کد خبر: ۶۷۱۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱
با توجه به صحبت هایی که بعد از ظهر روز گذشته توسط مسئولان صنعت خودرو زده شده است، می توان به طور قطع یقین پیدا کرد که در چند روز آینده قیمت محصولات داخلی افزایش پیدا می کند.
خودرو های داخلی هفته آینده گران می شود
دکتر منصور معظمی، معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل ایدرو در مراسم تودیع و معارفه ی مدیرعامل سایپا گفت: « اگر در این چند روز اتفاق خاصی رخ ندهد، هفته ی آینده اصلاح قیمت خودروها اعلام خواهد شد تا از ضرر خودروسازان جلوگیری شود».
وی در این مراسم، فضای ایجاد شده از جانب قطعه سازان را نامناسب اعلام کرد و گفت: «قطعه سازان در اظهارات خود با رسانه ها تکرار می کنند که از خودروسازان طلبکار هستند. این در حالیست که تمام اقدامات لازم را در جلسه های ایدرو انجام داده ایم تا شرایط مساعد گردد».
با توجه به صحبت هایی که بعد از ظهر روز گذشته توسط مسئولان صنعت خودرو زده شده است، می توان به طور قطع یقین پیدا کرد که در چند روز آینده قیمت محصولات داخلی افزایش پیدا می کند. کارشناسان و دستاندرکاران صنعت خودروی کشور معتقد هستند که افزایش بیش از ۵۰ درصدی مواد اولیه باعث شده تا امروز اکثر خودروسازان از حالت سوددهی خارج شوند و گاهی برخی محصولات را برای پاسخ به تعهدات خود با قیمتی کمتر از بهای تمام شده به دست مشتریان برسانند. اما سیاستی که این روزها مدیران خودرویی و تصمیم گیر این بازار اتخاد کرده اند، عدم ارائه ی صحبت های شفاف است و تنها به مطالبی بدیهی اشاره می کنند. قطعا در صورتی که قرار باشد قیمت محصولات تولید داخل افزایش پیدا کند، باید خودروسازان کشور با بیانی ساده و مستند تاثیر افزایش قیمت مواد اولیه و میزان آن را به مشتریان خود اعلام کنند. اما اگر قرار باشد که بدون مستندات علمی این افزایش قیمت ها اعلام شود، می توان از همین حالا پیش بینی کرد که بسیاری از مشتریان نمی توانند خود را با قیمت های جدید تطبیق دهند و سطح نارضایتی از خودروسازان افزایش پیدا می کند.
امروز مسئولان دولتی توقع دارند که با اعمال افزایش قیمت خودرو، کارخانه های خودروسازی بتوانند به حالت قبل خود بازگردند و دوباره رشد تولید داشته باشند. از طرفی توقع می رود که شرکت های خودروهایی تا حدی هزینه های اضافه ی خود را کاهش دهند تا بشود محصولات را با قیمتی منطقی تر به دست مشتریان رساند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار