کد خبر: ۶۸۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۲
مدیرعامل برق و الکترونیک گروه قطعات خودرو عظام:
مدیرعامل برق و الکترونیک گروه قطعات خودرو عظام گفت: جنگ کنونی اقتصادی است که باید مبنای کار مطابق این اوضاع طراحی شده و از روشهای مختلف برای تهیه قطعات استفاده شود تا تولید متوقف نگردد.
طراحی و تولیدات صنعتی بر مبنای جنگ اقتصادی کنونیبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، میرغلامرضا مرتضوی تولید کنندگان راسربازان جنگ اقتصادی در کشور دانست و گفت: امروز شرکت ما با تمام توان در مقابل مشکلات ایستاده است، اما هیچ شرکتی بدون حمایت بخش دولتی امکان ادامه فعالیت را ندارد، بنابراین نقش حاکمیت در نظارت و بازنگری قانون، نقشی اساسی است .
وی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو تهران با اشاره به سابقه 25 ساله گروه عظام در تولید قطعات خودرو، اظهار کرد: گروه عظام از 12 شرکت تشکیل شده است که تمام این شرکت ها به صورت تخصصی در حوزه قطعات خودرو کار می کنند و از نظر تجهیزات، ماشین آلات و دانش فنی منحصر به فرد هستند.
با اشاره به اینکه  هم اکنون کشور در یک جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: در تحریم های گذشته که با خروج شرکت های خودروساز خارجی از کشور همراه بود، موفق شدیم همگام با دیگر قطعه سازان و خودروسازان داخلی تولیدات خود را ادامه دهیم.
مدیرعامل شرکت سازه پویش در ادامه با اشاره به اشتغالزایی 35 هزار نفری با گروه عظام، گفت: در سال های گذشته بیش از 1500 میلیارد تومان سرمایه گذاری برای خطوط تولید انجام شده است  اما در حال حاضر با 50 درصد ظرفیت خود کار می کنیم.
وی افزود:گروه عظام 25 تا 65 درصد قطعات مورد نیاز گروه های مختلف خودروساز را تامین می کند و با هر یک روز تعطیلی خطوط تولید ما، زیان های اقتصادی کلانی را به دنبال خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت سازه پویش ادامه داد: تا 70 درصد مواد اولیه خود را از پیمانکاران داخلی تامین می کنیم اما 30 درصد دیگر را به دلیل داشتن عدم صرفه اقتصادی از خارج کشور وارد می کنیم.
مرتضوی تصریح کرد: با وجود تمام تحریم ها و فشار های اقتصادی دشمنان کشور، گروه قطعه سازان عظام توانسته به تولید خود ادامه دهد.
مدیرعامل شرکت سازه پویش در ادامه بومی سازی دانش فنی قطعات خودرو را بزرگترین دستاورد گروه عظام دانست و گفت: به دلیل همکاری گذشته ما با پارتنرهای بین المللی موفق شدیم در کنار آنها دانش فنی خود را توسعه داده و آن را بومی سازی کنیم و اگر امروز پارتنرهای بین المللی همکاری خود را با ما قطع کنند این توان را داریم که همچنان به تولید خود ادامه دهیم.
مرتضوی در ادامه با اشاره به صادرات محصولات  این شرکت، گفت: در احداث خط جدید تولید کوئل جرقه زن، امکان صادرات و قرارداد دیده شده است و چون این قطعات در خدمات پس از فروش شرکت های خارجی استفاده می شود، هنوز امکان صادرات برای ما وجود دارد.
وی درادامه با اشاره به اینکه ما سربازان جنگ اقتصادی در کشور هستیم، گفت: امروز شرکت ما با تمام توان در مقابل مشکلات ایستاده است، اما هیچ شرکتی بدون حمایت بخش دولتی امکان ادامه فعالیت را ندارد بنابراین نقش حاکمیت در نظارت و بازنگری قانون، نقشی اساسی است و باید دست در دست هم دهند و با همراهی بخش خصوصی شرایط را برای تولید داخلی فراهم کنند.
عباس حاتمی، معاون فروش گروه برق و الکترونیک عظام نیز در این گفت و گو اظهار کرد: دلیل اینکه خودروسازان داخلی در حال حاضر با خودروهای تکمیل نشده مواجه هستند این است که قطعات مورد نیازشان تامین نشده است. بخشی از قطعات تکمیل نشده به عهده قطعه سازانی مانند شرکت ما بوده که به دلیل عدم تامین مواد اولیه در این شرکتها با چالش مواجه شده است. باید راهکارهای مناسب برای تامین مواد اولیه سنجیده شود.  متاسفانه بخشی از مواد اولیه  وارداتی است و تلاش این شرکت بر تولید داخل  آن است که در همین راستا سرمایه گذاری بالغ بر 1500 میلیارد تومان برای خطوط تولید انجام شده و این خطوط تولید در سال 97 به بهره برداری می رسد.اما در نهایت باید برای تامین مواد اولیه وارداتی از سوی مسئولان تدبیری اندیشیده شود.  
وی تاکید کرد: اگر راهکارهای قانونی اجرایی برای تسهیل واردات انجام نشود قطعا خطوط تولیدی ما با توقف مواجه می شود و چون قطعات تولیدی این شرکت جزو قطعات استراتژیک برای صنعت خودرو است قطعاً عواقب آن دامنگیر صنعت خودروی کشور خواهد بود.
محسن کرباسچی مدیرعامل بخش فروش به بازار گروه عظام نیز در این گفت و گو تصریح کرد: در حال حاضر کارخانجات ما تنها با 50 درصد ظرفیت خود در حال فعالیت هستند اما به عنوان تولید کننده قطعات برق و الکترونیک و قطعات خودرو تمایل داریم بیش از ظرفیت کار کنیم تا محصولات ما اقتصادی شود.
وی افزود: در حال حاضر 70 درصد قطعات خودروهای ایرانی را با استفاده از دانش بومی و توانایی نیروهایمان داخلی سازی کرده ایم اما 30 درصد باقیمانده که از خارج تامین می شود نیازمند تدبیر و برنامه ریزی بهتر برای تامین است.
کرباسچی با بیان اینکه یکی از نقاط قوت شرکت عظام  کیفیت محصولات آن است تاکید کرد:این کیفیت با سرمایه گذاری های انجام شده و همکاری با شرکای بزرگ تجاری و همچنین بومی سازی دانش فنی به دست آمده است.اما برای اینکه بتوانیم با حداکثر توان در زمینه تولید قطعات ایرانی با کیفیت فعالیت کنیم نیازمند حمایت جدی دستگاه های اجرایی و قانونگذاری هستیم تا بتوانیم دولت را در این جنگ اقتصادی ناجوانمردانه همراهی کنیم.
وی ادامه داد: نزدیک به 17 میلیون خودرو در کف خیابانهای کشور در حال تردد هستند که بیشتر آن ها ایرانی اند و به خدمات پس از فروش نیاز دارند.شرکت عظام حمایت و پشتیبانی از مصرف کنندگان نهایی را علاوه بر تامین قطعه برای خودروسازان برعهده دارد و بروز چالش برای این شرکت منجر به بروز مشکل برای مردم می شود.
این مدیر بخش خصوصی یادآور شد:برای اینکه کالاها بطور مستقیم و بلاواسطه به دست مصرف کننده برسد. شبکه بزرگی از نمایندگی را در سراسر کشور شامل 200 نماینده در کشور ایجاد کرده ایم.صنعتگران تلاش می کنند کالاها به هر شکل ممکن تولید و به دست مصرف کننده برسد. افزایش قیمت قطعات برای ما دردآور است هیئت مدیره عظام ناراحت است اما قیمت مواد اولیه بالا رفته  و قیمت تمام شده نیز افزایش یافته است.هیچ شرکت خصوصی بدون کمک بخش دولتی و نظام بانکی نمی تواند کار خود را ادامه دهد. به همین خاطر نیازمند حمایت جدی بخش دولتی هستیم.
وی در ادامه با اشاره به راه اندازی شرکت فناوری یدک در خرمشهر، گفت: گروه عظام  جوان ترین شرکت خود را با استخدام افراد ناشنوا، زنان سرپرست خانوار و افراد تحت پوشش بهزیستی راه اندازی نموده و 70 نیروی خط تولید را این افراد تشکیل داده اند.
 

نام:
ایمیل:
* نظر: