کد خبر: ۶۷۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۲
یک منبع در دادستانی ترکیه فاش کرد:
عناصر تیم‌های تحقیقات جنایی ترکیه در جریان تفتیش خانه کنسول عربستان به اطلاعات جدیدی دست یافتند من جمله اینکه جسد خاشقجی در اسید حل شده است.
حل معمای سرنوشت جسد خاشقجی در منزل کنسول
عناصر تیم‌های تحقیقات جنایی ترکیه در جریان تفتیش خانه کنسول عربستان به اطلاعات جدیدی دست یافتند من جمله اینکه جسد خاشقجی در اسید حل شده است.
یک منبع در دادستانی کل ترکیه اظهار داشت، تحقیقات نشان می‌دهند که جسد جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی که بیش از یک ماه پیش در کنسولگری عربستان به قتل رسید به طور کامل در مواد شیمیایی اسیدی حل شده است.
این منبع به شبکه الجزیره گفت: مردان سعودی که خاشقجی را در داخل کنسولگری به قتل رساندند جسد این قربانی را در یکی از اتاق‌های منزل محمد العتیبی، کنسول عربستان در اسید حل کرده‌اند.
این منبع افزود: بعد از بررسی‌ها و نمونه ‌برداری‌ها از چاه موجود در منزل کنسول عربستان و کانال‌های فاضلاب منطقه بقایای موادی نظیر اسید هیدروفلوئوریک و مواد شیمیایی خاص یافت شده است.
درباره تحولات جدید در این پرونده خبرنگار الجزیره گفت، مقامات سعودی تاکنون به ترکیه‌ای‌ها اجازه بررسی چاه واقع در منزل کنسول را نداده‌ اما نمونه‌هایی را از داخل چاه تقدیم مقامات ترکیه کرده‌اند.
به گفته این خبرنگار، تیم ترور همان طرفی است که جسد را معدوم کرده و جسد اصلا به همدست محلی همانطور که ریاض ادعا می‌کند، داده نشده است.
همزمان با این اطلاعات فاش شده نومان کورتولموش، معاون رئیس حزب عدالت و توسعه ترکیه گفت: به هیچ کس اجازه نخواهیم داد بر این جنایت کثیف و معادی با انسانیت سرپوش بگذارد.
کورتولموش افزود: جنایت ترور خاشقجی قابل اغماض همانند هیچ مساله سیاسی گذرایی نیست.
مسؤولان ترکیه‌ای اخیرا احتمال داده بودند خاشقجی جسدش در داخل کنسولگری تکه تکه شده و در منزل کنسول عربستان معدوم شده است.
فواد اوکتای، معاون رئیس‌جمهوری ترکیه نیز به تازگی گفته است، تحقیقات روی فرضیه حل کردن جسد در اسید انجام می‌گیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار