کد خبر: ۶۸۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۶
گزارش سازمان مدیریت بحران از زمین لرزه سرپل ذهاب
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ارائه گزارشات مربوط به زلزله به رئیس‌جمهور خبر داد و گفت: دقایقی پس از زمین لرزه دستور تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در کرمانشاه صادر شده و همزمان تیم‌های ارزیاب از سوی هلال‌احمر، استانداری و دیگر دستگاه‌ها به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند.
پیگیری رئیس‌جمهور از زلزله کرمانشاه
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از ارائه گزارشات مربوط به زلزله به رئیس‌جمهور خبر داد.

اسماعیل نجار در گفت‌وگو با ایسنا درباره آخرین وضعیت مناطق زلزله زده اظهار کرد: دقایقی پس از زمین لرزه دستور تشکیل جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران در کرمانشاه صادر شده و همزمان تیم‌های ارزیاب از سوی هلال‌احمر، استانداری و دیگر دستگاه‌ها به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شدند.

وی با بیان این که سازمان مدیریت بحران نیز نسبت به هماهنگی و ارتباط میان دستگاه‌ها اقدام کرد، گفت: در حال حاضر برابر گزارش‌های اولیه تعدادی از ساکنان در مناطق زلزله زده به ویژه در قصر شیرین، سر پل ذهاب و گیلانغرب دچار مصدومیت شدند که البته اکثر این افراد مصدومیتشان سطحی بوده است.

نجار با بیان این که تمامی دستگاه‌های امدادی در سطح کرمانشاه در حالت آماده‌باش بوده و در استان‌های معین دستگاه‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمدند، خاطرنشان کرد: تاکنون نیازی به اعزام نیروی امدادی از دیگر استان‌ها به کرمانشاه نبوده اما در صورت نیاز این اقدام انجام خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به دستور وزیر کشور در مورد این زمین‌لرزه اظهار کرد: تمامی گزارش‌ها از اقدامات انجام شده در پی این زمین‌لرزه به اطلاع وزیر کشور و از طریق ایشان به اطلاع رئیس‌جمهور رسیده و رئیس‌جمهور و وزیر کشور دستورات لازم را نیز در این زمینه صادر کرده‌اند.

وی با بیان این که ارزیابی و رصد مناطق تحت تاثیر زلزله همچنان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش‌های اولیه امیدواریم که این زلزله خسارت بیشتری نداشته باشد و تاکنون نیز برابر گزارش‌های دریافتی مورد فوتی ناشی از این زلزله گزارش نشده و مصدومیت‌ها نیز همانطور که گفته شد عمدتا سطحی بوده و به شکل سرپایی درمان شده است.

نجار با اشاره به اخبار منتشر شده از زمین‌لرزه اظهار کرد: لازم است شهروندان در سراسر کشور و به ویژه ساکنان مناطق تحت تاثیر زلزله آرامش و خونسردی خود را حفظ کرده و تنها اخبار را از رسانه‌ها و منابع رسمی پیگیری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار