کد خبر: ۶۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
مديرعامل گروه سايپا در بازديد از نمايشگاه قطعات و مجموعه هاي خودرو تهران:
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: هيچ خودروسازي در دنيا يافت نمي شود كه تمامي قطعات خودرو را خودش توليد كند و بر همين اساس سايپا هم در تامين بعضي از قطعات محصولاتش از كشورهاي ديگر بهره گرفته است و لذا كوييك با طراحي پلتفرم داخلي، يك خودرو تماما ايراني است.
هيچ خودروسازي در دنيا يافت نمي شود كه تمامي قطعات خودرو را خودش توليد كند

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از سايپانيوز؛ سيزدهمين نمايشگاه بين المللي قطعات، لوازم و مجموعه هاي خودرو تهران با حضور نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، مدير عامل گروه خودروسازي سايپا، اعضاي انجمن قطعه سازي كشور و جمعي از مديران صنعتي و قطعه سازان در نمايشگاه بين المللي تهران آغاز به كار كرد.

 دكتر محمدرضا سروش مديرعامل گروه خودرو سازي سايپا به همراه جمعي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با حضور در سالن ميلاد نمايشگاه بين اللملي، از غرفه هاي گروه سايپا بازديد كردند.

 مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در حاشيه اين بازديد و در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به تحريم هاي ظالمانه، محدوديت هايي در قطعه سازي كشور ايجاد شده و برهمين اساس تاكيد ما بر روي توليد خودروهايي است كه عمق ساخت داخل بيشتري دارند و لذا با همكاري قطعه سازان كشور و همكارانم در گروه سايپا در تلاشيم تا پلتفرم هاي گروه ايكس 100 و ايكس 200 را توسعه دهيم و پاسخ گوي نياز بازار باشيم.

وي در پاسخ به سئوالي درباره نحوه جايگزيني خودروهاي گروه رنو با محصولات داخلي گروه سايپا گفت: به دليل خروج رنو از كشور و عدم ايفاي تعهدات، بخشي از تعهدات ايجاد شده شركت پارس خودرو در خصوص گروه رنو، مازاد بر قطعات موجود در اين شركت است كه بايد به نحوي به اين موارد پاسخ داده شود و برهمين اساس پيشنهادهاي مختلفي در اين خصوص ارائه شده است.

سروش ضمن عذرخواهي بابت تاخير در تحويل خودروهاي گروه رنو گفت: شركت رنو در تعهد خود خلف وعده كرده است و بر همين اساس در تامين قطعات با مشكل روبرو هستيم و اين محدوديتي كه براي كشور و خارج از اراده خودروسازان ايجاد شده قطعا با درك متقابل تمامي مشتريان، به نحو مطلوب رفع خواهد شد. البته به دنبال روش هايي هستيم كه بر اساس آن مشتريان بتوانند با بهترين جايگزيني محصول و البته بر اساس توان توليد به شرايط خوبي دست يابند.

وي در خصوص توليد خودرو كوييك گفت: طراحي پلتفرم اين خودرو كاملا داخلي است و با تلاش همكارانم در مركز تحقيقات و نوآوري سايپا پلتفرم اين محصول طراحي و توليد شده است و از اين جهت كاملا ايراني است. البته در خصوص تامين قطعات خودرو براساس دو عامل كيفيت بالاتر و قيمت تمام شده كمتر، بعضي از قطعات از خارج كشور تامين مي شود.

وي افزود: در اقتصاد كشور متغير اصلي نرخ ارز است و با تغيير اين نرخ، قيمت محصولات تحت تاثير قرار مي گيرد و افزايش 2 تا 3 برابري قيمت ارز در كشور عاملي شده كه سرمايه در گردش شركت هاي توليدي دچار چالش شود علاوه بر اين قيمت تمام شده محصولات هم عمدتا بالاتر از قيمت فروش است كه اين موضوع هم عاملي مضاعف در كاهش سرمايه در گردش شركت سايپا است.

سروش در خصوص بدهي خودروسازان به قطعه سازان گفت: سرمايه در گردش شركت براي فعاليت هاي جاري، توليد و زنجيره تامين مورد استفاده قرار مي گيرد و به واسطه محدوديت ايجاد شده ناگزير بخشي از مطالبات قطعه سازان با تاخير پرداخت مي شود كه اميدواريم بر اساس پيشنهاداتي كه به مراجع ذي صلاح در خصوص افزايش قيمت محصولات ارائه شده، هرچه زودتر تصميم گيري انجام شود تا بتوانيم بخشي از بدهي هاي معوق قطعه سازان را پرداخت كنيم.

مدير عامل گروه خودروسازي سايپاگفت: اميدوارم در اسرع وقت، قيمت خودرو توسط مراجع ذي صلاح و به صورت عادلانه و منصفانه بررسي و اعلام شود چراكه با تصميم گيري سريع تر در اين خصوص، از ايجاد خسارت بيشتر به صنعت خودرو جلوگيري خواهد شد.

 
نام:
ایمیل:
* نظر: