کد خبر: ۶۷۹۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴
افت ۸۶۹ واحدی شاخص کل بورس
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد تقویت حجم معاملات سهام در گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازان بودند که با وجود شکل گیری صف خرید در سهم های پیشرو، همچنان عرضه‌های فراوان سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی ادامه دارد.
صف فروش به خاطر یک شایعه در بازار سهام
معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی شاهد تقویت حجم معاملات سهام در گروه خودرویی‌ها و قطعه‌سازان بودند که با وجود شکل گیری صف خرید در سهم های پیشرو، همچنان عرضه‌های فراوان سهام در دامنه نوسان مثبت قیمتی ادامه دارد.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 19 آبانماه 97 با کاهش 869 واحدی به رقم 184 هزار و 230 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 49 واحدی عدد 28 هزار و 495 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 910 واحدی به رقم  194 هزار و 180 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 464  واحدی به رقم 137 هزار و 145 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 2585 واحدی عدد 360  هزار و 116 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 31 واحدی بر روی رقم یک هزار و 994 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با 138 واحد ،بانک صادرات با 82 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 78 واحد افزایش بیشترین تأثیرمثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های بانک ملت با 169 واحد،تاپیکو با 162 واحد و پتروشیمی پارس با 158 واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از یک هزار و 95  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از4  میلیارد و 112 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 207 هزار و 561 نوبت داد و ستد بود.
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام همزمان با خروجی مثبت سیگنال‌های تکنیکالی برای گروه خودرو و قطعه‌ساز‌ها شاهد معاملاتی متعادل در اغلب نمادهای معاملاتی بود.
در این بین گروه بانک‌ها با افزایش عرضه سهام در اغلب نمادهای معاملاتی شاهد شکل گیری صف فروش در بانک ملت بود.
در گروه بانک‌ها خوش بینی نسبت به تجدید ارزیابی دارایی‌ها باعث شده تا تقاضا برای خرید سهام در این گروه طی روزهای اخیر با افزایش روبه‌رو باشد. این در حالی است که با تکذیب شایعه ادغام بانک سرمایه در بانک ملت اندکی از صف فروش این سهم نیز کاسته شد.
انتظار برای عرضه اولیه سهام دو شرکت پتروشیمی نوری و سنگ آهن گهرزمین در روزهای آینده و در عین حال تمرکز اغلب معامله‌گران بر حفظ نقدینگی باعث شده تا روند معاملات بازار سهام در فرایندی متعادل و البته کم حجم پیش رود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار