کد خبر: ۶۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
«دومین نشست کارگروه های شورای راهبردی آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور» در تهران برگزار شد.
راه اندازی مدارس چندزبانه در مناطق آزادبه گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از فرینا، این نشست که با حضور محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق، هانی صباغان مدیر سلامت، ورزش و آموزش، محمدابراهیم موذنی نماینده دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و اعضای کارگروه شورای راهبردی آموزش و پرورش برگزار شد، نحوه اجرایی شدن اداره آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست گفت: ارائه الگوهای توسعه ای در زمینه آموزش و پرورش نوین در مناطق آزاد و تعمیم آن به سرزمین اصلی از اهداف این نشست است که باید به صورت جدی و برنامه ریزی شده دنبال شود.
محمدرضا رستمی آموزش برمبنای تکنولوژی های نوین را از موضوعات جدی در این زمینه دانست و افزود: با استفاده از فضاهای نوین آموزشی، تغییر فرآیندهای یادگیری، ارائه مدل های آموزشی و تخصصی، امکانات و تجهیزات آموزشی جدید و فناورانه و متناسب با شرایط موجود مناطق می توانیم این الگو را به سرزمین اصلی تعمیم دهیم.
رستمی توجه به راه اندازی آموزش آنلاین در مناطق آزاد کشور مهم عنوان کرد و افزود: با راه اندازی مدارس چند زبانه آنلاین و جذب دانش آموزان فارسی زبان که در خارج از کشور حضور دارند می توانیم این ارتباط را نزدیک تر و مشارکت سرمایه گذاران در صنعت آموزش در مناطق آزاد را تقویت کنیم.
وی بر لزوم توانمندسازی نیروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش مناطق تاکید کرد و گفت: اولویت ها و توانمندسازی های نیروی انسانی در سطح آموزش و پرورش باید بر مبنای رویکردها و فناوری های جدید آموزشی در مناطق آزاد باشد.
معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور شناسایی رویدادهای مبتنی بر آموزش را در توسعه حوزه آموزش مناطق موثر دانست و افزود: شناسایی و برگزاری رویدادهای مبتنی بر آموزش در سطح منطقه ای، ملی و جهانی با حضور فعالان حوزه آموزش می تواند در توسعه آموزشی مناطق موثر باشد، همچنین شناسایی منابع آموزشی برای انجام فعالیت های اولویت دار می تواند مانع اتلاف وقت و موازی کاری در این مناطق باشد.
رستمی ادامه داد: بسیاری از مخالفت ها و جوسازی ها علیه مناطق آزاد به دلیل بی اطلاعی از فعالیت ها، اقدامات در این مناطق است. مدیران این حوزه با ارائه الگوهای نوین و اثر بخش در نقش توسعه ای مناطق آزاد داشته باشند و الگوهای جدید مدیریتی کلان در کشور تولید و عرضه کنند.
در ادامه این نشست، چهار کارگروه تخصصی شورای راهبردی آموزش و پرورش با عنوان «کارگروه فرهنگی، اجتماعی، بهداشت، سلامت و تربیت بدنی»، «کارگروه عمران، توسعه، بازسازی، نوسازی و تجهیزات»، «کارگروه توانمندسازی نیروی انسانی» و «کارگروه تخصصی آموزشی و پژوهشی» به منظور بررسی «آیین نامه نحوه اداره آموزش و پرورش مناطق آزاد کشور» برگزار شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: