کد خبر: ۶۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶
در طول سال‌های مختلف جاده‌ها اتومبیل‌هایی را به خود دیده‌اند که هنوز بسیاری نمی‌توانند متوجه شوند در ذهن طراحان آن‌ها چه گذشته که نتیجه آن باعث ساخت زشت‌ترین خودرو‌ها شده است. سری به سایت Top car زده‌ایم تا شما را با زشت‌ترین خودرو‌هایی که تا به‌ حال ساخته شده، آشنا کنیم.
چشم‌های ما همیشه جذب زیبایی‌ها می‌شوند، اما همه ما ناچاریم زشتی‌های این دنیا را هم ببینیم، چنین موضوعی در دنیای اتومبیل‌ها هم صادق است. در طول سال‌های مختلف جاده‌ها اتومبیل‌هایی را به خود دیده‌اند که هنوز بسیاری نمی‌توانند متوجه شوند در ذهن طراحان آن‌ها چه گذشته که نتیجه آن باعث ساخت زشت‌ترین خودرو‌ها شده است. سری به سایت Top car زده‌ایم تا شما را با زشت‌ترین خودرو‌هایی که تا به‌ حال ساخته شده، آشنا کنیم.

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Covini C۶W لیست زشت‌ترین خودرو‌های جهان را با یک هیولای ۶ چرخ آغاز می‌کنیم که نامش Covini C۶W است. این خودرو ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد و هدف سازندگان آن از گذاشتن چرخ‌های اضافی برای تعادل و ترمز بهتر بود که نتوانستند آن را محقق کنند. این خودرو یک کوپه‌اسپورت دونفره ایتالیایی است که سقف آن قابل جابه‌جابی است و درهایش هم به سمت بالا باز می‌شود. طراح این خودرو آن را از Tyrrell P۳۴ که درسال ۱۹۷۶ ساخته شده و دارای دوجفت چرخ جلو کوچک‌تر بود، الهام گرفته است. این خودرو دارای موتور عقب ۴۲۰۰ سی‌سی هشت سیلندر و سرعت بالای ۱۸۶ مایل در ساعت (۲۹۹ کیلومتر در ساعت) است.

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Weber Sportscars نام مستعار این خودرو «F۱ Faster One» است. کارشناسان این خودرو را یکی از زشت‌ترین خودرو‌ها تا به امروز می‌شناسند. این خودرو در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد و سازندگان این خودروی اسپرت با موتور دوهسته‌ای مدعی بودند که سریع‌ترین ماشین ورزشی جهان را ساخته‌اند. آن‌ها ادعا می‌کردند که F۱ بیش از ۴۰۰ کیلومتر در ساعت (۲۴۸ مایل در ساعت) سرعت دارد.

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Panoz Abruzzi یک خودروی بزرگ که توسط شرکت Panoz Auto Development برای بازار اروپا طراحی و ساخته شده بود. البته تنها ۸۱ خودرو از این مدل ساخته شد و برای تحویل بین سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳، با قیمت خرده‌فروشی حدود ۳۳۰ هزار پوند قیمت‌گذاری شد. بیشتر بدنه و اجزای خودرو از یک کامپوزیت چندلایه‌ای شناخته شده به نام REAMS (سیستم ماتریسی جذب انرژی قابل‌بازیافت) ساخته شده است که شرکت سازنده ادعا می‌کرد همانند فیبر کربن قوی است، اما با دوام‌تر و قابل‌بازیافت است. با این حال بعد‌ها این خودروی گرانقیمت و لوکس جزء زشت‌ترین خودرو‌ها شناخته شد.

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Citroën Ami از خودرو‌های فرانسوی که بتوان آن را در لیست زشت‌ترین‌ها قرار داد، Ami است که با ساخت آن در سال ۱۹۶۱، جهان نخستین چراغ‌های بزرگ و یک شکل جدید در خودرو‌ها را دید. این خودرو یک سوپرمینی چهارچرخه بود که از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۸ توسط سیترون تولید و به بازار عرضه شد که البته گفته می‌شود در بعضی مواقع این خودرو محبوب‌ترین خودروی فرانسوی در فرانسه بوده است. این خودرو در دو نسل Ami ۶ و Ami ۸ ارائه شد. براساس آمار موجود سیترون یک‌میلیون و ۸۴۰ هزار و ۳۹۶ نمونه از این خودرو را تولید کرده است.

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Fiat Multipla این خودرو که توسط شرکت خودروسازی ایتالیایی فیات در سال ۲۰۱۰ ساخته شد، بیش از حد زشت است. زمانی که برای اولین‌بار ساخته شد، بسیار وحشتناک بود، اما شرکت سازنده آن به مرور اصلاحاتی روی آن انجام داد. حکومت عجیب و غریب این خودرو از سال ۱۹۹۸ آغاز شد. اما در سال ۲۰۱۰ سازنده ایتالیایی آن به این نتیجه رسید که چشم مردم به اندازه کافی ریخت این ماشین را تحمل کرده و بهتر است خط تولید آن را متوقف کند. البته امروز بقایای آن در خیابان‌های ایتالیا درحال حرکت است.

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Aurora یک روز خوب در سال ۱۹۵۷ یک کشیش از خواب بیدار می‌شود و پس از بازتاب تلفات ناشی از تصادفات اتومبیل تصمیم می‌گیرد جهان را نجات دهد. او یک ایده درخشان داشت. او تصمیم گرفت ایمن‌ترین ماشین جهان را بسازد و البته آن را عملی کند و نتیجه Aurora شد. البته ما مطمئن نیستیم که این خودرو چقدر امن است، اما به طرز شگفت‌آوری مطمئنیم یکی از زشت‌ترین‌هاست. Aurora به معنی چراغ‌های قطبی، نور‌های شمالی و درواقع نمایش نور طبیعی در آسمان است که عمدتا در سطح بالا دیده می‌شود، چیزی که تلاش شده است در ظاهر خودرو مشخص باشد.

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Stutz Blackhawk یک خودروی لوکس آمریکایی است که از سال ۱۹۷۲ تولید شد و تا ۱۵ سال در خط تولید باقی ماند. هنوز بعد از گذشت بیش از چهار دهه روشن نیست که چه چیزی در ذهن طراحان بوده که چنین خودرویی را ساخته‌اند. درازای این خودرو تقریبا ۶ متر است. با این حال Stutz Blackhawk جزء خودرو‌های گرانقیمت است، چراکه هزینه خرید آن در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱۲۰ هزار دلار است. سازنده اولیه این خودرو نسبتا ناشناخته است، اما بعد‌ها از یک شرکت مشهور به بازار عرضه شد. Blackhawk جدید توسط Ghia در ایتالیا با هزینه بیش از ۳۰۰ هزار دلار ساخته شده است و همچنان برای ارائه منحصربه‌فرد اجازه ساخت دارد. شما اعتقاد ندارید که باید این خودرو را در فهرست زشت‌ترین‌ها قرار داد؟!

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Brubaker Box شاید باید به سازندگان این خودرو برای ساخت زشت‌ترین ماشین مدال افتخار داد، چراکه به معنای واقعی کلمه زشت‌ترین ماشین را ساخته‌اند به طوری که شبیه یکی از تجهیزات جهنمی است و هیچ شخصیتی در آن وجود ندارد و تنها شبیه جعبه‌ای است که روی چهارچرخ گذاشته شده است. این خودرو برای حمل بار (Kit car) است که سازنده ایده آن را از مینی‌بوس فولکس‌واگن گرفت تا بتواند آن را به‌روز کند که البته این طرح سودآور نبود و بروباکر ورشکست شد. با این حال به نظر می‌رسد در صورت وقوع جنگ جهانی سوم مفید واقع شود. صحبت از سودمندی شد ماشین بعدی نه‌تن‌ها زشت است بلکه به نظر می‌رسد کاملا بی‌فایده است.

زشت‌ترین‌ خودروهای دنیا را بشناسید + عکس
Reliant Robin انگار سازنده خودرو به صورت ناشیانه تلاش کرده تا یک ماشین، یک قایق و یک موتورسیکلت را به صورت همزمان بسازد. این یک ماشین کوچک سه‌چرخ تولید‌شده توسط شرکت Reliant Motor انگلستان است. Reliant Robin یکی از محبوب‌ترین ماشین‌های فایبرگلاس در تاریخ بود و امروز توانسته جایگاه خود را در فهرست زشت‌ترین خودرو‌ها در مجلات برتر اتومبیل حفظ کند. این خودرو اولین‌بار در سال ۱۹۷۳ ساخته شد تا جای Reliant Regal را بگیرد و ساخت آن تا ۳۰ سال ادامه پیدا کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: