کد خبر: ۶۷۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
معاون فرابورس عنوان کرد:
معاون فرابورس با اشاره به تمهیدات جدید فرابورس برای جلوگیری از تخلفات فرابورس، گفت: به متخلفان پیامک هشدار داده خواهد شد.
هشدار پیامکی فرابورس به کارگزاران متخلف
معاون فرابورس با اشاره به تمهیدات جدید فرابورس برای جلوگیری از تخلفات فرابورس، گفت: به متخلفان پیامک هشدار داده خواهد شد.
بهنام محسنی در نشست یک دیدار یک عرضه فرابورس گفت: سامانه داخلی در فرابوس تحت عنوان فراسا تشکیل شده که ارتباط کارگزاران با فرابورس را کانالیزه کرده است، این در حالی است که از ابتدای سال ٩٥این امکان فراهم شده که ارتباطات در این بخش اتوماتیک باشد؛ پس توسعه ایستگاههای کارگزاران در فرابورس در کل کشور بود و در فازهای توسعه ای نیز نظارت و بازرسی کارگزاران فراهم شده است.
معاون فرابورس افزود: اکنون می توان تحرکات قابل توجه بازار فرابورس را در بازه زمانی مشخص رصد کرد؛ ضمن اینکه پیشگیری از تخلفات و ارتکاب جرم نیز در دستور کار قرار گرفته به نحوی که اگر فرابورس تحرکات مشکوک از طریق کارگزاران، مشاهده کند پیامک هشدار تخلف را  صادر می کند؛ بنابراین امیدواریم در خصوص مواردی که منجر به وقوع جرم شود، کاهش محسوس را تجربه کنیم.
وی تصریح کرد: در مورد بازارگردانی سهام نیز دستورالعملی مصوب شده که به لحاظ زمان تصویب شامل شرایطی بوده که در آن زمان محل اعراب بوده است، در حالیکه اکنون بازارها متنوع تر شده است؛ این در حالی است که طیفی از بازارها نیز مشمول آن بوده اند؛ در حالیکه در بخشی از بازار فرابورس از جمله بازار پایه، سهام شرکتها مورد پذیرش قرارنمی گیرد؛ پس دو حرکت در حوزه صنعت بانک برای شرکتهای بانکی بازار پایه عملیات سهام گردانی مدنظر قرار گرفته است،   در این میان امکان فعالیت صندوق های پوششی را در بازار پایه خواهیم داشت که در سازمان بورس در حال بررسی است.
محسنی با بیان اینکه از دو ماه قبل مصوبه جدیدی از سازمان بورس داشتیم که دامنه بازارگردانی تغییر کرده است، گفت: بخشی از بازارگردانی ها با توجه به وضعیت مجموعه ها، با تغییر و تنوع دامنه بازارگردانی مواجه شده است.   از سوی دیگر امکان فعالیت صندوق های بازارگردانی نیز فراهم خواهد شد.
معاون فرابورس گفت: سامانه مربوط به عملیات قراردادهای آپشن است که در حال کار است و با هدف انجام اختیار معامله طراحی شده و اکنون در حال تکمیل و تست است. اما در دل این سامانه امکان تامین مالی جمعی را خواهیم داشت که مصوبه شورای عالی بورس را هم دارد.
وی با اشاره به سامانه مرتبط با اوراق خزانه اسلامی گفت: مباحثی نیز در مورد دوره پذیرش در این سامانه دیده شده است. که در این رابطه نیز سامانه پس از معاملات نیز باید به این نکته توجه داشت که وقتی این سامانه را خریداری کردیم، با محدودیت های بین المللی مواجه شدیم و تنها سامانه معاملات از فرانسه منتقل شد ولی اکنون سامانه پس از معاملات نیز شامل سامانه معاملات هم می شود.
وی اظهار داشت: ما در مورد برخی از شرکتها در بازار پایه عدم تقارن اطلاعاتی را داریم، در حالی که پیشنهاد ما این است که فیلتر دانش و مهارت نیز در این زمینه سنجیده شود.
محسنی گفت: برای چند ناشر پرونده تخلفات را تشکیل داده ایم و این روند را ادامه خواهیم داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: