کد خبر: ۶۷۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳
خودرویی که 2 هزار ایرانی منتظر تحویلش هستند
هنوز سایپا - سیتروئن دعوت نامه رسمی برای تکمیل وجه این خودرو را ارسال نکرده و قیمت قطعی آن مشخص نیست. البته با توجه به نوسانات نرخ ارز در ماه‌های گذشته و شنیده‌های موجود از سایپا شاید بتوان برچسب قیمتی بالای 150 میلیون تومان را برای این خودرو دور از ذهن ندانست.
آنچه درباره سیتروئن C3 باید بدانید + قیمت نهایی
پس از برجام شرکت‌های ایران‌خودرو و سایپا همکاری‌های مشترک خود را با شرکت پژو-سیتروئن فرانسه استارت زدند که نتیجه این همکاری سرمایه‌گذاری شرکای خارجی در ایران و در نتیجه متولد شدن 2 خودروی جدید سیتروئن c3 و پژو 2008 به عنوان اولین خودروهای تولید مشترک در بازار ایران بود.
هرچند که پژو زودتر اقدام به عرضه 2008 های خود به بازار کرد اما سیتروئن نیز برای عقب نماندن از قافله طرح پیش فروش 2 هزار خودروی C3 را استارت زد که تمامی این خودروها نیز در کمتر از 5 دقیقه پیش فروش شدند.
سیتروئن‌های مونتاژ ایران که در کارخانه سایپای کاشان تولید می‌شوند این روزها با دست‌اندازهای فراوانی در تولید روبرو شده و آن طور که مسئولان این شرکت عنوان می‌کنند به دلیل عدم ترخیص قطعات از گمرک ، تحویل خودرو با مشکل روبه‌رو شده است که تلاش‌ها برای رفع مشکل ادامه داشته و بعد از ترخیص قطعات، خودروها به مشتریان تحویل خواهد شد. هر چند که تا کنون نمیز تعدادی خودرو تولید شده که این موارد نیز به دلیل کسری برخی از قطعات امکان تحویل به مشتری را ندارد.
با همکاری شرکت سایپا - سیتروئن یک دستگاه سیتروئن C3 برای تست‌های فنی در اختیار گروه خودروی عصر ایران قرار گرفت که در این مطلب تجربه رانندگی 1 روزه با این خودرو ارائه می‌شود.
سیتروئن C3 یک هاچ‌بک کامپکت شهری است که با طراحی زیبا و منحصر‌به‌فرد خود، بی‌تردید دل مشتریان را می‌برد. طراحی خودرو شما را به یاد دیگر خودروهای جمع و جور و کامپکت سیتروئن می‌اندازد و در این زمینه هویت و ماهیت سیتروئینی‌اش را به رخ می‌کشد.
این هاچ‌بک کلاس B، در کشورهای دیگر با موتور 1.2 توربو شارژ عرضه می‌شود، که البته با توجه به سیاست‌های شرکت سایپا-سیتروئن و اطلاع فرانسوی‌ها از ذائقه مشتریان ایرانی به شتاب بالا، قوی‌ترین موتور موجود در هلدینگ PSA در C3 سیتروئن نصب می‌شود. این موتور دقیقا همان موتوری است که در نسخه 2008 پژو نیز استفاده می شود.
موتور1.6 لیتری توربو سیتروئن c3 با گشتاور 240 نیوتن‌متر، توانی حدود 163 اسب‌بخار تولید می‌کند و این نیرو از طریق جعبه دنده 6 سرعته "آیسین" به چرخ‌ها منتقل می‌شود.
زمانی که پشت فرمان این خودرو می‌نشینید با کابین و داشبورد زیبا و تا حدودی کلاسیک مواجه می‌شوید که برای یک خودروی کوچک شهری مناسب به نظر می‌رسد. با فشار یک دکمه، خودرو استارت خورده و موتور روشن می‌شود.
شتاب اولیه سیتروئن C3 برای علاقه‌مندان سرعت لذت‌بخش بوده و احتمالا نظر شما به کوچکی خودرو را تغییر می‌دهد.
این فرانسوی کوچک، بر خلاف پسرعموی دیگر خود پژو 2008 از آپشن‌ها و امکانات بیشتری بهره برده و حداقل‌های ضروری در این کلاس را به خریداران ارائه می‌دهد که از میان آنها می‌توان به مانیتور 7 اینچی لمسی در میانه داشبورد اشاره کرد. شما می‌توانید با نمایشگر لمسی به تنظیم سیستم صوتی و همچنین سیستم تهویه خودرو بپردازید زیرا کلید های مربوط به تهویه در این خودرو وجود نداشته و کنترل ها فقط از طریق مانیتور انجام می شود.
شش کیسه هوا، سیستم تهویه خودکار، سامانه کروز کنترل، محدودکننده سرعت،، تریم داخلی چرم و پارچه، حالت رانندگی برفی و اسپورت از امکانات این خودرو محسوب می‌شوند.
از دیگر ویژگی‌های این خودرو نیز می‌توان به دوربین و سنسور دنده عقب، استارت دکمه‌ای، فرمان برقی، کامپیوتر سفری، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل هرزگردی در شروع حرکت، چراغ روزتاب، شیشه و آینه‌های برقی اشاره کرد.
یکی از موارد مثبت در سیتروئن C3 سواری نرم و راحت آن در عبور از ناهمواری‌ها و دست‌اندازهای شهری است. به واسطه ساختار هاچ‌بک به لطف فنربندی خوب و تایرهای ساخت میشلن فرانسوی در c3، از سواری خشک و کوبش‌های متعددی که در برخی از رقبای این خودرو وجود دارد، خبری نیست .
در تست فنی خودرو با احساس عدم پایداری در سرعت‌های بالا مواجه شدیم. قدرت بالای موتور در کنار سبک بودن اتاق و همچنین فرمان برقی از دلایلی است که این احساس عدم پایداری را منتقل می‌کند. رانندگی با فرمان برقی دقت و واکنش‌پذیری بالایی می‌طلبد و همین گزینه نیز می‌تواند در عدم پایداری موثر باشد.
پس یک روز رانندگی با این خودرو در مجموع باید بگوییم که سیتروئن C3 خودرویی با ظاهری جذاب و جدید به همراه سواری نرم و موتور پرقدرت است که کیفیت ساخت خوبی نیز دارد. اما باید به یاد داشته باشید که درهنگام رانندگی با سرعت بالا دقت زیادی در کنترل آن به خرج دهید. ولی در کل شما از رانندگی با این خودرو لذت خواهید برد.
با توجه به اینکه هنوز سایپا-سیتروئن دعوت نامه رسمی برای تکمیل وجه این خودرو را ارسال نکرده، قیمت قطعی آن مشخص نیست. البته با توجه به نوسانات نرخ ارز در ماه‌های گذشته و شنیده‌های موجود از سایپا شاید بتوان برچسب قیمتی بالای 150 میلیون تومان را برای این خودرو دور از ذهن ندانست.

آنچه درباره سیتروئن C3 باید بدانید + قیمت نهایی

آنچه درباره سیتروئن C3 باید بدانید + قیمت نهایی

آنچه درباره سیتروئن C3 باید بدانید + قیمت نهایی



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار