کد خبر: ۶۶۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
دور جدید مقابله با صرافی‌های متخلف
ممنوعیت فعالیت ٩ شرکت صرافی به دلیل عدم رعایت ضوابط در خرید و فروش ارز از سوی بانک مرکزی اعمال شد.
بانک مرکزی فعالیت ۹ صرافی را ممنوع کرد
ممنوعیت فعالیت ٩ شرکت صرافی به دلیل عدم رعایت ضوابط در خرید و فروش ارز از سوی بانک مرکزی اعمال شد.
به گزارش بانک مرکزی، در پی عدم رعایت قوانین و ضوابط، مجوز ٢ صرافی باطل و ٧ صرافی نیز بین یک تا سه ماه از ادامه فعالیت منع و تعلیق شدند.
در همین زمینه معاونت نظارت بانک مرکزی، از تمامی صرافی ها خواست ضمن رعایت دقیق مقررات، نسبت به تطبیق فعالیت های خود خصوصا خرید و فروش ارز با مقررات تعریف شده اقدام کنند
این اقدام پس از نشست دولت آبادی با صرافی ها انجام می گیرد که در آن دادستان عمومی و انقلاب تهران از بانک مرکزی خواست درباره وظایف خود درخصوص صرافی ها عمل و حتما با صرافی های متخلف برخورد کند.
عباس جعفری دولت آبادی در پایان نشست با مسئولان صرافی ها و بانک مرکزی که به میزبانی دادستانی تهران برگزار شد، افزود: برخی سوال مطرح کرده اند که این جلسات چه ارتباطی به دادستانی دارد که ما هدفمان از برگزاری این جلسات به سبب پرونده هایی است که در دادستانی جریان دارد.
وی گفت: پرونده های اقتصادی در شعب ویژه داریم که به مباحث ارز، صرافی و بانک مرکزی مرتبط است و متهم در این پرونده ها به تنهایی مرتکب تخلف نشده و حلقه هایی در کشور، مفقود است که پرونده تشکیل می شود.
وی گفت: امروز که صرافی ها را دعوت کردیم یکی از اهدافمان کمک به تثبیت قیمت ارز است و شاید مسایلی مانند جذب نقدینگی به ما مربوط نباشد اما همین موضوع نقدینگی کشور را دچار مشکل کرده است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: خواسته ما از صرافی ها این است که طبق دستورالعمل بانک مرکزی انجام وظیفه کنند و بانک مرکزی هم به دستورالعمل های خود وفادار باشد و ما حتما به رفع موانع بر سر راه بانک مرکزی و صرافی ها کمک خواهیم کرد.
دولت آبادی بر نظارت هرچه بیشتر بانک مرکزی بر صرافی ها تاکید کرد و گفت: برخی صرافی ها کارهایی کرده اند که ناشی از نبود نظارت و برخی به علت سودجویی آنهاست.
وی افزود: صرافی ها حق ندارند برای پیشبرد امور، مرتکب جرم شوند و بعد بگویند مجبور بودیم.
جعفری دولت آبادی از صرافی ها خواست به تثبت قیمت ارز کمک کنند و در این خصوص به رنجی که مردم از بابت بی سر و سامان بودن قیمت ارز می برند اشاره کرد.
وی افزود: اینکه ارز ۱۹ هزار تومانی ۸ هزار تومان و بعد ۱۰ هزار تومان می شود معلوم است که مبنایی ندارد و نباید اجازه دهیم قیمت ارز دوباره بالا برود چرا که برای کشور مضر است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ما از کانال ها و سایت ها خواستیم به التهاب ارز دامن نزنند و همان طور که هفته گذشته چند مورد از این سایت ها را بسته ایم و احضار کردیم حتما بعد از این هم سراغ سایت ها و کانال هایی که به التهاب ارز دامن می زنند، خواهیم رفت.
جعفری دولت آبادی افزود: البته صرافی ها می توانند قیمت تثبیت شده مورد تایید بانک مرکزی را اعلام کنند و حرف ما این بود که قیمت التهابی اعلام نشود.
وی گفت: قیمت ها لحظه ای است و هیچ سایتی حق ندارد قیمت های لحظه ای را اعلام کند مخصوصا در شرایط التهاب.
جعفری دولت آبادی در بخش دیگری از سخنانش از بانک مرکزی خواست مجوز صرافی های متخلف را ابطال کند.
وی گفت: ما از این موضوع استقبال می کنیم و اینگونه اقدامات درخصوص کارت بازرگانی انجام شد و جواب داد و اگر بانک مرکزی مجوز متخلفان را ابطال کند، قطعا اثرش از دادگاه بیشتر است.
دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: ما منتظریم چند صرافی به متخلفی که موجب وهن دیگر صرافی های دیگر شدند مجوزشان ابطال شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار