کد خبر: ۶۶۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
مجتهد افشا کرد؛
افشاگر معروف سعودی از پیدا شدن «بمب اطلاعاتی» از کنسولگری عربستان در استانبول در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی و بررسی آن توسط مقامات ترکیه خبر داد.
«بمب اطلاعاتی» پرونده خاشقجی در آستانه انفجار
افشاگر معروف سعودی از پیدا شدن «بمب اطلاعاتی» از کنسولگری عربستان در استانبول در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی و بررسی آن توسط مقامات ترکیه خبر داد.
به گزارش وطن، افشاگر معروف سعودی با نام مجتهد که در توئیتر فعالیت می کند اعلام کرد که مسئولان ترکیه به اطلاعاتی در خصوص ناپدید شدن جمال خاشقجی روزنامه نگار و منتقد رژیم آل سعود دست یافتند که به مثابه «بمب اطلاعاتی» است.
 مجتهد تاکید کرد که بر اساس این گزارش، اطلاعات به دست آمده از جمله فایلهای ویدئویی ضبط شده طی ۳ ماه گذشته در کنسولگری عربستان در استانبول نشان می دهد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان قطعا در کشتن خاشقجی دست دارد.
وی افزود: بر اساس این فایلهای ویدئویی، خاشقجی ۲ بار به کنسولگری عربستان مراجعه کرده بود. مسئولان آمریکایی بر اساس گزارش های سیا و اطلاعات به دست آمده از مقامات ترکیه کاملا مطمئن شده اند که خاشقجی کشته شده و مسئولیت آن مستقیما متوجه بن سلمان است.
مجتهد تاکید کرد: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و جارد کوشنر داماد وی متوجه شده اندکه نجات دادن بن سلمان محال است و باید به دنبال راه دیگری برای دور کردن خود از این پرونده باشند.
در همین حال روزنامه‌ واشنگتن پست به‌ نقل‌ از مسئولان آمریکایی و ترکیه‌ای گزارش داد که ترکیه به مسئولان آمریکایی اعلام کرده است که فایل‌های صوتی و تصویری در اختیار دارد که کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌ نگار عربستانی در داخل کنسولگری کشورش در استانبول را ثابت می‌کند.
روزنامه‌ واشنگتن‌پست نوشت:‌ هنوز مشخص نیست که مسئولان آمریکایی این فایل‌های تصویری را دیده‌اند و یا فایل‌های صوتی را شنیده‌اند یا خیر. اما مسئولان ترکیه‌ای محتوای این فایل‌ها را برای مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند.
با این حال مشخص نیست که این فایل‌ها چگونه در اختیار دولت ترکیه قرار گرفته است.
روزنامه‌ واشنگتن پست از یک منبع آگاه که هویتش را فاش نکرد، نقل کرد: این فایل‌ها در مورد رخدادهایی است که برای جمال خاشقجی زمانی که وارد کنسولگری شد می‌باشد. می‌توانید صدای او را شنیده و همچنین صدای مردمی که با وی به زبان عربی صحبت می‌کنند را بشنوید. همچنین این که او چگونه مورد بازجویی قرار گرفته و شکنجه و سپس کشته شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار