کد خبر: ۶۷۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰
عضو هیات مدیره بانک مسکن با تشریح چگونگی تهیه و تدوین برنامه های بانک مسکن برای افزایش بهره وری، محور اصلی این برنامه را توسعه فعالیت ها و کسب و کارهای نوین معرفی کرد.
توسعه کسب و کار محور اصلی بهره وری در بانک مسکنبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، محمدعلی دهقان دهنوی با بیان این موضوع که در ماه های گذشته با همراهی همکاران و توجه مدیر عامل بانک، بحث های متمرکزی در خصوص برنامه ریزی برای بهبود بهره وری شکل گرفت گفت: در این راستا پیشنهادها و برنامه هایی از سراسر ادارات، استان ها توسط کارکنان بانک ارایه شد و این پیشنهادها در کمیته بهره وری بانک و سپس در جلسه شورای مدیران و هیات مدیره بانک مورد ارزیابی قرار گرفت که در نهایت 33 برنامه از میان این پیشنهادها استخراج شد.
وی با بیان این که بانک مسکن در برنامه های بهره وری خود به دنبال کاهش هزینه های پرسنلی نیست توضیح داد: هزینه های پرسنلی بخشی از برنامه بانک برای توسعه ثروت و سرمایه انسانی است و به هر میزان که بتوان در این زمینه بهره ور و با رویکرد مبتنی با ارزش آفرینی هزینه کرد، به نفع بانک خواهد بود.
عضو هیات مدیره بانک مسکن با تاکید بر این موضوع که هزینه های دیگری در بانک وجود دارد که قابل کاهش است، توضیح داد: شاید این هزینه ها از نگاه کارمند یا مدیریت یک شعبه در نگاه اول کوچک به نظر برسد، اما اگر در تمام شعب بانک مسکن، هزینه های غیرضروری کاهش یابد، در نتیجه مجموع آن برای بانک قابل توجه خواهد بود.
وی با طرح این پرسش که آیا با کاهش هزینه های غیرضروری برنامه های بهره وری محقق خواهد شد، پاسخ داد: صرفا با کاهش هزینه های غیر ضروری که البته بخشی از برنامه بهره وری است، اهداف مدنظر برای بهره وری محقق نخواهد شد، بلکه برنامه اصلی بهره وری توسعه فعالیت، کسب و کار و افزایش درآمدهای بانک است.
دهقان دهنوی در خصوص راهکار افزایش درآمد در بانک، به یک مثال اشاره کرد که شاید از دید برخی کارکنان یک رویه عادی تلقی شود، اما نکاتی در آن نهفته است. به گفته او، در یک سال اخیر با وجود این که رقابت قابل توجهی در جذب منابع وجود داشت، سپرده های بلندمدت بانک مسکن رشد خوبی را ثبت کرده است، که نشان می دهد در زمانی که دیگر بانک ها با نرخ 23 درصد سود اعطا می کنند، افرادی وجود داشتند که در بانک مسکن سپرده یک ساله 15 درصدی افتتاح یا موجودی خود را افزایش دادند. وی افزود: این افراد ریسک گریز بودند و در بین بانک های دولتی به بانک مسکن اعتماد کردند که باید به عنوان یک ثروت برای بانک تلقی شود.
دهقان با بیان این که مشتری که با بانک یک رابطه بلندمدت برقرار کرده، ثروت بانک محسوب می شود گفت: اگر به مشتریان بانک مسکن به دید یک ثروت نگاه شود، موفق خواهیم شد که برای بانک ایجاد ثروت کنیم. او افزود: در یکی از شعب در مناطق جنوبی شهر تهران، در مدت زمانی کوتاهی بخش قابل توجهی به منابع شعبه افزوده شده بود، حال آن که امکانات سخت افزاری این بانک نسبت به شعب دیگر در سطح پایینی قرار داشت. وقتی گفت: علت این موضوع را از رییس شعبه پیگیری کردیم، او به برخورد مناسب و صمیمانه با مشتری اشاره کرد.
وی در پایان صحبت های خود با بیان این که بانک مسکن در برنامه های بهره وری به دنبال توسعه کسب و کار است، تاکید کرد: برنامه های بهره وری یک فرآیند مستمر و پویا است و امکان اضافه شدن موارد دیگر نیز وجود خواهد داشت.

نام:
ایمیل:
* نظر: