کد خبر: ۶۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
طی مراسمی با حضور عضو هیئت مدیره بانک مهر اقتصاد، معاون پشتیبانی و مهندسی، مدیر کل روابط عمومی و حوزه مدیریت و جمعی از مسئولان ادارات پست، محیط زیست، صدا و سیما و بسیج ادارات و سازندگی استان خوزستان از تمبر یادبود نهال کاری بانک مهر اقتصاد رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بانک مهر اقتصاد خوزستان، یوسف مرتضايي - عضو هيات مديره بانک - در اين مراسم ضمن تسليت شهادت هموطنانمان در حمله تروريستي اهواز گفت: استان خوزستان سرزميني است که به گردن تمام مردم ايران حق دارد و و همان گونه که مقام معظم رهبري نيز گفته اند مشکل ريزگردهاي با حرف حل نمي شود و بايد با اقدامات عملیاتی وارد میدان شد.
وي افزود: سالانه ميلياردها تومان براي چاپ سالنامه و هدایای نوروزی پايان سال در کشور هزينه مي شود که مي‌توان اين بودجه را در جاي مهمتري نظير اقدام براي کنترل کانون هاي ريزگرد در برخی استانهای درگیر در این مسئله خوزستان هزینه کرد و گام مهمی در ارتقاء سطح سلامت و بهبود کیفیت زندگی مردم برداشت.
عضو هيات مديره بانک خاطر نشان کرد: شبکه بانکي به عنوان يکي از ابزار مهم اقتصادي در راستاي فعاليت هايي که در حوزه پولي و بانکي کشور انجام مي شود، می توانند در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي نیز نقش مهم و مثمرثمري براي خدمت رساني به مردم داشته باشد.
در ادامه، منصور شيخ الاسلامی - مدير کل روابط عمومي و حوزه مديريت بانک – گفت: بانک مهر اقتصاد در راستاي مسئوليت‌هاي اجتماعي خود، هزينه‌هاي مربوط به تهيه و چاپ سالنامه نوروزي را صرف جنگل‌کاري در 180 هکتار از اراضي استان خوزستان نموده و در همين راستا تلاش است تا با نگهداري از نهال هاي کاشته شده در مناطق کانوني ريز گردها علاوه بر بيابان‌زدايي، احياي محيط‌زيست و مقابله با پديده گرد و غبار ضمن کاهش آلودگي هوا، به سهم خود در ارتقاء سطح سلامت و بهبود شرايط زندگي هموطنان عزيزِ جنوب کشور نقش‌آفرين باشد.
شيخ الاسلامی همچنين به اهميت همکاري سازمان محيط زيست و اداره کل منابع طبيعي خوزستان در اجراي اين طرح، عنوان کرد: اميدواريم با همکاري سازمان هاي مرتبط اين طرح با موفقيت پيش رود تا زمينه براي ورود ساير بانک ها و بنگاه هاي اقتصادي در بحث بيابان زدايي فراهم شود.
وي با اشاره به تلاش هاي بانک مهر اقتصاد در راستاي کمک رساني به مردم زلزله زده کرمانشاه، عنوان کرد: در اين زمينه بيش از 50 ميليارد ريال به مردم شريف و زلزله زده استان کرمانشاه کمک شد، همچنين 100ميليارد ريال وام قرض الحسنه نيز از طرف اين بانک جهت احداث واحدهاي آسيب ديده به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص پيدا کرده است.
مدير کل روابط عمومي و حوزه مديريت بانک در پايان با تقدير ويژه از مديران و کارکنان بانک مهر اقتصاد در خوزستان، گفت: رئيس و کارکنان اداره امور شعب استان خوزستان عليرغم مشغله هاي فراوان کاري به صورت مستمر و روزانه با حضور در منطقه نهال کاري شده و سرکشي از نهال هاي غرس شده ضمن نظارت بر عمليات آبرساني و آسيب شناسي از موانع و مشکلات پيرامون اين حوزه توانسته اند با عشق و علاقه و کار جهادي، منطقه درختکاري شده را حفظ و حراست کنند.
محمد اکبری - معاون پشتیبانی و مهندسی بانک - نیز هم در این مراسم با بیان اینکه استان خوزستان در کانون یکی از طولانی ترین جنگهای تاریخ در دوران دفاع مقدس قرار داشته و نوک پیکان جنگ با دشمن بعثی بوده، گفت: این استان حق بزرگی بر گردن تمامی مردم ایران دارد لذا همه موظفیم تا نسبت به مرتفع نمودن مشکلات این استان بکوشیم.
وی در خصوص اقدام بانک مهر اقتصاد در زمینه بیابان زدایی در منطقه فوق بحرانی ریزگردها در خوزستان، گفت: نهالکاری این بانک نه یک کار تبلیغاتی بلکه یک وظیفه بوده است و بسیار علاقه مندیم اینگونه اقدامات در برنامه های سایر بانکها و بنگاههای اقتصادی نیز قرار گیرد و همه دست در دست هم دهیم به عنوان یک وظیفه ملی از محل امکاناتی که در اختیار داریم این مشکل را حل کنیم.
مسعود حاتم وند - رئيس اداره امور شعب استان خوزستان –ارائه گزارشي در این رابطه ارائه کرد و گفت: کاشت نهال و درختکاری در کانون هاي فوق بحران استان خوزستان و اشتغال زايي در اين منطقه جلوه اي ديگر از خدمت رساني بانک مهر اقتصاد به مردم خوزستان است.
وی با بیان اینکه همکاري هاي خوبي از سوي سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان و اداره کل حفاظت محيط زيست در اين زمينه صورت گرفته که جای تقدير و تشکر فراوان دارد، ابراز داشت: هزنيه طرح نهال کاري 180هکتار از اراضي فوق بحراني خوزستان  بيش از ده ميليارد ریال  بوده است و براي 35 نفر از اهالي منطقه فوق اشتغال زايي شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: