کد خبر: ۶۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸
خبرگزاری وابسته به دولت مدعی شد هر دو گزینه شهرداری تهران رد شدند
خبرگزاری دولتی برنا با انتشار خبری مدعی شده است: «مسوولان شهری مراجع ذیصلاح به شورای شهر اعلام کردند آخوندی و حناچی نمی توانند شهردار تهران شوند و باید شورای شهر تهران به دنبال گزینه های دیگری برای شهرداری باشند. این مخالفت به هیات رییسه شورای شهر منتقل شده است.»
آخوندی به
در حالی که انتخاب چند باره شهردار تهران در شورای شهر پنجم در روزهای اخیر، فضای افکار عمومی را تحت الشعاع خود قرار داده است و  ماراتن انتخاب شهردار از بین 30 گزینه حالا در فینال به دو گزینه حناچی و آخوندی رسیده، فارس به نقل از خبرگزاری دولتی برنا با انتشار خبری مدعی شده است: «مسوولان شهری مراجع ذیصلاح به شورای شهر اعلام کردند آخوندی و حناچی نمی توانند شهردار تهران شوند و باید شورای شهر تهران به دنبال گزینه های دیگری برای شهرداری باشند. این مخالفت به هیات رییسه شورای شهر منتقل شده است.»
روز گذشته در نودونهمین جلسه شورای شهر تهران عباس آخوندی با 16 رای و پیروز حناچی با 11 رای به مرحله نهایی برای شهرداری تهران انتخاب شدند.
این انتخاب شورای شهر سبب شد تا بسیاری از هر دو جناح به مخالفت با انتخاب آخوندی پرداخته و استعفای آخوندی و انتقادهایش از دولت را یک شوی نمایشی و اتفاقی برنامه ریزی شده بدانند که به واسطه ان وزیر مستعفی راه و مسکن در صدد است کرسی شهرداری پایتخت را به دست بیاورد.
در همین رابطه محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفت و گو با فارس با بیان اینکه آخوندی با دولت اختلاف‌نظر جدی دارد، گفت: دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم مخالفت خود را به شورای شهر رسانده که ما با شهردار شدن آخوندی مخالف هستیم.
باهنر با اشاره به انتخاب عباس آخوندی به عنوان یکی از دو گزینه شهرداری تهران اظهار داشت: آخوندی با دولت اختلاف‌نظر جدی دارد و نمی‌دانم اینکه یک شهردار مغضوب دولت باشد به مصلحت شهر تهران، شورای شهر، دولت و شهردار تهران است یا خیر.
وی با بیان اینکه من انتخاب آخوندی را خیلی به مصلحت نمی‌دانم، تصریح کرد: مگر اینکه با دولت تعامل کرده باشند؛ هر چند من شنیده‌ام که دولت به صورت مستقیم و غیرمستقیم مخالفت خود را به شورای شهر رسانده که ما با شهردار شدن آخوندی مخالف هستیم. اما نمی دانم در موقعیتی که رئیس جمهور با آقای آخوندی اختلاف دارد و به این دلیل ایشان را از دولت کنار گذاشته ایشان شهردار تهران شود،  چه نفعی داشته باشد چون به نظرم هیچ کس سود نمی‌برد.
 رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به این سؤال که شاید این را به عنوان دوئل قلمداد کرد، گفت: حتی یک دوئل هم باشد نه شهردار تهران و نه شهر تهران سود نمی‌برند و شورای شهر این دوره هم دوباره باید یک سال برای این دعواها وقت تلف کند.
پیش تر نیز یک عضو شورای شهر تهران گفته بود: صدها پیامک تاکنون دریافت کردم که به آخوندی رای ندهید؛ چراکه تهران را بدبخت می‌کنید.
ناهید خداکرمی در نود و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران پس از ارائه گزارش عباس آخوندی به عنوان یکی از نامزدهای تصدی شهرداری تهران گفت: کارنامه مدیریت شما به خصوص ساخت ترمینال سلام و دیگر موارد باعث شد شما را به عنوان نامزد شهرداری تهران انتخاب کنیم.
وی افزود: با تمام این اوصاف به شدت زیر بار انتقاد هستیم و در این خصوص با مشکلاتی مواجه شدیم و صدها پیامک دریافت کردم که به آخوندی رأی ندهید و تهران را بدبخت می‌کنید.
بر این اساس و با توجه به اظهارنظرهای بسیاری از فعالان سیاسی از هر دو جناح که مخالف شهردار شدن وزیر مستعفی دولت هستند به نظر می رسد آخوندی نتواند به ساختمان بهشت رفته و بر کرسی  شهرداری تهران تکیه بزند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار