کد خبر: ۶۸۲۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸
بانک صادرات ایران در راستای حمایت از تولید داخلی با اختصاص بیش از ٣٨٠میلیون دلار اعتبار اسنادی فاینانس به شرکت صنایع پتروشیمی سبلان، زمینه تولید سالانه بيش از يك ميليون و ٦٠٠ هزار تن متانول و اشتغال مسقیم بیش از ٣٠٠ نفر را فراهم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، این طرح با مشارکت بانک صادرات ایران و با هدف توليد بيش از يك ميليون و ٦٠٠ هزار تن متانول در سال با استفاده از منابع گازي مشترك ايران و قطر در خليج فارس آغاز و تاکنون ٧٦ درصد آن انجام شده است. این طرح تا پایان سال‌جاری پیشرفتی معادل ٨٤درصد خواهد داشت و در نیمه دوم سال ١٣٩٨ تکمیل و افتتاح خواهد شد.
شهریار خلیلی اردلی، رئیس شعبه مستقل مرکزی در بازدید از این پروژه با تأکید بر همکاری بانک صادرات ایران برای تکمیل طرح‌های کلان تولیدی و اقتصادی، گفت: در راستای تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و توسعه تولیدات داخلی و با هدف ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، بانک صادرات ایران همواره آماده مشارکت در طرح‌های توسعه‌ای و تولیدی است.
وی افزود: بانک صادرات ایران پیش از این نیز با عاملیت پرداخت ٥٠٠ میلیون دلار جهت تکمیل فاز ١١ الی ٢٤ پارس جنوبی مربوط به پروژه نفت و گاز صبای کنگان از محل صندوق توسعه ملی، گام‌هایی موثر در پیشبرد اهداف توسعه ملی برداشته است. 
بنابراین گزارش، بانک صادرات ایران طی ٦ ماهه نخست سال‌جاری ١٦ هزار و ٣٨٢ فقره تسهیلات به ارزش بالغ بر٥ هزار و ٦٩١ میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اقتصادی استان بوشهر پرداخت کرده است. 
اعطای ٩٥٩ فقره تسهیلات در بخش کشاورزی، ٧١ فقره در بخش صنعت و معدن، ١٢ هزار و ٢٢٣ فقره در بخش خدمات و بازرگانی، یک هزار و ٢١٦ فقره در بخش صادرات و یک هزار و ٩١٣ فقره تسهیلات در بخش مسکن و ساختمان طی این مدت موجب تحرک بیشتر در اقتصاد این منطقه شده است. 
نام:
ایمیل:
* نظر: