کد خبر: ۶۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
تقویت ۶۴۲ واحدی شاخص کل بورس
معامله گران بورس تهران امروز با تقویت تقاضا در برابر عرضه همزمان با جذابیت قیمت سهام در بازاری متعادل روبه‌رو بود که احتمال افزایش نرخ فروش محصولات در برخی سهم‌ها به انگیزه‌ای دوچندان برای برخی خریداران انجامید.
جستجوی تک سهم های سودآور در بازار سهام
معامله گران بورس تهران امروز با تقویت تقاضا در برابر عرضه همزمان با جذابیت قیمت سهام در بازاری متعادل روبه‌رو بود که احتمال افزایش نرخ فروش محصولات در برخی سهم‌ها به انگیزه‌ای دوچندان برای برخی خریداران انجامید.
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز 3 شنبه 29 آبانماه 97 با افزایش 642 واحدی به رقم 176 هزار و 458 واحد رسید.
شاخص کل هم ‌وزن اما با افزایش 54 واحدی عدد 27 هزار و 977 واحد را به نمایش گذاشت.
شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 501 واحدی به رقم  187 هزار و 628 واحد دست یافت.
شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 222  واحدی به رقم 130 هزار و 290 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 2495 واحدی عدد 350  هزار و 104 واحد را به نمایش گذاشت.
امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 4 واحدی بر روی رقم یک هزار و 914 واحد متوقف شد.
بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی گروه مپنا با 116  واحد ،پتروشیمی مبین با 104 واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس با 84 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.
در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های سایپا با 54 واحد،ایران خودرو و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید هر یک تا 43 واحد و معدنی و صنعتی چادر ملو با 27  واحد کاهش ، بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.
ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 536  میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 678 میلیون سهم  و اوراق مالی قابل معامله طی 172 هزار و 580 نوبت داد و ستد بود.
بر اساس این گزارش امروز بازار سهام در حالی با توجه به تحرک تکنیکی‌ها برای شناسایی سهم‌های برخوردار از اصلاح قیمتی در تکاپوی شکار فرصت‌ها در سهم‌های مختلف بود که خبرهای جدید از عرضه‌های اولیه در کنار اخبار مرتبط با احتمال افزایش قیمت فروش برای برخی شرکت‌ها باعث شد تا صف‌های خرید پایدار در تک سهم‌هایی همچون پتروشیمی جم و برخی دیگر از سهم‌های گروه پتروشیمی‌ها شکل گیرد.
امروز در گروه حمل و نقلی‌ها نیز جذابیت خرید سهام افزایش یافت و در برخی نمادها همچون ریل‌پرداز سیر تا محدوده سقف قیمت‌ها ادامه یافت.
بازار سهام در حالی استراتژی انتظار را در دستورکار خود قرار داده که به نظر می‌رسد خوش بینی به بر جای گذاشتن رشد تند دیگری تا قبل از پایان سال همچنان وجود دارد.
در این بین مقایسه میان ارزش بازار سهم های رشد یافته با ارزش بازاری سهم هایی که به لحاظ ریالی نتوانسته اند بر موج فزاینده رشد بازدهی ها سوار شوند می‌تواند حرف‌های جدیدی را همزمان با مجوز تغییرات قیمت‌های جدید فروش برای سهامداران داشته باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: