کد خبر: ۶۷۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲
مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: برخی از رسانه‌ها علت بارندگی‌های سیل آسای اخیر را بارورسازی ابرها عنوان کرده‌اند که این موضوع صحت ندارد.
بارندگی‌های اخیر محصول بارورسازی ابر‌ها است؟
مدیر پبش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور گفت: برخی از رسانه‌ها علت بارندگی‌های سیل آسای اخیر را بارورسازی ابرها عنوان کرده‌اند که این موضوع صحت ندارد.
احد وظیفه مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور در رابطه با بارش‌های اخیر و علت آن اظهار کرد: با ورود به نیمه دوم سال، انتظار می‌رود که میزان بارندگی‌ها افزایش یابد، به همین دلیل ما شاهد آبگرفتگی در بسیاری از معابر و رودخانه‌ها هستیم.
وی افزود: برخی از رسانه‌ها علت بارندگی‌های سیل آسای اخیر را بارورسازی ابرها عنوان کرده‌اند که این موضوع را بنده تکذیب می‌کنم.
وظیفه گفت: بر اساس گزارش‌های دریافتی و مشاهده نقشه‌های هواشناسی امسال سال پر بارشی را پیش رو خواهیم داشت. سازمان هواشناسی هم از قبل به مناطق واقع شده در مسیر سیلاب‌های فصلی هشدارهای لازم را داده است.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: کار بارورسازی ابر‌ها به همین راحتی نیست که در هر کشور عملیاتی شود و امکان عملی شدن آن در کشور ما بسیار کم است.
وی افزود: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک کره زمین قرار دارد، اگر قرار باشد باروزسازی ابری صورت گیرد، با مشکلاتی همچون عقیم شدن ابر‌ها مواجه خواهیم شد.
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: به دلیل وجود گرد و غبار در کشور، بارورسازی ابر‌ها نه تنها موجب بارندگی نمی‌شود، بلکه باعث عقیم سازی ابرها و کاهش بارندگی خواهند شد، مانند عربستان که با بارورسازی ابرها میزان بارندگی‌هایش کاهش یافت و ابرهای موجود در این منطقه عقیم شدند.
وظیفه در پایان گفت: بارورسازی ابر‌ها بسیار هزینه بر است، لذا برای اینکه با مشکل بارش مواجه نشویم، باید سیاست‌های استفاده از آب را به درستی اجرا کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: