کد خبر: ۶۷۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
سقوط ۳ هزار و ۵۶۲ واحدی شاخص کل بازار سرمایه
معامله گران بورس تهران امروز در حالی شاهد افزایش عرضه در برابر تقاضای سهام بودند که در آستانه تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها، اصلاح پرتفوی در دستورکار معامله گران قرار گرفت.
صف فروشندگان سهام در تالار بورس
معامله گران بورس تهران امروز در حالی شاهد افزایش عرضه در برابر تقاضای سهام بودند که در آستانه تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها، اصلاح پرتفوی در دستورکار معامله گران قرار گرفت.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز یکشنبه 20 آبانماه 97 با کاهش 3562 واحدی به رقم 180 هزار و 668 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 315 واحدی عدد 28 هزار و 180 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 3682واحدی به رقم  190 هزار و 498 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 2822  واحدی به رقم 134 هزار و 323 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با کاهش 6141 واحدی عدد 353  هزار و 975 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 33 واحدی بر روی رقم یک هزار و 960 واحد متوقف شد.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 804  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از 2 میلیارد و 387 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 177 هزار و 304 نوبت داد و ستد بود.
براساس این گزارش، امروز بازار سهام در آستانه نزدیک شدن به موعد سررسید تسویه معاملات اعتباری کارگزاری‌ها و در عین حال هم‌زمان با افزایش عرضه از سوی حقوقی‌ها شاهد غلبه فروشندگان سهام بر خریداران در اغلب نمادهای معاملاتی بودند، این در حالی است که تمایل برای نقد کردن دارایی‌ها و انتظار برای مشارکت در عرضه‌های پیش‌رو باعث شده تا بورس تهران شاهد تخلیه نقدینگی در اغلب سهم‌های پیشرو شامل گروه بانکها، خودرویی‌ها، شرکت‌های سرمایه‌گذاری و گروه فلزات اساسی باشد.
پیش‌بینی نسبت به دورنمای خاکستری بازار سرمایه در کنار انتظار برای افزایش دردسرها برای شرکت‌های بورسی در زمینه فروش و همچنین در پیش بودن رکود بزرگ در صنایع داخلی باعث شده تا چشم‌انداز بازار سهام همچنان متکی بر استراتژی‌های کوتاه‌مدت‌نگری باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار