کد خبر: ۶۷۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
قیمت نفت جهش کرد
قیمت‌های نفت درحالی بیش از یک درصد جهش کرد که بازارها خود را برای اجرای تحریم‌های نفتی ایران از هفته آینده آماده می‌کنند و بازارهای سهام هم بخشی از سقوط‌های قبلی خود را جبران کردند.
واکنش بازار به تحریم نفتی ایران
قیمت‌های نفت با جهش بیش از یک درصدی به ۷۶.۷۱ دلار افزایش پیدا کرد.
به گزارش رویترز، روز چهارشنبه، قیمت‌های نفت درحالی بیش از یک درصد جهش کرد که بازارها خود را برای اجرای تحریم‌های نفتی ایران از هفته آینده آماده می‌کنند و بازارهای سهام هم بخشی از سقوط‌های قبلی خود را جبران کردند.
قیمت پیش‌خرید هر بشکه نت خام برنت، تا ساعت ۱۲:۳۹ به وقت تهران، ۸۰ سنت جهش کرد و به ۷۶.۷۱ دلار رسید. این درحالیست که این شاخص نفتی ۱.۸ درصد در انتهای معاملات روز سه‌شنبه سقوط و حتی برای چند لحظه به پایین‌ترین قیمت خود از ماه آگست تا کنون هم رسید و در ۷۵.۰۹ دلار معامله شد.
قیمت نفت سبک آمریکا هم در هر بشکه ۶۰ سنت گران‌تر شد و به ۶۶.۷۸ دلار رسید. روز سه‌شنبه این شاخص نفتی هم به پایین‌ترین قیمت دو ماه خود، یعنی بشکه‌ای ۶۵.۳۳ دلار، رسید.
تحریم نفتی آمریکا علیه ایران، از ۴ نوامبر آغاز می‌شود و واشنگتن به صراحت از مشتریان نفتتهران خواسته است که خرید نفت خام ایران را از این تاریخ به بعد متوقف کنند.
در ماه سپتامبر واردات نفت ایران از سوی بزرگترین خریداران آسیا به کمترین سطح ۳۲ ماهه خود رسید و چین، کره‌جنوبی و ژاپن به شدت خریدهای خود را قبل از آغاز تحریم‌ها کاهش دادند.
حال‌وهوای بازارهای نفت همچنین از سوی بازارهای سهام هم تقویت شد. روز چهارشنبه پس از اعلام حمایت دولت چین از بازارهای این کشور، سهام از پایین‌ترین مقادیر ۲۰ ماهه خود بازگشتند.
علی‌رغم جهش قیمت‌های نفت در روز چهارشنبه، هر دو شاخص نفت همچنان ۱۰ دلار از رکوردهای چهار ساله خود که در ۳ اکتبر به ثبت رسانده بودند، پایین‌تر هستند. به این ترتیب احتمالا در انتهای معاملات امروز، بدترین عملکرد ماهیانه این شاخص‌ها از جولای ۲۰۱۶ تا کنون به ثبت خواهد رسید.
اما یکی از عواملی که قیمت‌های نفت را پایین نگاه می‌دارد این است که موسسه سوخت آمریکا اعلام کرد هفته گذشته میزان ذخایر انبارهای نفت خام آمریکا بیش از حد انتظار رشد کرده‌اند و ۵.۷ میلیون بشکه افزایش یافته‌اند. این درحالیست که تحلیل‌گران پیش‌بینی کرده بودند این ذخایر ۴.۱ میلیون بشکه افزایش یابند.


نام:
ایمیل:
* نظر: