کد خبر: ۶۷۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
معاون فروش گروه قطعات خودرو عظام در شهرک صنعتی بهارستان کمال شهر گفت: گروه قطعات خودرو عظام شریکی قابل اعتماد در صنعت خودرو است که توانسته 500 محصول را در 10 گروه تولید و برخی را به 11 کشور دنیا صادر کند.
قطعه سازان داخلی شریکی قابل اعتماد در صنعت خودرو

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، عباس حاتمی معاون فروش این گروه در بازدید خبرنگاران از شرکت استام صنعت و سازه پویش از زیرمجموعه گروه عظام گفت: سرمایه‌گذاری مناسب این شرکت در بخش تحقیق و توسعه و همچنین پیش بینی مناسب از تحریم‌ها را به عنوان عوامل اصلی موفقیت آن معرفی کرد.
حاتمی ادامه داد: شرکت استام در سال ۱۳۷۸ به منظور تولید استارت و دینام خودروهای سواری تحت لیسانس شرکت والئو فرانسه تاسیس و درسال۱۳۸۰ با تجهیز و راه اندازی خطوط تولید به بهره‌برداری رسید. این شرکت، توانسته اصلی‌ترین تامین کننده محصولات استارت و دینام کلیه خودروهای سواری در صنعت خودروسازی کشور بوده و در کنار تامین بازار خودروسازان داخلی از قبیل ایران خودرو، سایپا،گروه بهمن و ...، صادر کننده این محصولات به خارج از کشور نیز باشد. تعداد خطوط تولیدی شرکت استام در حال حاضر بالغ بر ۲۵ خط اصلی و فرعی با سبد محصولات استارت، دینام، موتورفن، قفل و سوئیچ، دورچک و برف پاک کن است.
وی همچنین شركت سازه پویش را بعنوان یکی از برترین شرکتهای گروه قطعات خودرو عظام و با تولید محصولات متنوع ، بزرگترین تامین کننده سیستمهای الکترونیکی و مکاترونیکی خودرو برای خطوط OEM می باشد این شرکت درمسیر جهانی شدن با بهره برداری از دانش فنی واستانداردهای بین المللی طراحی وساخت و همچنین همکاری با شرکت های معتبر خارجی بعنوان شرکاء تجاری از معتبرترین تولیدکنندگان قطعات الکترونیک ، مکاترونیک و پلیمر در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.
معاون فروش شرکت گروه قطعات خودرو عظام در ادامه با اشاره به راه اندازی  خط تولید کوئل تا 2 ماه آینده گفت: از آنجایی که مطابق بررسی ها درصد بالایی از قطعات مورد نیاز تولید کوئل مشمول تحریم ها بود، در ماه های گذشته پنج میلیون یورو سرمایه گذاری در این زمینه و خرید مواد اولیه به میزان سه میلیون یورو انجام شده که تا 6 ماه نیاز ما را پاسخگو خواهد بود.
حاتمی ادامه داد : اکنون تولید کوئل در گروه صنعتی عظام داخلی سازی شده که در حقیقت آخرین فناوری روز جهان در این زمینه است و حتی شرکت «ولئو» فرانسه خواستار استفاده از آن در تولید خودروهای فرانسوی است.
وی تصریح کرد: با تفاهم نامه همکاری که بین قطعه سازان ایرانی و فرانسوی امضاء شد دستگاه ها و تجهیزات از این کشور وارد ایران شد و همه مراحل مونتاژ و دمونتاژ (مهندسی معکوس) آن نیز فراگرفته شد.
عضو هیات مدیره شرکت سازه پویش  ادامه داد: در این راستا یک تیم 100 نفره ایرانی برای فراگیری آموزش ها به فرانسه اعزام شده و اکنون گروه صنعتی ما آماده است تا حتی با تشدید تحریم ها به تولید این قطعه کلیدی خودرو بپردازد.
وی ادامه داد: سرمایه گذاری کلانی در ماه های گذشته در زمینه خرید ماشین آلات، تجهیزات و خطوط تولیدی به منظور افزایش مقاومت تولیدی بین 6 تا هشت ماه در شرایط تحریم در گروه صنعتی عظام انجام شده است.
معاون فروش شرکت سازه پویش ادامه داد: این شرکت با برخورداری از دستگاه ها و فناوری‌های مدرن از سال 83 در بورس حضور دارد که این مساله کمک کرد تا از نظر دانش و سهامداری هرچه بیشتر توسعه بیابد و رشد روز افزونی را تجربه کند.
حاتمی، خواسته اصلی خود از مسوولان را حمایت از تولید داخل برشمرد تا بتوانند در یک بازار متعادل و پایدار به انجام فعالیت بپردازند.
وی یکی از دلایل اصلی موفقیت شرکت در چند سال اخیر را به کارگیری 80 مهندس در بخش تحقیق و توسعه شرکت برشمرد که امروز هم این تیم قادر است در ساختار کنونی اقتصاد با نوسان اندک به فعالیت خود ادامه دهد. وی ادامه داد: در صورتی که دولت به انجام حمایت از قطعه سازان بپردازد، توان توسعه کار و صدور محصولات به سایر کشورها را خواهیم داشت.
بیش از 84 درصد یک خودرو را قطعات آن تشکیل می دهد که شامل 25 تا 30 درصد قطعات پلاستیکی، 30 درصد قطعات لاستیکی و بقیه قطعات فولادی و آلومینیومی است. آمارها نشان می دهد اکنون نزدیک به یک هزار و 500 قطعه ساز در زنجیره تامین داخلی حضور دارند.





نام:
ایمیل:
* نظر: