کد خبر: ۶۷۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
سرما و ‌باران در استان‌های کرمانشاه و ایلام
بعدازظهر جمعه با ورود توده هوای سرد به کشور، کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود همچنین در دو روز آینده بارش باران در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و تهران پیش‌بینی می‌شود.
هشدار به زایران پیاده روی اربعین
بعدازظهر جمعه با ورود توده هوای سرد به کشور، کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود همچنین در دو روز آینده بارش باران در کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان و تهران پیش‌بینی می‌شود.
بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی در دو روز آینده به سبب شکل‌گیری الگوی گرم باد بر روی سواحل خزر، انتظار وزش باد شدید و افزایش دما در استان‌های واقع در سواحل خزر، اردبیل و خراسان شمالی وجود دارد.
پیش‌بینی می‌شود روز چهارشنبه وزش باد شدید و افزایش دما در استان‌های  اردبیل، گیلان، مازندران  و همچنین روز پنج‌شنبه وزش باد شدید و افزایش دما در استان‌های گلستان و خراسان شمالی رخ دهد.
در دو روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان ارتفاعات جنوبی کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت دور از انتظار نیست.
فعالیت سامانه بارشی که از شمال‌غرب وارد کشور شده است فردا در شمال‌غرب و غرب و روز جمعه در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب و قسمت‌هایی از مرکز کشور متمرکز است و سامانه مذکور تا اواسط هفته آینده بر روی کشور فعال است.
امروز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و فردا در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل،‌کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و زنجان و روز جمعه علاوه بر این استان‌ها در خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، همدان، مرکزی، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و خراسان‌شمالی بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.
روز جمعه احتمال بارش برف در گردنه‌ها و ارتفاعات استان‌های واقع در شمال‌غرب و ارتفاعات البرز وجود دارد.
از بعدازظهر جمعه با ورود توده هوای سرد به کشور کاهش قابل ملاحظه دما در نیمه شمالی و غربی کشور پیش‌بینی می‌شود.
امروز شرق خلیج‌فارس به سبب وزش باد شدید مواج است. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده سواحل استان گیلان و مازندران مواج است.
‌با نفوذ زبانه پرفشار به سواحل شمالی کشور از بعدازظهر جمعه و طی روز شنبه تا اواسط روز یکشنبه در سواحل استان گیلان و مازندران  ارتفاع موج به حدود 1 تا یک و نیم متر می‌رسد از این رو توصیه می شود طی این مدت احتیاط لازم در تردد شناورهای سبک به‌عمل آید و از شنا کردن در سواحل و به‌کارگیری قایق‌های تفریحی و سبک جلوگیری شود.
آسمان تهران فردا کمی ابری همراه با وزش باد شدید در برخی ساعات پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 27 و 17 درجه خواهد بود.
آسمان استان ایلام طی دو روز آینده ابری همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود. آسمان اهواز طی دو روز آینده صاف است و همچنین آسمان کرمانشاه طی دو روز آینده ابری همراه با وزش باد شدید و بارش و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.
روز آینده اهواز با بیشینه دمای 35 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای 2 درجه بالای صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.
فردا اهواز به بیشینه دمای 34 درجه بالای صفر و بندرعباس با دمای 35 درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای یک درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه 97) تا روز 27  ماه سال جاری 6.9 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 7.3 میلی‌متر بود‌ بنابراین بارش سال جاری 5 درصد کمتر از سال گذشته است.
میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور 5.7 میلی‌متر بود که بارش سال جاری 21.1 درصد بیشتر از سال بلندمدت است.
بیشترین میزان بارش در هفته چهارم سال زراعی متعلق به منطقه رامسر در استان مازندران به میزان 56.4 میلی‌متر بوده است، میانگین گرم گرمترین منطقه میناب در استان هرمزگان به میزان 38.2 درجه و سردترین منطقه لاله‌زار در استان کرمان به میزان یک درجه سلسیوس بوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار