کد خبر: ۶۷۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶
دکتر علی اکبر جلالی؛ "برگزاری جایزه ملی یادگیری الکترونیکی اولین گام معرفی فعالان حوزه یادگیری الکترونیکی از سوی کرسی یونسکو در کشور است"
برگزاری نخستین دوره جایزه ملی یادگیری الکترونیکی

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از دبیرخانه جایزه ملی یادگیری الکترونیکی، طی هفته ای که گذشت، چهار نشست هم اندیشی درخصوص یادگیری الکترونیکی در کشور و همچنین معرفی نخستین دوره جایزه ملی یادگیری الکترونیکی به میزبانی دفتر کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران و با حضور ریاست کرسی جناب آقای دکتر علی اکبر جلالی برگزار گردید. 
در نشست اول که با حضور رؤسای مؤسسات آموزش الکترونیکی و دانشگاه های برتر کشور همچون دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشگاه خواجه نصیر، دانشگاه قرآن و حدیث، دانشگاه ادیان و مذاهب ، موسسه آموزش عالی مهرالبرز، موسسه آموزش عالی برخط و موسسه علوم رایانه ای تهران و.. برگزار شد که  ضمن معرفی جایزه ، اهداف، محورها و شاخص های آن بیان شد. 
در ادامه برگزاری نشست های هم اندیشی که با حضور نمایندگان رؤسای کرسی ها و اعضای شورای راهبری کرسی تشکیل شد، دکتر علی اکبر جلالی بیان کرد: "کرسی ها فراتر از یک عنوان هستند و همچنین باید پروژه محور باشند و بر مبنای یک پروژه ملی تعریف و تأسیس شوند تا هم آن پروژه ملی پیش رود و هم کرسی با آن به جلو حرکت کند". وی افزود: "یکی از اهداف اصلی ما در گام اول شبکه سازی میان کرسی هاست."
در ادامه نمایندگان کرسی ها به شرح تاریخچه و فعالیت کرسی های متبوع خود پرداخته و درخصوص چالش ها، فرصت ها و تهدیدهای پیش رو اعلام نظر کردند.
سپس سومین نشست با حضور نمایندگان سازمان ها و اصناف فعال در حوزه یادگیری الکترونیکی تشکیل شد و نمایندگان وزرات آموزش و پرورش، نهضت سواد آموزشی، سازمان صدا و سیما، شرکت ایران خودرو، جمعیت هلال احمر، بانک صادرات، شرکت مگفا، همکارن سیستم، مجتمع فنی تهران، اداره کل برنامه ریزی و آموزش شهرداری تهران،شرکت سایپا، مؤسسه برترین اندیشه (اولین مدرسه مجازی آنلاین)،مؤسسه ایتوک،مؤسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان، شرکت بیمه کوثر و... از مهمانان ویژه این نشست بودند.
دکتر علی اکبر جلالی رئیس جایزه ملی یادگیری الکترونیکی، در این جلسه از سلسله نشست ها برگزاری این جایزه را اولین گام معرفی فعالان حوزه یادگیری الکترونیکی از سوی کرسی یونسکو در کشور دانست.
چهارمین نشست از مجموعه نشست ها نیز با حضور رؤسا و نمایندگان شرکت های عضو لیست رایاد (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)  تشکیل شد. رئیس کرسی ضمن بیان این موضوع که یکی از اهداف اصلی کرسی تقویت هم افزایی میان شرکت ها، علی الخصوص از نوع دانش بنیان فعال در حوزه یادگیری الکترونیکی است، گفت: "هنوز جایگاه یادگیری الکترونیکی، علیرغم اهمیت آن، حتی در مورد شرکت های دانش بنیان هم در زمره یکی از اولویت ها قرا نگرفته است." در ادامه جلسه، مدعوین  پس از معرفی خود و ارائه گزارشی از فعالیت ها، به نقد مسائل مربوط به حوزه رایاد در سطح کشور پرداخته و همچنین در باب انتظارات و نحوه تعامل آتی با کرسی مطالبی را بازگو کردند. در این جلسه رؤسا و نمایندگان شرکت هایی چون شرکت واقعیت مجازی ویرا ویژن، مؤسسه آموزشی کلیک پرو، مؤسسه آموزشی کلیک، ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز  (معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری)، شرکت مهندسی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات مهر پارس، شرکت فناوران اطلاعات وستا، ) Go to Class(مؤسسه آموزش عالی آزاد ارژنگ، شرکت بهسامان تدبیر پردازش، شرکت فرهنگ گستران راه برنا، و شرکت ویرا آزما (نداگرام) حضور داشتند.
کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران  با هدف فرهنگ سازی در زمینه آموزش و یادگیری الکترونیکی،شناسایی و تشویق افراد و سازمان های مؤثر در توسعه و ارتقای جایگاه یادگیری الکترونیکی، و معرفی برگزیدگان حوزه یادگیری الکترونیکی به جامعه، نخستین دوره جایزه ملی یادگیری الکترونیکی را در آذرماه 1397 برگزار خواهد کرد.
فراخوان نخستین جایزه ملی یادگیری الکترونیکی همزمان با افتتاح دفتر کرسی آموزش و یادگیری الکترونیکی یونسکو در ایران آغاز شده است و افرادی که دارای تأثیرگذاری چشمگیری بر رشد و توسعه یادگیری الکترونیکی در کشور بوده اند، سازمان هایی که در نهادینه سازی سیستم یادگیری الکترونیکی در فرایند توسعه به موفقیت های چشمگیری نائل شده اند و محصولات، خدمات، فرایندها و مدل های کسب و کاری که تأثیرات چشمگیری بر یادگیری الکترونیکی در کشور داشته  اند، می توانند در این رویداد شرکت کنند.
علاقه مندان به شرکت در جایزه تا 15 آبان ماه 1397 فرصت دارند تا با مراجعه به وب سایت www.ucet.ir و از طریق سامانه ثبت نام آنلاین، اقدام نمایند.
نام:
ایمیل:
* نظر: