کد خبر: ۶۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
روند کاهش قیمت در بازار طلا و سکه
امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
سکه بازهم در لبه پرتگاه سقوط ایستاد
امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان، ربع سکه یک میلیون و ۲۰۵ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۶۰ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار ۳۷۹ هزار تومان است.
در همین راستا رئیس کمیسیون تخصصی طلا و جواهر اتاق اصناف ایران، از کاهش ۵۰ هزار تومانی قیمت سکه نسبت به روز گذشته خبر داد و گفت: امروز در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.
وی با اشاره به اینکه وضعیت بازار طلا و سکه روال عادی داشته است، افزود: داد و ستد‌ها به‌صورت معمول صورت می‌پذیرد.اما باتوجه به کاهش قیمت طلا و سکه، میل خرید هم به مراتب کاسته شده است.
گفتنی است در چند ماه گذشته به دنبال افزایش قیمت‌ها در بازار ارز و نوسانات هیجانی در این بازار، جو روانی میان مردم برای خرید و سرمایه گذاری ارز، طلا و سکه ایجاد شد به گونه‌ای که هر سکه تمام بهار آزادی حباب قیمتی چند صد هزار تومانی داشت و مردم مشتاقانه اقدام به خرید و فروش در بازار می‌کردند و این خود عاملی برای برهم خوردن آرامش و ثبات بازار و افزایش قیمت‌ها بود.
این در حالی بود که درهفته گذشته با سقوط چشمگیر قیمت سکه کاهشی 1 میلیون تومانی در قیمت سکه تمام بهار آزادی اتفاق افتاد.
قیمت سکه که در اول هفته 4 میلیون و 600 هزار تومان بود که در روزهای اخر هفته به 3 میلیون 600 هزار تومان هم رسید
همچنین قیمت طلا از هر گرم 425 هزار تومان در اول هفته به 360 هزار و 600 تومان¬ رسید.
کارشناسان کاهش قیمت جهانی طلا و کاهش قیمت ارز را دو عامل مهم کاهش قیمت طلا و سکه عنوان کردند ومعتقد بودند این دو فاکتور بسیار مهم، هم زمان کاهش پیدا کرده و باعث افت قیمت ها در بازار شده است.
بر اساس روند بازار وقتی قیمت ها روبه کاهش می رود بیشتر مردم فروشنده هستند تا خریدار و همچنین بسیاری از افراد هم دست نگه می دارند که قیمت ها بیشتر کاهش پیدا کند به همین دلیل بازار این روزها با با سردی و بلاتکلیفی روبه رو است.



نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار