کد خبر: ۶۷۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۹
رییس کانون بانک ها و موسسات خصوصی با اشاره به روز ۱۳ آبان، گفت: امیدوار هستیم که طرف های تجاری ایران در اروپا برای کارهای تجاری و بانکی با کشورمان روابط بلندمدت را مدنظر قرار دهند.
توصیه رییس کانون بانک ها و موسسات خصوصی به بانک‌های اروپایی: از جوسازی تحریم‌ها فاصله بگیرید

کورش پرویزیان در گفتگو با ایبِنا درباره ساز و کار در حال تهیه اروپا برای همکاری با ایران، اظهار داشت: بعید می دانم که این ساز و کار چندان موثر باشد زیرا بانک های اروپایی حتی در دوره برجام که بخشی از تحریم های آمریکا علیه ایران لغو شده بود، با بانک های ایرانی همکاری نکرده و به برجام پایبند نبودند.
وی ادامه داد: ما در دوره برجام تنها توانستیم به دلیل حذف شدن برخی از فشارهای جانبی، مقداری مناسبات با بانک های اروپایی برقرار کنیم و برای توسعه مناسبات کارگزاری با آنها اقدام کنیم که این مناسبات کماکان برقرار است.
مدیرعامل بانک پارسیان ابراز امیدواری کرد که طرف های تجاری ایران در اروپا روابط بلندمدت را مدنظر قرار دهند و از شرایط موجود فاصله بگیرند. عبدالناصر همتی؛ رییس کل بانک مرکزی روز پنجم آبان ماه در یادداشت اینستاگرامی نوشت: جزییات کانال مالی اروپا برای انجام تجارت میان ایران و اتحادیه اروپا در نشست هفته گذشته در بروکسل مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.
ایجاد کانال مالی بر این درک مشترک مبتنی است که شرکت ها و فعالان اقتصادی ایرانی و اروپایی با وجود خروج یکجانبه ایالات متحده آمریکا از برجام تمایل به برقراری و تداوم روابط تجاری با یکدیگر دارند.
در این راستا به منظور رفع مشکلات مربوط به انجام پرداخت های مالی، ایجاد کانال مالی اروپا در دستور کار طرفین قرار گرفته است. کانال مزبور این امکان را برای صادر کنندگان اروپایی و ایرانی فراهم خواهد کرد که ارز حاصل از صادرات خود را دریافت نمایند. کانال مذکور کارکرد نوعی پیمان پولی دوجانبه میان ایران و اتحادیه اروپا را ایفا خواهد کرد. هر دو طرف بر تسریع در عملیاتی شدن این فرایند تاکید دارند.
-----------------------------------------------
2

محصولات و خدمات بانک توسعه تعاون مبتنی بر کمک به ایجاد اشتغال
امیر هوشنگ عصار زاده عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون در جلسه شورای عالی تولید محصول و خدمات بانک توسعه تعاون با اعلام این مطلب که محصولات و خدمات بانک توسعه تعاون مبتنی بر کمک به ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود می‌باشد.
وی گفت: بانک توسعه تعاون بر اساس تکالیف قانون‌گذار و مطابق با اساسنامه مصوب، یک بانک صد درصد دولتی و با کارکرد توسعه‌ای برای بخش تعاون تعریف‌شده است بنابراین رویکرد این بانک در طی این مدت علاوه بر نیازسنجی صحیح از جامعه هدف، تولید محصولات با رویکرد بر کمک به ایجاد اشتغال جدید و مهم‌تر از آن، حفظ اشتغال موجود و کمک به افزایش تولید و کالای ایرانی می‌باشد.
عضو هیئت‌مدیره بانک توسعه تعاون با تأکید بر اینکه فعالیت هر بانک در چارچوب اهداف و مأموریت تعریف‌شده می‌تواند باعث کارایی و اثربخشی بیشتر بانک شود. گفت: بانک توسعه تعاون یک بانک توسعه‌ای است که به‌صورت اختصاصی و برابر اساسنامه مصوب می‌بایست حداقل ۷۰درصد از تسهیلات اعتباری این بانک متوجه بخش تعاون و معطوف تعاون گران در بخش‌های مختلف اقتصادی اعم صنعت و معدن، مسکن و عمران، کشاورزی و خدمات و بازرگانی و زیر بخش‌های مربوطه شود، بنابراین به‌صورت منطقی عمده محصولات و خدمات بانک متوجه نیاز شرکت‌ها تعاونی و در قالب کمک به ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال موجود با بهره‌گیری از ظرفیت اقتصاد مردمی تعاون خواهد بود.



توزیع 18 هزار بن کارت خرید کتاب از سوی بانک شهر در اصفهان
مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه های کتاب بانک شهر از توزیع 18 هزار بن کارت خرید کتاب از سوی این بانک در نمایشگاه کتاب استانی اصفهان خبر داد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از مرکز ارتباطات و روابط عمومی،مهدی اکرمی با اعلام این خبر گفت: هفتمین نمایشگاه کتاب استانی در سالجاری در شهر اصفهان با حضور ٤٨١ ناشر از سراسر کشور و با ارائه ٩٦ هزار و ٤٢٣ عنوان کتاب در ٤ سالن و تعداد ٣٦٠ غرفه در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است،افزود: خوشبختانه استقبال خوبی از این نمایشگاه از سوی جوانان استان صورت گفته است و درهمین راستا تا 15 آبان ماه (روزپایانی نمایشگاه ) ارایه بن کارت به واجدان شرایط ادامه خواهد داشت.
اکرمی با تاکید بر اینکه ارایه بن کارت به اهالی کتاب و کتابخوانی در کمترین زمان ممکن صورت می گیرد،ادامه داد: همچنین در این نمایشگاه خدمات کامل بانکی شامل واریز و برداشت نقدی، افتتاح حساب و همچنین خدمات بانکداری الکترونیکی ارائه می‌شود.
مسئول دبیرخانه اجرایی نمایشگاه های کتاب بانک شهر با اشاره به اینکه کمک به رشد شاخص های فرهنگی از اصلی‌ترین اولویت‌های این بانک طی سال های اخیر بوده است،گفت: معتقدیم برگزاری نمایشگاه های کتاب در مراکز استان ها از مهمترین اقدامات فرهنگی در راستای ارتقای فرهنگ عمومی محسوب می شود.
-----------------------------------------------------
3

گزارش تسهیلات اعطایی بانک رفاه در هفت ماهه نخست سالجاری
تسهیلات اعطایی بانک رفاه در هفت ماهه نخست سالجاری در بخش های مختلف اقتصادی، بنگاه های کوچک و متوسط، ضمانتنامه های صادره ریالی و قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه اعلام شد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، این بانک طی سال های 95، 96 و هفت ماهه نخست سالجاری، بالغ بر 11.439 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع بانک به بنگاه های کوچک و متوسط پرداخت کرده است.
همچنین بانک رفاه در هفت ماهه نخست سال جاری، در بخش های کشاورزی، صنعت و معدن، مسکن و ساختمان، بازرگانی، خدمات و متفرقه بالغ بر 155.527میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده است.
این بانک در سال 96 و هفت ماهه نخست سال 97، تعداد 18.868 فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل خانگی، اشتغال زایی و کارفرمایان طرح های مدد جویی به مبلغ بیش از 2.178 میلیارد ریال به معرفی شدگان کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از سوی این بانک پرداخت کرده است.
بانک رفاه همچنین در مقطع هفت ماهه نخست سال جاری، مبلغ بیش از 1.172 میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع قراردادهای سپرده گذاری صندوق توسعه ملی اعطا کرده است.
همچنین شعب این بانک از محل سپرده های قرض الحسنه نزد خود و در هفت ماهه نخست سال جاری، تعداد 35.456 فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و تهیه جهیزیه به مبلغ 5.462.905 میلیون ریال پرداخت کرده است.



اولین بیمارستان فوق‌تخصصی هسته‌ای با مشارکت بانک صادرات
اولین بیمارستان فوق‌تخصصی هسته‌ای کشور با مشارکت ٢٥٠ میلیارد ریالی بانک صادرات ایران بزودی در غرب تهران به بهره‌برداری می‌رسد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، این بیمارستان ٢٠٠ تخت‌خوابی که با نام «سلامت فردا» به عنوان تنها مرکز فوق‌تخصصی هسته‌ای در حوزه تشخیص سرطان فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، تاکنون ٧٠ درصد تسهیلات مورد نیاز خود را از بانک صادرات ایران دریافت کرده و در مرحله بهره‌برداری است.
بنا براین گزارش، طی بازدید مدیران منطقه غرب تهران بانک صادرات ایران از این بیمارستان، مراحل تکمیل و تجهیز نهایی این مرکز مورد بررسی قرار گرفت.
حمیدرضا رهبر، معاون شعب منطقه غرب تهران در این بازدید از ایجاد یک باجه، نصب خودپرداز، پایانه‌های فروش و ارائه تمامی خدمات بانکی در این مرکز درمانی توسط بانک صادرات ایران خبر داد. 
همچنین سیدرضا حسینی از مؤسسین بیمارستان، ضمن ابراز خرسندی از همکاری و همراهی بانک صادرات ایران، از نقش این بانک در ساخت و تجهیز بیمارستان تقدیر کرد و گفت: این مرکز  فوق تخصصی هسته ای در راستای تشخیص و درمان بیماری سرطان آغاز به کار خواهد کرد که با بهره گیری از دستگاه های روز دنیا از جمله گامانایف به درمان بیمارانی می‌پردازد که پیش از این، برخی از آنها جهت درمان، با صرف هزینه‌های سنگین به خارج از کشور مراجعه می‌کردند که با راه‌اندازی این مرکز، ضمن جلوگیری از خروج ارز، شاهد کاهش هزینه‌های درمانی هموطنان خواهیم بود.



پرداخت بیش از پنج هزار فقره تسهیلات خرید دین توسط بانک ملی
بانک ملی ایران در شش ماه ابتدای امسال، تعداد پنج هزار و 414 فقره تسهیلات خرید دین به صاحبان کسب و کار و بنگاه ها پرداخت کرده است.
 به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، با تسهیلات خرید دین بانک ملی ایران، صاحبان کسب و کار و بنگاه های اقتصادی می توانند نقدینگی اوراق و اسناد تجاری خود را پیش از سر رسید دریافت کنند که بانک ملی ایران از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه بالغ بر 11 هزار و 302 میلیارد ریال تسهیلات در این بخش پرداخت کرده است.
تسهیلات خرید دین خدمتی به اشخاص حقیقی و حقوقی است که نیازمند نقدینگی هستند اما اوراق و اسناد تجاری آنها دارای مهلت پرداخت دیرتری نسبت به زمان مورد نیازشان است.
در این روش بانک، دین مدت دار بدهکار را به کمتر از مبلغ اسمی و درج شده در متن اسناد و اوراق تجاری مانند چک و سفته به صورت نقدی از داین و مشتری خریداری می کند بدین ترتیب مشتری می تواند زودتر از موعد مقرر نقدینگی مورد نیاز خود را به دست آورد.
خرید دین به منظور ایجاد تسهیلات لازم برای تمامی بخش های اقتصادی قابل انجام است و در چارچوب ضوابط و مقررات و با رعایت دستورالعمل ها و آیین نامه های بخش اعتباری از جمله آیین نامه تسهیلات و تعهدات کلان، اشخاص مرتبط و همچنین سیاست اعتباری سالانه صورت می گیرد.
-------------------------------------------
ستون

افزایش تعهدات بیمه دانش آموزان در عین عدم افزایش حق بیمه 
در آستانه روز دانش اموز و با گذشت چهار سال از قرار داد بيمه معلم با اموزش و پرورش اين شركت بيمه اي ١٤ ميليون دانش اموز را تحت پوشش قرار داده است .
شركت بيمه معلم در راستاي إيفا مسئولیت هاي اجتماعي خود براي سال جاري بدون افزايش حق بيمه ، پوشش هاي بيمه اي را افزايش داده است.
عباس معینی با بیان اینکه قرارداد این شرکت بیمه ای با اموزش و پرورش طی این چهار سال در راستای ایفاء مسئولیت های اجتماعی و  توجه به سیاستهای سهامداران شرکت بوده است، گفت:شرکت بیمه معلم به عنوان بیمه بازرگانی مسئولیتی در قبال صاحبان سهام دارد و در عین حال توجه به رسالت و تعهدات اجتماعی نیز همواره مورد توجه ما بوده است.
معاون  فنی بیمه های اشخاص بیمه معلم تصریح کرد : این شرکت بیمه ای به دلیل توجه به راهبردهای صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان یکی از سهامداران عمده خود و در عین حال توجه به رسالتهای اجتماعی انعقاد قرارداد  با آموزش و پرورش را در دستور کار قرار داده است.
به گفته وی توجه بیمه معلم به ایفا رسالت اجتماعی در قالب خدمت رسانی مطلوب به دانش اموزان و فرهنگیان سبب گردید تا وزارت آموزش و پرورش این قرارداد را با بیمه معلم تمدید کند.
عباس معینی تصریح کرد : بیمه معلم علاوه بر پوشش بیمه ای دانش اموزان ، پوشش بیمه عمر و حادثه حدود یک میلیون معلم را نیز طی این مدت در دستور کار قرارداده است.
معینی عنوان نمود: در این مدت بیمه معلم تلاش کرده تا با ارزیابی و سنجش نیازهای جامعه فرهنگیان پوشش های بیمه ای متناسب با نیاز این جامعه به لحاظ افزایش سرمایه، تعهدات را راستای ایجاد امنیت خاطر ارائه دهد.
وی گفت:علی رغم افزایش تعرفه های پزشکی و هزینه های پزشکی که ناشی از ایجاد حادثه برای دانش اموزان است بدون اینکه افزایش حق بیمه صورت گیرد تعهدات خود را از 6 میلیون ریال به 7 میلیون و 500 هزار ریال در سال جاری افزایش دادیم  .



تصویب سود قطعی بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه سرمد
بیمه سرمد نرخ سود قطعی 21/6 درصدی را در سال 1396 برای بیمه گذاران خود در رشته عمر و سرمایه گذاری در نظر گرفت.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه سرمد، در حال حاضر سود مشارکت بیمه های عمر و سرمایه گذاری بیمه سرمد با ضریب 21/6درصدی برای بیمه نامه های جاری تا پایان سال 96 در نظر گرفته شده است که بیمه گذاران می توانند جهت مشاهده و یا محاسبه اندوخته خود از طریق سایت بیمه های زندگی شرکت به نشانی http://life.sarmadins.ir اقدام کنند.



بیمه "ما"خسارت 2 میلیاردی بیمه های مسئولیت را پرداخت کرد
بیمه "ما" بابت فوت کارگر یک شرکت تولیدی  در کرج ، بیش از دو  میلیارد ریال به بیمه گذار خود خسارت پرداخت کرد.
به گزارش روزنامه تجارت به نقل از روابط عمومی بیمه "ما"  در پی وقوع حادثه و فوت یکی از کارگران ، مدیریت بیمه های مسئولیت بیمه "ما"  پس از اعزام کارشناسان به محل حادثه و انجام ارزیابی‌های لازم، در کوتاه‌ترین زمان ممکن مبلغ خسارت را پرداخت کرد.
در راستای پرداخت سریع خسارت و دقت در تکمیل فرایند پرونده ها، در کمتر از دو ماه از صدور رای و ارائه نامه دادگاه و ظرف مدت 15 روز پس از تکمیل مستندات پرونده ، مبلغ خسارت به ارزش 231 میلیون تومان به حساب دادگاه واریز  شد.




نام:
ایمیل:
* نظر: