کد خبر: ۶۷۵۱۳
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۵
در نشست تخصصی مدیریت ریسک بیمه مطرح شد:
عوارض تحمیلی بر صنعت بیمه به شکنندگی این صنعت منتهی می شود و نهادناظر بیمه ای ایران باید از حاکمیت بخواهد تا پرداخت این عوارض را متوقف کرده یا به حداقل برساند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، وولفانگ ریف تحلیل گر ارشد بیمه ای که در نشست تخصصی "مدیریت ریسک سازمانی" سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: آنچه تحت عنوان عوارض از صنعت بیمه در اروپا مطرح است تنها شامل سه درصد پرداختی به آتش نشانی می شود که در دو بخش خصوصی و دولتی هزینه می شود.
وی تصریح کرد: صنعت بیمه ایران در کنار پرداخت عوارض ملزم است که مالیات هم بپردازد و این هزینه های تحمیلی در هیچ یک از کشورهای توسعه یافته مرسوم نیست.
در ادامه این نشست، محمود اسعد سامانی _ مدیرکل توسعه مدیریت ریسک _ با اشاره به این نکته که برای کاهش تبعات این عوارض فعالیت های خوبی در بیمه مرکزی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه با مسائل و مشکلاتی روبروست که باید با حساسیت و دقت به آنها بپردازیم و راه های برون رفت از معضلات را پیدا کنیم.
وی با اشاره به این موضوع که بیمه مرکزی تصدی گری خود را به حداقل رسانده و شرکت های بیمه با اختیار عمل قابل قبولی فعالیت می کنند، افزود: به دلیل مشکلات ناشی از تحریم برای توزیع ریسک های بزرگ خود محدودیت هایی داریم که برای این مساله نیز تمهیداتی اندیشیده ایم. 
سامانی از انتشار اوراق بهادار بیمه ای به عنوان یکی از راهکارهای توسعه صنعت بیمه نام برد و گفت: کارهای پژوهشی اوراق بهادار بیمه ای به پایان رسیده و نظر مساعد شورای فقهی سازمان بورس را هم دریافت کرده ایم که پس از تایید هیات عامل بورس، اجرایی خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بحث مشکلات پوشش بلایای طبیعی را تشریح کرد و گفت: صنعت بیمه برای خطرات ناشی از بلایای طبیعی بیمه نامه مستقلی طراحی نکرده و در مواقع بروز خطر نهادهای دیگر هم باید ورود کنند چرا که ذخیره گیری قابل توجهی در این بخش صورت نگرفته است.
گفتنی است نشست یاد شده در حاشیه پنجمین همایش و نمایشگاه اینوکس در جزیره کیش برگزار شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: