کد خبر: ۶۷۶۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۴
خواب زمستانی قیمت ها در سرمای بازار خودرو
در بازار امروز معاملات خرید و فروش خودرو تغییرات چندانی در قیمت انواع محصولات داخلی نسبت به روز گذشته به وجود نیامده است و البته کمتر خرید و فروشی هم انجام می‌شود.
سقوط آزاد قیمت خودرو در راه است؟
در بازار امروز معاملات خرید و فروش خودرو تغییرات چندانی در قیمت انواع محصولات داخلی نسبت به روز گذشته به وجود نیامده است و البته کمتر خرید و فروشی هم انجام می‌شود.
به گزارش تجارت آنلاین، این ثبات قیمت در روزهای اخیر را بسیاری به خواب زمستانی بازار خودرو تعبیر می کنند. این روند کاهش قیمت که از دو هفته آخر مهرماه شروع شده بود، در روزهای آغازین دومین ماه پاییز همچنان ادامه دارد به طوری که قیمت برخی خودروهای پر متقاضی در یک ماه اخیر به خاطر نبود مشتری از ۲٫۵ تا چهار میلیون تومان کاهش را تجربه کرده است  تا همان‌طور که کارشناسان اقتصادی بازار و صنعت خودرو پیش‌بینی کرده بودند، اختلاف قیمت فروش خودرو در بازار با فروش رسمی کارخانه زیاد دوام نیاورد و مکانیزم بازار به سمت تعادل قیمتی پیش برود.
چند روز قبل بود که هم‌زمان با آغاز کاهش پلکانی قیمت خودرو، رئیس اتحادیه صنف نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودروی تهران از احتمال کاهش بیشتر قیمت خودروها خبر داد.
«سعید موتمنی» پیش‌بینی کرده بود که در صورت به ثبات رسیدن نرخ ارز در بازار آزاد، بسیاری از کسانی که پیش از این اقدام به خرید و نگهداری خودرو با هدف افزایش قیمت‌ها کرده‌اند، فروشنده می‌شوند، در نتیجه با افزایش عرضه در بازار، قیمت‌ها کاهش خواهد یافت.
به گفته وی، در این شرایط سوداگران و سفته‌بازان از نوسانات صعودی نرخ ارز نا امید خواهند شد و دیگر انگیزه‌ای برای نگهداری خودرو با هدف افزایش نرخ ارز و کسب سود نخواهند داشت. یعنی برای جلوگیری از بلوکه شدن نقدینگی خود نسبت به فروش خودروهای در اختیار اقدام خواهند کرد و این موضوع اثر مثبتی بر بازار خودرو و افت قیمت‌ها خواهد داشت.
حالا و با آغاز هفته نخست آبان ماه، پیش‌بینی موتمنی درباره افزایش عرضه، کاهش تقاضا و در نتیجه افت قیمت‌ها به حقیقت پیوسته است. گزارش‌های میدانی از نمایشگاه‌‌داران و فروشندگان خودرو در نقاط مختلف تهران نشان می‌دهد که با افت قیمت خودرو، همه فروشنده هستند.
«ساسان»، یکی از نمایشگاه‌داران غرب تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا می گوید: بازار در رکود کامل به سر می‌برد، قیمت‌ها کاهش چشمگیری داشته و برای ما که بیشتر خودروهای داخلی معامله می‌کنیم، کار سخت‌تر شده‌ است. تعداد زیادی از افراد خودروهای خود را برای فروش گذاشته‌اند، اما با این قیمت‌ها خودرو در بازار خریداری ندارد.
به گفته این نمایشگاه‌‌دار، ثبات قیمت ارز در بازار آزاد، طرح‌های پیش‌فروش خودرو به قیمت نصف بازار و کاهش خریداران، قیمت خودرو را تا حد زیادی پایین آورده است.
«مهدی»، مدیر داخلی نمایشگاه خودروی بزرگی در شمال تهران نیز تصدیق می‌کند که رونق بازار مانند گذشته نیست.
او می‌گوید: «تفاوتی ندارد، بازار هم برای خودروهای خارجی و هم برای خودروهای کلاس بالای داخلی، بی‌رمق شده است. خیلی‌ها سر می‌زنند، قیمت می‌گیرند، اما پای خرید نمی‌آیند.»
این مدیر داخلی نمایشگاه خودرو تصریح می کند: خیلی‌ها با کاهش قیمت خودرو سراسیمه شده‌ و نگران از دست دادن سرمایه‌شان هستند برای همین همه تمایل به فروش خودرو دارند، البته منظورم کسانی است که خودرو را خریده بودند تا پس از افزایش قیمت بفروشند و به دنبال سود بی‌زحمت بودند.
در همین رابطه گزارش امروز بازار خودرو حکایت از ثبات قیمت اکثر خودروهای داخلی دارد.
بر اساس آخرین خبرها امروزبا توجه به رکود بازار و قبات قیمت ها پژو پارس با قیمت 66 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت 69 میلیون تومان و سمندال‌ایکس با قیمت52 میلیون و 500 هزار تومان فروخته می‌شود.
پژو207 اتوماتیک با قیمت106 میلیون تومان، پژو206 تیپ 2 با قیمت 59 میلیون تومان، پژو405 GLX با قیمت50 میلیون و 700 هزار تومان و پژو206 صندوق‌دار با قیمت 69 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:

 

قیمت برخی از خودروهای تولید داخلی ۱۳۹۷.۰۸.۰۶

ردیف

نوع خودرو

قیمت کارخانه (ریال)

قیمت بازار (ریال)

۱

پراید ۱۳۱

۲۲۷.۰۹۰.۰۰۰

۳۲۳.۰۰۰.۰۰۰

۲

پراید ۱۱۱

۲۲۴.۹۲۰.۰۰۰

۳۵۴.۰۰۰.۰۰۰

۳

پژو GLX405

۳۲۹.۴۴۰.۰۰۰

۵۰۷.۰۰۰.۰۰۰

۴

پژو SLX405

۳۵۱.۵۰۰.۰۰۰

۵۵۵.۰۰۰.۰۰۰

۵

پژو پارس

۴۰۵.۹۵۰.۰۰۰

۶۶۰.۰۰۰.۰۰۰

۶

پژو ۲۰۶ تیپ ۵

۴۲۹.۴۲۰.۰۰۰

۶۸۰.۰۰۰.۰۰۰

۷

پژو ۴۰۵ دوگانه

۳۴۷.۴۵۰.۰۰۰

۵۲۰.۰۰۰.۰۰۰

۸

تندر پلاس اتوماتیک

۵۳۹.۲۳۴.۰۰۰

۱.۰۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۹

پژو ۲۰۷ اتوماتیک

۵۴۳.۶۴۰.۰۰۰

۱.۰۶۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۰

تیبا

۲۷۵.۷۰۰.۰۰۰

۳۸۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۱

دنا

۴۶۹.۸۹۰.۰۰۰

۷۴۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۲

H30 کراس

۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

۸۲۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۳

سمند EF7

۳۴۳.۸۰۰.۰۰۰

۵۴۵.۰۰۰.۰۰۰

۱۴

هایما S7

۱.۰۴۳.۱۳۰.۰۰۰

۱.۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۵

سمند LX

۳۳۵.۳۵۰.۰۰۰

۵۲۵.۰۰۰.۰۰۰

۱۶

۲۰۶ وی ۸

۴۲۷.۶۳۰.۰۰۰

۶۹۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۷

دنا پلاس سفید

۵۳۲.۶۸۰.۰۰۰

۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۸

چانگان

۷۴۹.۵۲۰.۰۰۰

۱.۲۴۰.۰۰۰.۰۰۰

۱۹

سراتو با آپشن

۱.۱۳۰.۶۲۰.۰۰۰

۱.۹۶۰.۰۰۰.۰۰۰

۲۰

هایما S5

۹۸۶.۴۰۰.۰۰۰

۱.۶۴۰.۰۰۰.۰۰۰

۲۱

۲۰۶ تیپ ۲

۳۶۲.۸۶۹.۰۰۰

۵۹۰.۰۰۰.۰۰۰

۲۲

ساندرو دنده

۴۸۹.۵۶۰.۰۰۰

۹۵۰.۰۰۰.۰۰۰

۲۳

ساندرو اتومات

۵۴۶.۴۴۰.۰۰۰

۱.۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰

 

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار