کد خبر: ۶۸۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۴
درخواست قطعه سازان از رئیس جمهور برای آزادسازی قیمت ها
گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از افزایش یک میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی دارد. این در حالی است که قطعه سازان صنعت خودرو از رئیس جمهور خواستند قیمت خودرو را آزاد کند که در صورت روی دادن این اتفاق باید منتظر سونامی افزایش قیمت خودرو باشیم.
شمارش معکوس برای گرانی دوباره خودرو در بازار
گزارش امروز قیمت خودرو حکایت از افزایش یک میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی دارد.  این در حالی است که قطعه سازان صنعت خودرو از رئیس جمهور خواستند قیمت خودرو را آزاد کند که در صورت روی دادن این اتفاق باید منتظر سونامی افزایش قیمت خودرو باشیم.
در بازار امروز معاملات خرید و فروش خودرو پژو405 GLX با قیمت 54 میلیون و 500 هزار تومان، استپ وی با قیمت 131 میلیون تومان و پراید 131 با قیمت 33 میلیون و 800 هزار تومان فروخته می شود.
همچنین پژو پارس با قیمت 69 میلیون تومان، دنا با قیمت 79 میلیون تومان، پژو206 تیپ 5 با قیمت 71 میلیون و 500 هزار تومان، پراید 111 با قیمت37 میلیون و 300 هزار تومان، و سمندال‌ایکس با قیمت 55 میلیون تومان معامله می‌شود.
پژو206 تیپ 2 با قیمت 59 میلیون و 500 هزار تومان، سمند EF7  با قیمت 58 میلیون تومان، پژو207 اتوماتیک با افزایش یک میلیون تومانی قیمت 110 میلیون تومان و پژو206 صندوق‌دار با افزایش یک میلیون تومانی با قیمت 72 میلیون تومان مورد معامله قرار می‌گیرد.
افزایش قیمت خودروهای داخلی در روزهای اخیر در حالی اتفاق می افتد که همچنان خودروسازان و قطعه سازها بر طبل زیان دهی می کوبند و خواستار افزایش رسمی قیمت خودرو هستند.
در تازه ترین این اظهارنظرها امروز دبیر انجمن قطعه‌سازان راهکار اساسی حل مشکل صنعت قطعه‌سازی کشور را آزادسازی قیمت خودرو اعلام کرد و گفت: اکثر قطعه‌سازان به این اتفاق نظر رسیده اند که بخشی از مشکلات این صنعت با آزادسازی قیمت خودرو برطرف خواهد شد.
امروز در حاشیه نخستین روز سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودروی تهران جمعی از قطعه‌سازان کشور که این روزها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کنند با حضور در غرفه انجمن قطعه‌سازان ایران به بیان مشکلات خود پرداختند تا در نهایت بتوانند با تصمیم‌گیری اعضا به نتایجی برای حل مشکلات صنعت قطعه‌سازی کشور برسند.
مازیار بیگلو دبیر انجمن قطعه‌سازان در رابطه با این جلسه به خبرنگار تسنیم، گفت: این هم اندیشی با حضور بیش از 100 قطعه‌ساز کشور برگزار شد که در آن به مشکلات متعدد فعالان این صنعت در تولید قطعه بیان شد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط تولید برای قطعه‌سازان بسیار سخت است، افزود: قیمت تمام شده قطعه با توجه به افزایش قیمت ارز بسیار بالا رفته و از آن طرف خودروسازان قادر به پرداخت هزینه قطعات با قیمت‌های بالا را ندارند .
دبیر انجمن قطعه‌سازان راهکار اساسی حل مشکل صنعت قطعه‌سازی کشور را آزادسازی قیمت خودرو اعلام کرد و گفت: اکثر قطعه‌سازان به این اتفاق نظر رسیده اند که بخشی از مشکلات این صنعت با آزادسازی قیمت خودرو برطرف خواهد شد.
بیگلو با تأکید بر اینکه در حال حاضر بلاتکلیفی بازار قیمت خودرو باعث شده تا دلالان به سودهای قابل توجهی دست پیدا کنند، گفت: اگر قیمت خودرو آزادسازی شود تأمین قطعات با سرعت بیشتری از سوی خودروسازان انجام و از طرف دیگر تیراژ قطعه نیز افزایش پیدا می کند.
وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه قرار است درخواست قطعه‌سازان هفته آینده برای رئیس جمهور ارسال شود، افزود: امیدواریم در این رابطه تصمیم مناسبی از سوی رئیس جمهور اعمال شود.
دبیر انجمن قطعه‌سازان تصریح کرد: امروز قطعه‌سازان در تأمین ارز آن هم از طریق شبکه نیما با مشکل روبرو هستند به نحوی که با زحمت و با تأخیر بسیار می‌توانند بخشی از ارز مورد نیاز خود را دریافت کنند. در رابطه با مابه‌التفاوت نرخ ارز هنوز هیچ گشایشی انجام نشده است.
وی تأکید کرد: در صورت استمرار این شرایط این صنعت امکان فعالیت نخواهد داشت.
با توجه به این اظهارنظرها و زمزمه هایی مبنی بر افزایش دوباره قیمت خودرو در سازمان حمایت باید احتمالا منتظر موج تازه گران شدن خودرو در بازار باشیم.
 قیمت خودروهای داخلی در بازار امروز به شرح زیر است:
شمارش معکوس برای گرانی دوباره خودرو در بازار
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار