کد خبر: ۶۷۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
ایران ایر تحریم شد
در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و موسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز مورد تحریم قرار گرفتند که در آن نام ایران ایر به چشم می‌خورد.
انتشار فهرست کامل تحریم‌های ضد ایرانی آمریکا
در جریان بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تعدادی از شرکت‌ها و موسسات، افراد و گروه‌های جدیدی نیز مورد تحریم قرار گرفتند که در آن نام ایران ایر به چشم می‌خورد.

در این لیست که به ادعای دولت آمریکا علیه دولت ایران است اما در واقع تاثیر مستقیم آن بر مردم بوده و نیازهای اصلی آنها را هدف قرار داده است. در این لیست  ۵۰ بانک و زیرمجموعه‌های آنها مورد تحریم قرار گرفتند که می‌توان در این زمینه به بانک ملی، تجارت، آینده، کارگشا، دی، پست بانک، قوامین، سپه و ... اشاره کرد.

همچنین در این تحریم‌ها خطوط کشتیرانی ایران نیز به چشم می‌خورد که در این زمینه می‌توان به شرکت نفتکش ملی ایران اشاره کرد. همچنین در این لیست ایران ایر نیز به چشم می‌خورد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران نام افراد، سازمان‌ها، موسسات مالی و نهادهای مربوطه را که به فهرست تحریمی خود اضافه کرده است، منتشر کرد. در این بیانیه آمده است که بیش از ۷۰ موسسه مالی و مرتبط با ایران و وابسته‌های داخلی و خارجی‌شان در این فهرست قرار گرفته‌اند.

همچنین در فهرستی که وزارت خزانه‌داری آمریکا از تحریم‌های ایران منتشر کرده نام بیش از ۶۰ هواپیمای جمهوری اسلامی متعلق به ایران ایر هم به چشم می‌خورد که مشخصات جزئی آنها، از جمله شماره سریال هم در فهرست تحریم‌ها دیده می‌شود.

در فهرست جدید آمریکا از تحریم‌های جدید علیه ایران، این نام‌ها به چشم می‌خورد: بانک ملی ایران، بانک تجارت، بانک سپه، بانک سپه اینترنشنال، بانک کشاورزی، بانک بین‌المللی کیش، بانک قرض‌الحسنه رسالت، بانک قوامین، موسسه مالی و اعتباری قوامین، بانک خاورمیانه، بانک میدل ایست، بانک صنعت و معدن، آریان بانک، بانک شهر، بانک توسعه صادرات، بانک رفاه و کارگران، بانک توسعه صادرات، شرکت پتروشیمی بندر امام، شرکت مهندسی سوخت هسته‌ای، شرکت آذر پاد قشم، شرکت ساخت‌وساز آذربایجان، شکرت توسعه نفت و گاز پارسیان، شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان، خطوط کشتیرانی ایران، شرکت ملی نفتکش ایران، شرکت کشتیرانی والفجر، شرکت کشتیرانی حافظ دریای آریا، شرکت کشتیرانی سفیران پیام دریا، شرکت کشتیرانی اطلس کیان قشم، بعلاوه سازمان انرژی اتمی ایران و ۲۳ فرد و نهاد وابسته به آن از جمله شرکت پیشرو.

لیست کامل این تحریم‌ها را در اینجا ببینید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار