کد خبر: ۶۷۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۶
رفت‌وآمدهای محافظه‌کارانه دلالان در بازار ارز
بعد از نظارت های نیروی انتظامی بر بازار ارز، رفت و آمدهای دلالان در کوچه پس کوچه های میدان فردوسی محافظه کارانه تر شده و البته ولع خرید هم فروکش کرده است.
قیمت دلار در بازار دلارفروشان چند است؟
بعد از نظارت های نیروی انتظامی بر بازار ارز، رفت و آمدهای دلالان در کوچه پس کوچه های میدان فردوسی محافظه کارانه تر شده و البته ولع خرید هم فروکش کرده است.
به گزارش مهر، چند روزی هست که نیروی انتظامی با تذکرات مکرر به واسطه ها و دلالان ارز در چهارراه استانبول هشدار می دهد که فعالیت های غیرقانونی و خرید و فروش های ارز خارج از صرافی ها ممنوع است، بر همین اساس طی روزهای گذشته تعداد زیادی از دلالان دستگیر شده و همین امر فضایی ناامن را برای برهم زنندگان نظم بازار ارز فراهم کرده است.
البته هنوز هم هستند افرادی که در این بازار فعال بوده و همچنان تلاش دارند تا از آن هر چند اندک سودی به دست آورند اما همچنان سایه سنگین نظارت نیروی انتظامی را بالای سر خود احساس می کنند.
در مقابل، ولع خرید نیز فروکش کرده و بسیاری از افرادی که برای خرید و فروش ارز وارد بازار می شوند، کسانی هستند که برای تأمین نیازهای واقعی خود مراجعه کرده و یا ارزهای در اختیار خود را بنا به ضرورت به فروش می رسانند.
بررسی های میدانی دیروز مهر از میدان فردوسی حکایت از آن دارد که تقریبا بازار ارز روند منطقی به خود گرفته و از هیجان هایی که طی روزهای تلاطم بازار ارز بر آن حاکم بود تا حدود زیادی فاصله گرفته است. اگر چه همچنان نوسانات در بازار به چشم می خورد اما به دلیل اینکه عرضه ارز از کانال رسمی و منطقی خود با مصوبات بانک مرکزی در حال جریان است، تقریبا بازارهای حاشیه ای اگر برچیده نشده باشند اما فعالیتشان بسیار کمرنگ شده است.
بر اساس اعلام دولت، هر فرد برای سفر می تواند از بانک ها برای مقاصد نزدیک ۵۰۰ یورو و برای فاصله های دورتر هزار یورو به نرخ اعلامی بانک مرکزی که عموما فاصله قیمتی مناسبی با صرافی ها دارد، دریافت نماید که البته یک بار در سال با ارائه مدارک و مستندات سفر از جمله بلیت، پاسپورت و ویزا قابل پرداخت خواهد بود.
در کنار این، هر فرد که متقاضی باشد می تواند تا سقف ۵ هزار یورو به صورت سالانه به نرخی اندکی بالاتر از بانک ها در صرافی های بانکی اقدام به خرید نماید.
گزارش میدانی مهر نشان می دهد دیروز و پیش از تعطیلات ، صرافی بانک ها هر دلار را ۱۳ هزار و ۳۰۰ تومان می خریدند و ۱۳ هزار و ۴۰۰ تومان می فروختند، ضمن اینکه برای یورو نیز نرخ خرید ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان و نرخ فروش ۱۵ هزار و ۳۰۰ تومان بود اما در صرافی های غیربانکی دلار نرخ های متفاوتی داشت که دامنه آن از ۱۴ هزار تومان تا ۱۴ هزار و ۴۶۰ تومان برای خرید و از ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان تا ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان برای فروش هر دلار نرخ خورده بود اما در مورد یورو کف قیمتی ۱۶ هزار و ۲۰۰ برای خرید و ۱۶ هزار و ۳۵۰ تومان برای فروش رقم خورده است که در مورد سقف قیمت خرید ۱۶ هزار و ۵۵۰  و در سقف قیمت فروش و ۱۶ هزار و ۸۰۰ تومان است.
بر اساس گزارش میدانی، برخی صرافی ها دلار ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان می خریدند و ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان می فروختند و برخی دیگر ۱۴ هزار و ۳۵۰ تومان می خریدند و ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان می فروختند اما آن دسته از صرافی هایی که دلار را ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان از مردم می خریدند برای فروش آن نرخ ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومانی را عنوان می کردند.
در مواردی که نرخ خرید دلار ۱۴ هزار تومان بود، نرخ فروش ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان بود و در مواردی که نرخ خرید ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان بود، برای فروش ۱۴ هزار و ۴۰۰ تومان نرخ خورده بود.
بودند صرافی هایی هم که دلار را ۱۴ هزار و ۴۶۰ تومان می خریدند و ۱۴ هزار و ۶۰۰ تومان می فروختند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار