کد خبر: ۶۸۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
انتشار اگهی مزایده اموال متهم پرونده فساد بزرگ نفتی
اموال بابک زنجانی که در دادگاه به نفع شرکت نفت مصادره شده بود، برای پرداخت بدهی شرکت نفت به مزایده گذاشته شد. در میان اموال به مزایده گذاشته شده موتور 800 میلیونی و خودروی پورشه یک و نیم میلیاردی دیده می‌شود.
فروش موتور 800 میلیونی تا پورشه 1.5 میلیاردی بابک زنجانی
اموال بابک زنجانی به منظور جبران بخشی از خسارت‌های شرکت نفت به مزایده گذاشته شد.
اموال بابک زنجانی که در دادگاه به نفع شرکت نفت مصادره شده بود، برای پرداخت بدهی شرکت نفت به مزایده گذاشته شد.
در میان اموال به مزایده گذاشته شده موتور  800 میلیونی و خودروی پورشه یک و نیم میلیاردی دیده می‌شود.
در مورد دارایی های زنجانی هنوز عدد و لیست دقیقی منتشر نشده ولی پیش تر یک هفته نامه بر اساس آنچه از منابع مختلف به دست آمده، لیست دارایی های بایک زنجانی را اینگونه اعلام کرده بود:
1. دارایی کل او معادل 10 هزار و 513 میلیارد تومان برآورد شده است. البته در مورد صحت این عدد گمانه زنی های مختلفی صورت گرفته است. بین اظهارنظرهای منابع داخلی و خارجی در این مورد اتفاق نظر نیست به طوری که روزنامه نیویورک تایمز در سال 1394، میزان دارایی های زنجانی را 13.5 میلیارد دلار تخمین زده بود و بر این اساس زنجانی در کنار ثروتمندان جهان جای گرفته بود.
 2. روایت اصلی از اموال زنجانی مربوط به اطلاعات دادستانی است. دادستانی تهران ارزش اموال بابک زنجانی در ایران را دو هزار و 600 میلیارد تومان اعلام کرده اما وکیل شرکت نفت می گوید این اموال هزار و 600 میلیارد هم ارزش ندارد و در سوی دیگر وکیل زنجانی معتقد است ارزش اموال موکلش، حداقل سه هزار و 600 میلیارد است.

3. بخشی از دارایی های او که در هنگام دستگیری اعلام شد چنین است: شرکت هواپیمایی قشم، هلدینگ سورینت، باشگاه فوتبال راه آهن (واگذار شد)، First Islamic Bank مالزی، بانک «ارزش» تاجیکستان، موسسه ای مالی اعتباری در امارات، سهام دار شرکت هواپیمایی «انور» ترکیه و در مجموع 25 هزار میلیارد تومان سرمایه، البته این لیست بعدها با تردید مواجه شد و حداقل از نظر کارشناسان رسمی لیست و دارایی های دیگری هم بیان شد.

4. بر اساس گفته های زنجانی، 200 میلیون دلار از اموالش در تاجیکستان سرمایه گذاری شده است.
 5. اما معتبرترین اطلاعات در مورد دارایی های زنجانی مربوط به فهرست مزایده هاست. در مزایده اول اموال زنجانی 27 قلم ملک، یک ویلای پنج هزار متری در لواسان، هتل های بین المللی در قشم و کیش، یک واحد آپارتمان 9 میلیاردی در خیابان ولیعصر، مجتمع تجاری 36 هزار متری در حوالی پارک وی به ارزش 260 میلیارد تومان و چندین خودرو به مزایده گذاشته شد.

6. همچنین مجتمع تجاری به ارزش 190 میلیارد تومان در حوالی ونک، مجتمع مسکونی به ارزش 60 میلیارد تومان در خیابان باهنر، سه هتل در جزیره کیش به ارزش 230 میلیارد تومان و یک هتل نیمه ساخته در جزیره قشم به ارزش 140 میلیارد تومان هم در این مزایده فروخته شد.

7. در مزایده دوم با ارزش ترین ملک او در شهرک غرب و خیابان ایران زمین به ارزش 751 میلیارد تومان قیمت گذاری شد.

8. بر اساس اطلاعاتی که از مزایده اموال زنجانی به دست آمده، او 3 آپارتمان با قیمت 12 میلیارد تومان هم دارد.
 9. قیمت ملک میدان ونک او 110 میلیارد و 251 میلیون تومان برآورد شده است.

10. ساختمان خیابان دولت نیز به قیمت 19 میلیارد و 635 میلیون تومان و  ساختمان چهل کتاب در خیابان انقلاب هم به قیمت 87 میلیارد و 400 میلیون تومان به مزایده گذاشته شده است.

11. قیمت آپارتمان برج تهران او 3 میلیارد و 195 میلیون و 360 هزار تومان برآورد شده است.

12. آپارتمان خیابان فرشته متعلق به زنجانی 3 میلیارد و 150 میلیون تومان و آپارتمان منطقه ولنجک هم 5 میلیارد و 880 میلیون تومان برآورد شده است.

13. او در جماران یک آپارتمان 52 میلیاردی، در کلاردشت یک ویلای 315 میلیون تومانی، در هشتگرد یک ملک 310 میلیون تومانی، در پاساژ سجاد تهران 22 مغازه به قیمت 2 میلیارد و 285 میلیون و 220 هزار تومان در اختیار دارد.

14. قیمت ملک متعلق به هواپیمایی ایرتور در قشم 17 میلیارد و 850 میلیون تومان تخمین زده شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار