کد خبر: ۶۷۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
یک پیش بینی خوشایند برای سرپرستان خانوار
پرداخت یارانه از آذر ماه سال 89 کلید خورد و تا به امروز بیش از 90 مرحله از آن سپری می‌شود و در حال حاضر حاضر حدود 94 درصد جمعیت کشور یارانه دریافت می‌کنند.
افزایش مبلغ يارانه نقدي به ۱۵۰ هزار تومان
پرداخت یارانه از آذر ماه سال 89 کلید خورد و تا به امروز بیش از 90 مرحله از آن سپری می‌شود و در حال حاضر حاضر حدود 94 درصد جمعیت کشور یارانه دریافت می‌کنند.
 هدف از تخصیص و پرداخت یارانه در ابتدای امر کمک به اقشار کم درآمد جامعه بود، ولی با توجه به اینکه دولت از ابتدای این طرح برنامه مدونی برای شناسایی دهک‌های پر درآمد جامعه نداشت 100 درصد مردم مشمول دریافت یارانه شدند که در این بین به علت کسری بودجه دولت در تامین منابع هدفمندی یارانه ها، برنامه‌ای برای حذف دهک‌های پر درآمد مطرح شد که در این میان تنها 6 درصد مشمولین از لیست دریافت یارانه حذف شدند که از این میان تعدادی جز قشر‌های ضعیف جامعه بودند و به اشتباه از گردونه خارج شده و با این اوصاف دولت تعداد محدودی از این افراد را مجددا به لیست دریافت یارانه اضافه کرد.
 مبلغ یارانه از روز نخست پرداخت تا کنون ثابت مانده اما حالا انگار قرار است اتفاق های جدیدی در این خصوص بیفتد.
در همین رابطه یک عضو کميسيون اقتصادي مجلس با تاکيد بر اينکه دولت اين اختيار را دارد که يارانه نقدي را افزايش دهد، تصريح کرد: اگر اين اقدام توسط دولت انجام نشود در بودجه سال 98 پيشنهاد مي‌شود که رقم يارانه نقدي به 150 هزار تومان براي 5 دهک پايين جامعه افزايش يابد.
الياس حضرتي در گفت وگو با خانه ملت، با تاکيد بر لزوم مديريت سوخت در کشور، گفت: بايد با کارت سوخت 60 ليتر بنزين ماهانه به مردم ارائه و مابقي به صورت آزاد صادر شود که صادرات اين فرآورده رقم قابل توجهي درآمد براي کشور حاصل مي‌کند. عضو کميسيون اقتصادي مجلس ، با بيان اينکه روزانه 300 ميليارد تومان بنزين قاچاق مي‌شود، افزود: اين ميزان قاچاق سالانه رقم قابل توجهي مي‌شود که مي‌توان با صادرات، اين ميزان بنزين را به 5 دهک پاييني جامعه اضافه کرد و رقم يارانه نقدي اين دهک‌ها را از 45 هزار تومان به 150 هزار تومان افزايش داد.
حالا باید دید سال اینده طلسم مبلغ یارانه بعد از هشت سال می شکند یا در دوباره با وجود تورم لجام گسیخته بر همان پاشنه می چرخد؟!


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار