کد خبر: ۶۷۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳
پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۱۰ میلیون تومان شد
امروز و در آستانه تقویم تحریم های ضد ایرانی آمریکایی ها دلالان در تلاشند با موج آفرینی در بازار سونامی تازه ای از گرانی قیمت ها راه انداخته و از آب گل آلود ماهی بگیرند. در همین حال یکی از خودروسازان نیز به تازگی قیمت خودروهای خود را 55 درصد افزایش داده و به دنبال 30 درصد دیگر افزایش قیمت است،
بازار در شوک موج تازه افزایش قیمت خودرو + جدول
افزایش قیمت خودرو در بازار؛ در کنار افزایش انواع و اقسام کالاها از جمله لوازم خانگی، لوازم بهداشتی و آرایشی، مواد غذایی و  ... یکی از پیامدهای افزایش قیمت ارز بود و از آنجا که این افزایش قیمت‌ها به صورت ناگهانی اتفاق افتاد، شوک اقتصادی بزرگی را بر مردم وارد کرد.
در کنار  افزایش سرسام‌آور قیمت خودرو در بازار آزاد ، خودروسازان هم در ماه‌های اخیر خواستار افزایش قیمت خودرو بوده‌اند و این در حالی است که خودروسازان  براساس مجوز شورای رقابت در خرداد ماه و پیش از آنکه این شورا از شمول قیمت گذاری خارج شود، افزایش قیمت خودرو را بر تولیدات خود اعمال کرده‌اند.  
به طوری که براساس دستورالعمل قیمت خودرو در سال 97 و براساس محاسبات مرکز ملی رقابت میزان افزایش قیمت خودروهای مشمول قیمت‌گذاری توسط این شورا (کمتر از 45 میلیون تومان) که  ساخت شرکت سایپا باشند، به طور متوسط 7.01 درصد و خودروهای ساخت ایران خودرو 7.18 درصد اعلام شد.
همچنین این شورا به طور متوسط افزایش 5.62 درصدی در بخش خودروهای مدیران خودرو را مورد تایید قرار داد.
از طرفی محمد شریعتمداری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در خرداد ماه سال جاری اعلام کرد که خودروسازان داخلی فقط مجاز به افزایش قیمت تا مرز تورم انتظاری (9.6 درصد) با رعایت ضوابط سازمان حمایت هستند که این اعلام وزیر حکایت از میزان مجاز برای افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان داخلی برای خودروهای بالای 45 میلیون تومان را داشت.
این گزارش می‌افزاید: بنابراین اگرچه میزان مجاز افزایش قیمت خودرو به صورت قانونی در خرداد ماه امسال برای شرکت‌های خودروساز مشخص شد، اما برخی خودروسازان در مهرماه امسال اقدام به افزایش 55 تا 60 درصدی قیمت‌ها کرده‌اند.
این گزارش می‌افزاید: اگرچه قیمت ارز در ماه‌های اخیر افزایش یافته، اما افزایش قیمت خودرو باید براساس مجوز باشد که در اینجا این سوال مطرح است که آیا این خودروساز این مجوز را از سازمان‌های مربوط از قبیل سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان  گرفته است که در تماس با این سازمان به روال معمول پاسخی دریافت نشد.
فقط یکی از مسئولان این سازمان به گفتن این جمله تکراری بسنده است کرد که براساس قانون تا وقتی قیمت‌های جدید اعلام نشود، هر گونه افزایش قیمتی تخلف است.
افزایش 55 درصدی خودرو از سوی یک خودروساز در حالی است که سازمان  حمایت به عنوان  متولی امر نظارت بر قیمت‌ها از اینکه چنین مجوزی را برای افزایش قیمت‌ها صادر کرده است، امتناع می‌کند و هر گونه افزایش قیمت را هاله‌ای از ابهام نگاه می‌دارد.
این ابهام سبب شده تا بازار اکنون با واکنش به هر خبر و شایعه ای شاهد نوسان قیمت ها باشد. به عنوان نمونه در یکی دو روز اخیر جو روانی ناشی از آغاز تحریم ها سبب شده تا بعد از مدت ها ثبات در قیمت خودرو، دوباره موج تازه ای از گرانی بازار خودرو را در بر بگیرد و هر روز بیش از یک میلیون به قیمت ها اضافه شود و خریداران با چشم های نگران و در انتظار اعلام رسمی قیمت ها بازار را رصد کنند.
بازاری که حالا با شوک موج تازه گران شدن خودروها مواجه شده است و در ان دلالان حرف اول و اخر را می زنند و روز به روز به قیمت ها اضافه می کنند.
در همین راستا گزارش امروز بازار خودرو هم دوباره حکایت از افزایش یک میلیون تومانی قیمت پژو ۲۰۷ اتوماتیک در بازار دارد.
در بازار امروز معاملات خرید و فروش خودرو پژو پارس با قیمت 67 میلیون  و 800 هزار تومان، دنا با قیمت 77 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت 70 میلیون و 80 هزار تومان، پراید 111 با قیمت 36 میلیون و 200 هزار تومان، و سمندال‌ایکس با قیمت53 میلیون تومان فروخته می‌شود.
پژو207 اتوماتیک با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 110 میلیون تومان، پژو206 تیپ 2 با قیمت 59 میلیون و 500 هزار تومان، پژو405 GLX با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 52 میلیون و 800 هزار تومان، سمند EF7 با قیمت 56 میلیون و 500 هزار تومان و پژو206 صندوق‌دار با قیمت 71 میلیون و 500 هزار  تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
قیمت تعدادی از خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:
بازار در شوک موج تازه افزایش قیمت خودرو + جدول

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار