کد خبر: ۶۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
چاقی به عنوان یک بیماری در حال شناخته شدن است و یکی از بزرگترین معضلات جامعه در آینده عدم آگاهی از چاقی خواهد بود و در حال حاضر هدفمان این است که معضلات چاقی را به مردم آگاهی دهیم و این که بگوییم چاقی مخصوصاً چاقی مفرط یک بیماری است که باید جدی گرفته شود.
چاقی به صورت تصاعدی در حال بالا رفتن است

قباد شهبازی مدیر عامل نوونوردیسک  گفت:   طی ۴۰ سال اخیر چاقی در تمام دنیا به صورت تصاعدی در حال بالا رفتن است و یکی از بیشترین معضلاتی که باعث چاقی شده دسترسی به انواع غذاهاست و دیگری شهرنشینی و زندگی ماشینی افراد است.
شهبازی عنوان کرد: زندگی شهری باعث چاقی و شیوع دیابت شده است طی چند سال اخیر که عنوان شد روز چاقی برپا شود هدف بر این شد که چاقی را به مردم و جهانیان شناحته شود و از خطرات این بیماری آگاهی رسانی صورت گیرد.
وی تاکید کرد: چاقی مفرط یک بیماری است و در حال حاضر در کشورهای اروپایی از چاقی به به عنوان یک بیماری خطرناک نام برده می شود ولی ما امیدواریم که با برگزاری این چنین برنامه‌هایی بتوانیم تابوی خجالت زدگی از چاقی را در مردم به خصوص افراد چاق بشکنیم .
شهبازی  با تاکید بر اینکه وقتی فشار خون به عنوان یک بیماری شناخته شده چاقی نیز به عنوان بیماری شناخته شود تصریح کرد: شناخته شدن چاقی به عنوان یک بیماری باعث می‌شود که فرهنگ مردم عوض شود و و پزشکان بتوانند با چاقی مردم مثل یک بیماری برخورد کنند و بیماری آنها را کنترل و درمان کند هدف ما در این دهکده این است که بتوانیم آگاهی و آموزش را در زمینه مسئله چاقی بدون هیچ ترس و واهمه خجالتی ردرمان کنیم و آموزش های لازم را در خصوص چاقی و تندرستی به مردم ارائه دهیم.
هدف نهایی ما در این دهکده این است که ورزش را به مردم آگاهی رسانی کنید به صورتی که بدانند حتما برای ورزش کردن نباید به باشگاه رفت بلکه با شیوه‌های ساده‌تر در منزل می‌توان به سلامتی و تندرستی نگاه ویژه کرد
گزارش‌های متعددی از چاقی در دسترس است ولی چیزی که در حال حاضر بر روی آن در حال کار هستیم  دیابت هستند به طوری که در حال حاضر ۵ میلیون نفر در کشور مبتلا به دیابت هستند و از این تعداد در شهر های مختلف ۱۰ درصد جمعیت بزرگسال شهری است و  در زمینه روستایی نیز کمتر از ۵ درصد و در مجموع ۱۰ درصد شهری و پنج درصد روستایی چیزی حدود ۵ میلیون نفر است.
و طی سال های آینده متوسط سن ابتلا به دیابت به بالای ۴۰ می رسد و ما می دانیم که دیابت از ۴۰ سال به بالا بیشتر است بنابراین فرض بر این است حدود ۲۰ سال آینده تعداد دیابتی های ایران ۲ برابر می شود چیزی حدود ۹ میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ خواهد بود و چیزی حدود ۸۰ درصد افرادی که دیابت نوع ۲ دارند چاق هستند این نشانگر این است که چاقی در دیابت تاثیر گذار است.
نام:
ایمیل:
* نظر: