری نخواهد داشت.
خدارحمی در پایان سخنان خود برنامه های کمی بانک کشاورزی در سال 1397 را تشریح و از حمایت ها و زحمات مهندس حجتی، دکتر اکرمی، دکتر پورمحمدی، بانک مرکزی و سایر اعضای مجمع قدردانی کرد.
شایان ذکر است در این نشست دکتر اکرمی سرپرست وزارت امور اقتصادی و دارایی و رئیس مجمع، مهندس حجتی وزیر جهاد کشاورزی، دکتر پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر بخشنده معاون وزیر در امور برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی،  دکتر باقری معاون  امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی، دکترحمید دادپو دبیر کل دفتر بودجه و امور مجامع وزارت صنعت ،‌ معدن و تجارت ، دکتر سرزعیم معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،   دکتر سلامی مشاور  وزیر در امور حسابداری، حسابرسی و اصول حاکمیت شرکتی وزارت راه و شهرسازی ،  دکتر حنیفی معاون  نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی، اعضای هیات مدیره ، مدیران امور و روسای ادارات این بانک حضور داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: