کد خبر: ۶۷۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
کی‌روش: سردرد داریم، به ما مسکن بدهید!
کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار با بولیوی گفت: بازی با بولیوی می‌تواند به ما کمک زیادی در راه آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا کند.
تشریح سبک بازی ایران در جام ملت‌های آسیا
کارلوس کی‌روش در نشست خبری پیش از دیدار با بولیوی گفت: بازی با بولیوی می‌تواند به ما کمک زیادی در راه آماده‌سازی برای جام ملت‌های آسیا کند.
کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ظهر دوشنبه در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر بولیوی که با نظر شخصی او در پک برگزار شد، اظهار کرد: دلیل حضور ما در این نشست خبری برای اهمیت دادن و ارزش دادن به بازی دوستانه مقابل بولیوی است. مطمئنا بازی خوبی را مقابل بولیوی خواهیم داشت. واکوس و راموس بازیکنان خوب بولیوی هستند که قطعا بازی خوبی را برابر ایران انجام خواهند داد.
او ادامه‌ داد: این دیدار فرصت خوبی برای بازیکنان ایران پیش از آغاز جام ملت‌های آسیا خواهد بود. این بازی می‌تواند در راه آماده سازی ایران برای جام ملت‌های آسیا کمک زیادی برای ما کند.
کی‌روش در پاسخ به این سوال که آیا در جام ملت‌های آسیا از تیم ملی فوتبال ایران همانند دیدار دوستانه برابر ازبکستان باز هم بازی‌های مالکانه را شاهد خواهیم بود، گفت‌: مطمئنا تغییرات خیلی بزرگ و رادیکالی در ترکیب تیم ملی نخواهیم داشت، زیرا زمان این کار را نداریم اما قطعا سبک بازی ما در جام ملت‌های با تورنمنت‌های قبلی تفاوت خواهد داشت. باید برای تحقق بخشیدن به این مساله آمادگی کاملی داشته باشیم. راهکارهای مناسبی برای این امر داریم. مطمئنا نادیده گرفتن بازیکنان با تجربه و پایه‌های تیم ملی در جام جهانی هوشمندانه نیست،‌ بلکه باید از این موارد برای عملکرد بهتر در جام ملت‌های آسیا استفاده کنیم. وقتی ما تیمی داریم که می‌توانیم تیم‌هایی هم‌چون اسپانیا و پرتغال که بازیکنانی هجومی و با کارنامه خوب دارند را کنترل کنیم، پس می‌توانیم از همین بازیکنان و راهکارها در جام ملت‌ها سود ببریم. برای همین موضوع بازی‌های دوستانه‌ای را برگزار می‌کنیم که یکی از آن‌ها برابر ازبکستان بود و سه دیدار دیگر در آینده خواهیم داشت تا راهکارهای خود را در این بازی‌ها امتحان کنیم.
سرمربی تیم ملی در واکنش به این موضوع که دلیل اصلی قهرمان نشدن ایران در ۴۰ سال اخیر در جام ملت‌های آسیا بیش‌تر از مسائل فنی مسائل حاشیه‌ای بوده است، گفت: بیش از ۴۰ سال است که از آخرین قهرمانی ایران می گذرد. این سوال به گونه‌ای است که من پیش از آغاز اردو موارد مختلفی را درباره آن برای خودم یادداشت کرده بودم. سوال اصلی این است که ما باید در کدام قسمت‌ها خوب باشیم و خوب عمل کنیم. بخش‌هایی که در این زمینه باعث شده تیم ملی خوب عمل نکند. سوال مهم‌تر این است که چرا ایران در ۴۰ سال اخیر نتوانسته است قهرمان جام ملت‌های آسیا شود. ما باید اشتباه‌های خود را بپذیریم و از آن‌ها درس بگیریم. نقاط قوت و ضعف‌مان را باید شناسایی کنیم و نقاط قوت را تقویت کنیم. چیزی که همه ما از جمله کارشناسان اطلاع داشته باشیم این است که اگر بخواهیم در جام ملت‌های آسیا موفق باشیم باید در آماده‌سازی تیم ملی کار متفاوتی را انجام دهیم. ما در حال حاضر در شرایط خوبی هستیم اما هنوز به هدف‌مان نرسیده‌ایم هر چند که بهتر از گذشته هستیم. متاسفانه سردردهایی داریم که اجازه نداده به اهداف‌مان برسیم. سوال این است که آیا می‌خواهید این مسکن‌ها را برای قبل از جام ملت‌های به ما بدهید یا بعد از آن؟
او ادامه‌ داد: آیا می خواهید این مسکن‌ها را بعد از جام ملت‌های بدهید تا با همین سردردها به جام ملت‌های برویم؟ در حال‌ حاضر ما کار خودمان را انجام می‌دهیم و منتظر مسکن‌ها و داروهای این سردردها هستیم. وقتی مسکن در اختیار ما قرار گیرد کار ما راحت‌تر می‌شود. استراتژی ما باید این باشد که بازیکنان و تیم راضی باشند و انگیزه خوبی داشته باشند. تمامی بازیکنان مثل همیشه متعهد هستند و در حال‌ حاضر باید رو به جلو حرکت کنیم و آماده سازی‌مان را به پایان برسانیم.
برگزاری این نشست خبری در ساختمان پک به‌جای محل اصلی نشست‌های خبری موجب تعجب برخی از خبرنگاران قرار گرفت.
در محل برگزاری نشست خبری کی‌روش عکس‌هایی از بازیکنان و اسطوره‌های تیم ملی در سال‌های گذشته به چشم می خورد که نکته جالب آن عکس سیدجلال حسینی دربالای سر کی‌روش بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار