کد خبر: ۶۷۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸
انتخاب شهردار جدید تهران تا ۲۲ آبان
محمدعلی افشانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا لحظه آخر به قانون پایبند خواهم بود، افزود: تا زمانی که طرح مستثنی شدن شهردار تهران در کمیسیون تخصصی مجلس بررسی و نتیجه اعلام شود من منتظر می مانم و همچنان پایبند به قانون هستم.
افشانی: استعفا نمی دهم!
شهردار تهران گفت: تا لحظه آخر به قانون پایبندم و به کار ادامه می دهم و استعفایی در کار من نیست.
محمدعلی افشانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تا لحظه آخر به قانون پایبند خواهم بود، افزود: تا زمانی که طرح مستثنی شدن شهردار تهران در کمیسیون تخصصی مجلس بررسی و نتیجه اعلام شود من منتظر می مانم و همچنان پایبند به قانون هستم.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا شما همچنان امیدوار هستید در شهرداری تهران باقی بمانید، گفت: من تا لحظه آخر پایبند قانون هستم و استعفا نمی دهم.
شهردار تهران در خصوص برخی تغییرات و جابجایی ها در شهرداری تهران، ادامه داد: این یک اصل مدیریت است تا روزی که در شهرداری بمانم با نظم و اقتدار آن را اداره می کنم و باید یک سازمان منسجم را تحویل دهم و نمی توانم به این نیت که بمانم یا بروم سازمان را رها کنم و ممکن است جابجایی ها ادامه داشته باشد. اما برخی از تغییرات در فضای مجازی صحت ندارد و با واقعیت در جریان مطابقت نمی کند.
افشانی در پاسخ به این پرسش که آیا همانند دیگر شهرداران به دیوان عدالت اداری مراجعه می کند، گفت: هنوز وارد چنین فضایی نشده ام.
در همین رابطه سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه فرآیند انتخاب شهردار تهران از ۱۲ آبان کلید خواهد خورد، گفت که در نهایت روز ۲۲ آبان شهردار جدید تهران انتخاب می‌شود.
علی اعطا پس از پایان جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران برای انتخاب شهردار جدید تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در مورد فرآیند انتخاب شهردار جدید تهران تصمیم‌گیری و زمانبندی مشخص در این باره تعیین شد.
وی افزود: قرار شد فردا دوشنبه هر کدام از اعضای شورا شهر تهران، 5 گزینه پیشنهادی خود را مطرح و به این صورت یک لیست بلند تهیه می‌شود. بعد از آن روز شنبه 12 آبان یک رای‌گیری صورت می‌گیرد برای اینکه از بین اعضای آن لیست بلند 5 نفر انتخاب شوند سپس این 5 نفر روز شنبه 19 آبان به صحن شورا دعوت و نقطه نظراتشان را درباره برنامه 5 ساله سوم شهرداری که کلیات آن مورد تایید شورا قرار گرفته و نحوه اجرای آن ارائه خواهند کرد.
سخنگوی شورای شهر تهران تصریح کرد: با توجه به اینکه برنامه سوم 5 ساله شهرداری تهران تدوین شده و به صحن شورا‌ نیز آمده ما مثل قبل این فرآیند را به این شکل نخواهیم داشت که گزینه‌های پیشنهادی برنامه‌هایشان را ارائه دهند. در واقع بحث این است که نقطه نظراتشان را درباره برنامه 5 ساله سوم و نحوه اجرای آن بیان کنند.
اعطا گفت: روز یکشنبه 20 آبان گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران برنامه‌هایشان را ارائه می‌دهند. در همان جلسه دو نفر از بین آنها انتخاب می‌شود و در نهایت در جلسه بعدی یعنی روز سه‌شنبه 22 آبان شهردار جدید انتخاب خواهد شد.
وی در مورد نام گزینه‌های مطرح برای شهرداری تهران خاطر نشان کرد: در این رابطه امروز هیچ صحبتی نشده طبیعتا فردا لیست بلند اعلام بشود آن موقع مشخص خواهد شد که چه کسانی در بین گزینه‌های پیشنهادی هستند.
سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در مورد هیچ محدودیتی صحبت نشده یعنی درباره محدودیتی در جلسه امروز صحبت نشده تصریح کرد: در نوبت پیشین که به طور مشخص در ابتدا قبل از آغاز فرآیند بنا شد که کسی از شورا خارج نشود ما در این رابطه هنوز صحبتی نداشتیم محتمل است که فردا قبل از اعلام 5 گزینه پیشنهادی در این مورد صحبت شود و ممکن است صحبت نشود و به مراحل بعدی موکول شود.
اعطا در مورد زمان رفتن افشانی از شهرداری نیز گفت: افشانی به یک روایت بر اساس این قانون تا 24 فرصت خواهد داشت. بر اساس قانون جدید و مصوبه جدید مجلس اگر در این فاصله تا آن تاریخی که معین شده به جمع‌بندی برسیم و شهردار انتخاب شود در فاصله‌ای که شورا شهردار را انتخاب می‌کند تا زمانی که وزیر کشور برای شهردار منتخب شورا حکم صادر می‌کند. طبیعتا در آن فاصله باید شهرداری سرپرست داشته باشد. طبق قانون برای آن مقطع زمانی برای شهرداری ولو آنکه خیلی کوتاه باشد سرپرست نیاز است.
وی در پایان درباره تعدد کاندیداها نیز گفت: نکته اول این است که قطعا 100 نفر برای شهرداری مطرح نخواهند شد چون پیشنهادات بخش عمده‌ای با هم همپوشانی خواهد داشت. دوم اینکه اگر با اعضا صحبت کنید گزینه‌های مختلفی مد نظر دارند برای اینکه جمع بندی صورت بگیرد تنها راه این است که یک فرآیند طی شود و باید اعضا پیشنهاداتشان را مطرح کنند و از گزینه‌های پیشنهادی خود دفاع و در نهایت این فرآیند طی شود و شهردار معرفی شود. ما عملا راهکار دیگری غیر از بحث فرآیند نداریم. اما نکته این است که این فرآیند این بار بسیار کوتاه‌تر خواهد بود و در مدت زمان 2 هفته‌ای طی می‌شود. علت هم مشخص است نیاز نیست که یک مدت زمانی برای ارائه برنامه‌های کاندیداها ارائه شود چون الان برنامه سوم شهرداری به شورا آمده و هر کس که شهردار بشود طبیعتا باید بر اساس برنامه عمل کند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار