کد خبر: ۶۷۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱
بازار سهام در کوتاه مدت نزولی و در بلند مدت صعودی خواهد بود
بررسی شاخص کل بورس توسط استراتژی لاک پشت طلایی نشان می دهد روند شاخص کل در بلند مدت و میان مدت صعودی و در کوتاه مدت نزولی خواهد بود.
دو سناریوی لاک پشت طلایی برای بورس تهران!
بررسی شاخص کل بورس توسط استراتژی لاک پشت طلایی نشان می دهد روند شاخص کل در بلند مدت و میان مدت صعودی و در کوتاه مدت نزولی خواهد بود.
یکی از سوالاتی که ذهن خیلی از سرمایه گذاران و فعالان بازار سرمایه را به خود مشغول کرده،این است که با توجه به رشد جهشی شاخص در نیمه اول سال و افت آن طی مهرماه سالجاری،آیا قیمت سهام شرکت ها باز هم به رشد خود ادامه خواهند داد؟ در این مقاله سعی خواهیم کرد بر اساس علم تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی بومی لاک پشت طلایی که حاصل تجربیات چهارده ساله نگارنده هست،شاخص کل را مورد بررسی قرار  داده و سناریوهای سرمایه گذاری متناسب با شرایط سرمایه گذاران ارائه شود.
همانطور که می دانیم بازار بورس به عنوان یک بازار مولد ،همواره در گذر زمان دچار افت و خیزهای متعددی شده است و در کنار بازارهای رقیب،از جمله مسکن،ارز و خودرو  که غیر مولد هستند، در عین بازدهی های خیره کننده،در مهار تورم و اشتغال زایی با جذب نقدینگی سرگردان وهدایت آن به بخش های  تولیدی، بازرگانی،کشاورزی و صنعتی نقش مهمی در رشد و شکوفایی اقتصادی کشور ایفا نموده است.
در اینجا به بررسی سناریوهای احتمالی پیش رو شاخص کل از بعد تحلیل تکنیکال و استراتژی معاملاتی لاک پشت طلایی (که بر اساس نماگرهای تکنیکی طراحی شده است) می پردازیم.در تایم فریم روزانه شاخص مشاهده می شود شاخص پس از رسیدن به قله 196000واحدی دچار توقف گردید و پس از افت،الگوی کلاسیک double bottomرا ایجاد نمود و تا تارگت قیمتی الگو یعنی ناحیه 190000واحدی رشد نمود.سطوح فیبوناچی نشان می دهد چنانچه شاخص افت نماید به ترتیب سطوح حمایتی 180400-175500و 170500بوده و در صورتی که بخواهد به رشد خود ادامه دهد می بایست مقاومت ضعیف 189800و مقاومت کلیدی ومهم 197000واحدی را شکسته و بالای آن تثبیت شود.
بررسی شاخص کل توسط استراتژی لاک پشت طلایی متشکل از نماگرهای تکنیکی MACD_RSI_CCI  نشان می دهد روند شاخص کل در بلند مدت و میان مدت صعودی و در کوتاه مدت نزولی خواهد بود.یکی از قابلیت های منحصر به فرد استراتژی لاک پشت طلایی تشخیص موفقیت آمیز شکست مقاومت و یا از دست رفتن حمایت های پیش رو می باشد که بررسی این استراتژی در تایم فریم های پایین تر نشان می دهد احتمال افت شاخص، بیشتر از رشد می باشد.

*جمع بندی و پیشنهاد سناریوهای سرمایه گذاری:

سناریوی اول:
سرمایه گذارانی که نقدینگی دارند توصیه می شود تا صدور سیگنال های رشد و صعود بازار، نقد بمانند و سهم هایی که پتانسیل سود آوری بالایی در شش ماهه دوم سال از گروه های پالایشی و پتروشیمی،هلدینگ های چند رشته ای،کانی فلزی،خودرویی ها و بانکی ها،دارند را انتخاب تا به محض صدور سیگنال های رشد،سهام مربوطه را خرید نمایند.

سناریوی دوم:
سرمایه گذارانی که در حال حاضر در بازار سهام هستند،با توجه به افت حدود30 الی 50درصدی قیمت اکثر سهام شرکت های بورسی در کوتاه مدت،پیشنهاد می شود متناسب با روحیه ریسک پذیری خود نسبت به ماندن یا خروج از بازار اقدام کنند.یکی از معیارهایی که می تواند در اتخاذ تصمیم مورد استفاده قراربگیرد از دست رفتن کلاستر حمایتی 180400واحدی می باشد که چنانچه عدد شاخص زیر این سطح تثبیت شود می تواند به ترتیب اعداد 172480-165300و157700واحد را لمس نماید.
یادآوری: این تحلیل صرفا بعد فنی و تکنیکال را پوشش میدهد و حتما بعد از لحاظ نمودن ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک تصمیم مناسب رو اتخاذ کنید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار