کد خبر: ۶۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
معامله دلار خارج از بانک و صرافی‌ ممنوع شد
تب بازار سکه و ارز این روزها فروکش کرده و بازار بعد از رکوردشکنی های بی سابقه اکنون چند وقت است با ثبات قیمت ها و یا در برخی موارد کاهش نرخ دلار و سکه مواجه شده است.
پایان دلال بازی در بازار سکه و دلار + آخرین قیمت
تب بازار سکه و ارز این روزها فروکش کرده و بازار بعد از رکوردشکتنی های بی سابقه اکنون چند وقت است با ثبات قیمت ها و یا در برخی موارد کاهش نرخ دلار و سکه مواجه شده است.  
این روند کاهش قیمت ها کم کم پای دلالان و واسطه گران را از این بازار کوتاه می کند و سبب می شود عرضه و تقاضا در بازار به حالت تعادل رسیده و شوک های قیمت با بازار خداحافظی کنند.
در این بازار آرام امروز در راسته زرگرها و سکه فروشان تمام مسکوکات امروز با ثبات قیمت رو به رو شده و در این بین نیم سکه شاهد کاهش ۱۰ هزارتومانی بوده است.
بر اساس آخرین خبرها در بازار آزاد سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۳ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شد که این ارقام بیانگر ایجاد ثبات در بازار است.
در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۳۰ هزار تومان و با کاهش ۱۰ هزار تومانی نسبت پنجشنبه معامله شد، همچنین ربع سکه یک میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۳ هزار تومان فروخته شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز  ۳۶۵ هزار تومان معامله شد.
دلار هم امروز همچون سکه روندی کاهشی داشت وهر دلار امروز در بازار آزاد تهران در کانال ۱۲ هزار تومانی معامله شد.
 صرافی های فعال امروز قیمت دلار را بین ۱۲ هزار و ۱۵۰ تا ۱۲ هزار و ۶۰۰ تومان برای فروش و نرخ خرید دلار را از ۱۲ هزار و ۱۰۰ تا ۱۲ هزار و ۴۰۰ برای خرید اعلام کردند.
قیمت ارز امروز در بازار البته تفاوت چندانی را با روز شنبه نشان نمی داد . بررسی ها نشان می دهد قیمت ارز در هفته گذشته کاهشی محسوس را تجربه کرده است . نظارت بر بازار و پیشگیری از معاملات صوری با هدف ممانعت از پولشویی از سوی بانک مرکزی مهمترین دلیل فروکش تنش در بازار ارز و سکه عنوان شده است .
 امروز هر یورو نیز در محدوده قیمتی ۱۳ هزار و ۷۰۰ تا ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده است.
امروز صرافی ملی قیمت خرید یورو را ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان و قیمت فروش یورو را ۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده است؛ قیمت خرید و فروش یورو نسبت به روز شنبه در صرافی ملی نسبتاً ثابت مانده است.
در همین حال در برخورد با اخلال‌گران ارزی، امروز بنری در سر در برخی صرافی‌ها نصب شده که بر مبنای آن، معامله و حواله ارز خارج از بانک و صرافی‌های مجاز ممنوع اعلام شده است.
در ادامه برخورد با اخلال‌گران ارزی، بنر هشدار، از سوی دادستانی، نیروی انتظامی و بانک مرکزی بر سر در صرافی ملّی ایران نصب شده است. در این بنر آمده است: به منظور صیانت از منافع ملی، حسب الامر مراجع ذیصلاح، طرح برخورد جدی با اخلال‌گران نظام ارزی کشور در دستور کار قرار گرفته است.
از این‌رو، بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، انجام هرگونه خرید، فروش و حواله ارز در خارج از سیستم بانکی و صرافی‌های مجاز بانک مرکزی تخلف محسوب شده و در صورت مشاهده، با مرتکبین برابر قانون رفتار خواهد شد.
این بنر شاید یکبار برای همیشه شر دلال ها را از سر بازار ارز کم کند و رهگذران پیاده روهای فردوسی و چهارراه استانبول با زمزمه دلار – دلار واسطه گران و دلارفروشان خیابانی مواجه نشوند!


برچسب ها: دلار ، سکه ، قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار